Extreem haren

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Extreem haren

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 07/04/13 21:44

Bob heeft een heel andere vacht dan Max, veel voller en dikker. Sinds 6 weken is hij in de rui en hoe! Hij haart extreem. Wij gebruiken ongeveer drie keer per week de furminator, borstelen hem nog 3 keer per week met een normale borstel, maar niks helpt. Per keer zijn wij ongeveer een kwartier tot twintig minuten met hem bezig, maar op een gegeven moment stoppen we maar (ik haal dan nog steeds volle kammen haar uit zijn vacht)...doorblijven kammen lijkt mij niet goed.
De stofzuiger maakt momenteel overuren. Heeft iemand misschien de oplossing? Bob lijkt er trouwens geen last van te hebben, gelukkig!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 07/04/13 21:49

ooo ik weet wat je meemaakt hier is het ook bar en boos met shanna de heledag door ben ik ben de kappersbezem in de weer de furmeneter en de handschoen hier al 4 weken het wordt iets minder maar manman kan hele kussens vullen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 07/04/13 22:27

Ah.. ik ben niet de enige.. Hier elke dag de handschoen er overheen en ik denk dat er hier veel vogelnestjes in de bomen zijn die haren van onze Bijke in gebruik hebben :D Gelukkig vindt ze het niet heel vervelend en doet de stofzuiger het ook nog steeds. :verliefd1:

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/04/13 22:31

Hier net zo bij Dewi, Sam heeft er niet veel last van. Zou best door het weer kunnen komen, Dewi zit ook helemaal vol met schilfers, die zullen wel door het langdurige verwarmen van het huis komen. Het kan lang of kort duren maar het zal vast wel weer over gaan :wink:

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 08/04/13 08:31

Onze Bob heeft dit ook.. gek worden we er van. Hij heeft er helaas wel last van en krabt zijn eigen suf. Hopelijk is het snel weer voorbij.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 08/04/13 10:31

Hier ook een groot haren drama, Ravi is ontzettend uit vacht.
Ik kan haar elke dag, tot er niks meer uit komt.
Alleen valt het er na een uur alweer uit en vraag ik me af waarom ik gekamt heb.

Ik kan elke dag wel drie keer stofzuigen, maar hou het bij 1x, als ze de bench uitkomt dan ligt er om de bench heen helemaal haar.

Waarom zou doorkammen niet goed zijn?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 08/04/13 10:58

Muiske schreef:Onze Bob heeft dit ook.. gek worden we er van. Hij heeft er helaas wel last van en krabt zijn eigen suf. Hopelijk is het snel weer voorbij.


Ik zou dan toch even verder kijken of hij niet vlooien heeft oid, dat ze zich suf krabben hoort naar mijn mening niet bij het verharen :wink:

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 08/04/13 11:17

Max haarde extreem, die ging dan ook 2x per jaar naar een salon om te wassen, borstelen en fohnen. Maar dan nog zaten we vollop in het haar. We borstelden zelf niet meer, op advies van de trimster. Max zwom wel dagelijks en dan meestal in zee.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 08/04/13 11:43

Lex doet het om en om, lijkt wel... Vorig jaar verhaarde hij enorm, dit jaar lijkt het weer mee te vallen! De paarden daarentegen verharen dit jaar weer enorm!! Ach, zo blijf je bezig he! 8)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 08/04/13 14:21

Hidde verhaart momenteel als een dolle en als hij klaar is zal Roef wel beginnen :D
alles zit onder de gele haren momenteel en ik stofzuig nu 2 x per dag :mad: :zuigen: echt zo geen hobby!!
het is nu zelfs zo erg dat ik de sokken van ons apart was omdat anders alle wasgoed onder de haren zit :shock:
gelukkig heb ik een droger :)

ach ja het hoort er bij :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 08/04/13 17:18

nou idd. Indy verhaart ook zo erg! En wat jullie ook al zeggen; heb je net gestofzuigt; ziet het eruit alsof je het rondje hebt overgeslagen.....

Vorige week had Indy ook allemaal schilfers. Ik dacht eerst nog dat ik 'm misschien te intensief te grazen had genomen met de furminator, maar ik lees dat het bij meerdere. Gelukkig om te horen dat het er bij hoort!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 08/04/13 19:16

Bear heeft het al gehad, kort maar heftig.

Mexx moet nog, hij krijgt wat lichte bruine plukken, dus die begint snel en ik verwacht het erger als normaal bij hem, aangezien hij nog nooit zo'n dikke vacht als nu gehad heeft :?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

retrieverliefhebster
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 06/03/12 06:21

Ongelezen berichtdoor retrieverliefhebster » 09/04/13 16:58

Hier zijn mijn labradors ook aan het verharen. Ik neem ze dan mee naar mijn eigen trimsalon waar ik ze ga wassen. Lekker even de shampo in laten trekken en dan uitspoelen maar. Je ziet zoveel haren verdwijnen. Ideaal!!

In mijn trimsalon heb ik het nu razend druk om dat heel veel honden in de rui zijn. Ik werk daar met de nieuwste trimtechniek uit Amerika. Het gaat om de Jappyland, dit is heel diervriendelijk, geluidloos en hygiënisch.

De hond en kat zijn snel van het haar af. Alle stof, schimmel, huidschilfers en haren worden afgezogen. Dus geen losse haren meer in de trimsalon zodat het heel hygiënisch werken is. Dat maakt het Vacuüm Grooming erg interessant. Katten en honden reageren heel goed op deze nieuwe behandeling.

En het resultaat is verbluffend, echt een aanrader,

Groetjes joyce

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 10/04/13 08:57

Mijn paard geef ik tijdens de ruiperiode lijnzaadolie bij, dat versnelt en vergemakkelijkt het verharen. Misschien kan het bij honden ook werken?

Ik heb wel al eens gehoord dat je de furminator best niet te vaak gebruikt, omdat je dan het probleem 'rekt'.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 10/04/13 09:58

Dan kan je beter een goede visolie voeren. Lijnzaad is niet goed voor honden, ze kunnen er niks mee behalve een allergie voor ontwikkelen.

Een paard is een planten eter en kan lijnzaad dus makkelijk opnemen, een hond is een vleeseter en heeft er niks aan. Uiteindelijk gaat het om de omega 3, dus kan je dan voor een hond beter visolie geven. Goede visolies zijn van Royal Green en Doils.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.


Terug naar “Verzorging”