Roos in puppenvacht...

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
HSOM

Roos in puppenvacht...

Ongelezen berichtdoor HSOM » 15/01/12 16:34

Beste mensen,

Onze knul van 10,5 week heeft wat roos(?) in z'n vacht. Zijn huid zelf is niet schilferig en zijn vacht glanst mooi. Hij heeft ook geen jeuk ofzo.

Is het omdat hij zwart is, dat het opvalt, of moet ik er iets mee?

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 15/01/12 16:53

Onze Rudy had dat ook toen hij pup was, ik heb toen de DA gevraagd toen we er toch waren en die zei dat het talg was. Niets mis mee (was zelfs een goed teken en hoorde erbij).
Ik gaf (en geef nog steeds) visolie door zijn eten, dit zou helpen zei DA.
Als het echt heel erg was dan borstelde ik het meeste eruit met een zacht borsteltje (ja, het oog wil ook wat he) maar dit kun je beter niet te vaak doen omdat het de talgproductie dan weer verhoogd.
Toen Ruud wat ouder werd en meer ging zwemmen was het eigenlijk helemaal weg.
Ik moet er wel bij zeggen dat we hem ook paardemelk zijn gaan geven door zijn eten heen. Dit was vooral omdat hij toch wel veel begon te krabben.
Dit is goed tegen schilfers, jeuk, exceem, noem maar op, we gebruiken het zelf ook en het helpt echt (niet goedkoop trouwens).
Ruud heeft nu een mooie vacht en verhaart weinig.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 15/01/12 16:57

Monique schreef:Onze Rudy had dat ook toen hij pup was, ik heb toen de DA gevraagd toen we er toch waren en die zei dat het talg was. Niets mis mee (teken was zelfs een goed en hoorde erbij).
Ik gaf (en geef nog steeds) visolie door zijn eten, dit zou helpen zei DA.
Als het echt heel erg was dan borstelde ik het meeste eruit met een zacht borsteltje (ja, het oog wil ook wat he) maar dit kun je beter niet te vaak doen omdat het de talgproductie dan weer verhoogd.
Toen Ruud wat ouder werd en meer ging zwemmen was het eigenlijk helemaal weg.
Ik moet er wel bij zeggen dat we hem ook paardemelk zijn gaan geven door zijn eten heen. Dit was vooral omdat hij toch wel veel begon te krabben.
Dit is goed tegen schilfers, jeuk, exceem, noem maar op, we gebruiken het zelf ook en het helpt echt (niet goedkoop trouwens).
Ruud heeft nu een mooie vacht en verhaart weinig.

klopt niets om je ongerust over te maken of er iets aan te doen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 15/01/12 18:44

heeft Chester ook nog weleens. Als je met je handen erover gaat dan merk je hoe vet zijn vacht is want dan heb je altijd zo'n laagje op je hand. Verder niks aan doen.
Afbeelding

bedankt Sharon !

HSOM

Ongelezen berichtdoor HSOM » 15/01/12 18:52

Oké, ik dacht al dat het niet zo'n probleem zou zijn, maar op zo'n zwarte lab hé....dan zie je alles....

Monique, paardenmelk, echt wondermelk, zeggen wij altijd, hebben we destijds ook aan onze zoon gegeven na de borstvoeding, i.v.m. allergieen. En inderdaad overal goed voor!

groetjes!

Gebruikersavatar
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 242
Lid geworden op: 13/01/11 20:53
Locatie: Deventer

Ongelezen berichtdoor delange » 15/01/12 20:03

Kenzo had als pup zijnde ook last van "schilfertjes" roos.. Hij had er weinig last van, na paar weken nog last, toen spray van de DA gekregen om de vacht/huid mee in te masseren.. Hierdoor verminderden de schilfertjes wel.. Af en toe heeft hij het nog.. maar niets om je zorgen over te maken..
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vesta » 18/01/12 13:44

Quinta heeft het ook Ik doe dan 1x per week een theelepeltje slaolie over haar eten.

Wil
Afbeelding

HSOM

Ongelezen berichtdoor HSOM » 18/01/12 13:56

Ik bedenk me ineens iets naar aanleiding van die slaolie...vroeger gaf ik mijn paarden lijnzaad voor een mooie vacht. Een lepeltje door Bouke z'n voer, zou dat kunnen?


Terug naar “Verzorging”