Natuurlijk ontwormingsmiddel?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Michel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/08/11 17:09
Locatie: Zuidoost-Brabant

Natuurlijk ontwormingsmiddel?

Ongelezen berichtdoor Michel » 06/03/12 21:09

Heeft iemand ervaring met het natuurlijk ontwormingsmiddel van Verm-X?

Ik heb Noa nu 1 keer ontwormd. Toen ik haar die pil heb gegeven werd ze later helemaal hyper en heeft ze ook die dag wel 5 keer binnen geplast.
Nu heb ik later iemand gesproken die ontwormingsmiddel van Verm-X gebruikt voor haar paarden en honden. Zij gaf aan dat dat hyper gedrag waarschijnlijk het gevolg is geweest van de chemische rommel in die ontwormingspil en dat ik beter Verm-X zou kunnen gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Noa krijgt overigens KIVO. Volgens mij is het risico op wormen dan toch al veel minder?

Alma

Ongelezen berichtdoor Alma » 06/03/12 21:55

Niet eerder van gehoord maar ik heb het wel even gegoogled. Ik moet zeggen dat ik het wel zou proberen, volgens mij kan het geen kwaad als het niet werkt ( behalve dan dat je met de wormen blijft zitten, mochten ze aanwezig zijn)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 06/03/12 22:18

Ik ontworm helemaal niet. Met rauwe voeding vind ik dat ook niet nodig.
Heel af en toe een keer propolis oertinctuur en dat is verkrijgbaar bij imkers, via het internet en in natuurvoedingswinkels. Wel even goed opletten dat je dan een tinctuur mee neemt.

de ontlasting laat ik 2x per jaar controleren bij Het Woud. http://www.wormbestrijding.nl/
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.


Terug naar “Verzorging”