Chester & Wells of Wallace & Jones???

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Chester & Wells of Wallace & Jones???

Ongelezen berichtdoor Brellow » 16/05/13 09:36

Hallo,

Ik ben op internet gaan zoeken naar een leuke hondenmand/bank voor Mellow. Ik kwam toen uit bij Chester & Wells. De Oxford II large op hun site en sprak me wel aan. De mand kost €250, dus voor dat geld doe ik altijd wel ff wat research, dat ga ik niet over 1 nacht ijs uitgeven.

Ik kwam opeens uit bij een ander merk genaamd Wallace & Jones. Alhoewel anders....de banken zijn 100% identiek met dezelfde beschrijving. Alleen de merknaam is anders op het metealen plaatje.

Toen ben ik gaan bellen en mailen. Volgens een winkelier was er geen verschil en kwamen de banken uit dezelfde fabriek. Ik moet er bij vertellen dat deze winkelier de Wallace & Jones bank verkoopt voor €189(€25 bezorging), terwijl Chester & Wells dezelfde bank verkopen voor €250 (gratis bezorging.
Volgens de winkelier waren de banken identiek en zat er geen verschil in.

Ook heb ik Chester & Wells gemaild. volgens hun klopte het bovenstaande verhaal niet. De banken (nogmaals echt 100% identiek op de afbeelding) zouden niet uit dezelfde fabriek komen en ook niet helemaal identiek. Chester & Wells zou bijv klittenband aan de onderkant van t kussen hebben tegen verschuivingen. Ook zou Wallace & Jones niet alle modellen leveren,maar aangezien degene die ik wil wel op voorraad is zie ik dit niet als een probleem.

Als consument is dit natuurlijk zeer onoverzichtelijk, eigenlijk weet ik nu nog niet wat ik moet geloven

zie hieronder de links waar beide worden aangeboden. Bij Chester & Wells is Large dezelfde maat als de X-Large bij Wallace & Jones.

Ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden of dat jullie meer weten hier van



http://www.pets-dream.nl/shop/oxford-ii-hondenbank-van-w-j-chestnut-15387.html

http://www.chesterandwells.eu/epages/63185128.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63185128/Products/4014C
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 16/05/13 10:04

Ik ken de hondenbanken niet. Ik heb net even voor je gekeken. Bij Wallaces & Jones zie ik er niet bij staan of er een kussen bij zit. Dit zou je eventueel kunnen vragen. Verder zie ik ook niet veel verschil tussen de beide. Als ik de foto's bekijk, vind ik de bank van Chester & Wels toch iets mooier. Dit kan ook aan de afbeelding liggen :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/05/13 10:38

volgens mij, als ze niet uit dezelfde fabriek komen, zou chester en Wells wel naar de rechter stappen want ze zijn gewoon identiek :D Dat kan ik me dus moeilijk voorstellen. Misschien is de goedkopere gmeaakt met iets minder dure materialen, ofzo. Apart is het wel iig!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Ongelezen berichtdoor Brellow » 16/05/13 10:53

Bij beide zitten de kussens erbij, volgens Chester & Wells zouden zij de enige zijn die ze ook kan vervangen.

Volgens Chester & Wells hebben beide merken wel dezelfde patenten voor diverse modellen....dat is op zicht vreemd, want ik kan geen ander produkt bedenken dat exact tzelfde wordt gemaakt door 2 totaal aparte bedrijven.
Een patent houdt ook in dat je juist het alleenrecht op een produkt hebt, compleet het tegenovergestelde dus. Dat zou mijn vermoedens weer bevestigen dat t toch ergens tzelfde bedrijf/fabriek of zoiets is.
Afbeelding



Met heel veel dank aan Sarah!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/05/13 11:17

Brellow schreef:Bij beide zitten de kussens erbij, volgens Chester & Wells zouden zij de enige zijn die ze ook kan vervangen.

Volgens Chester & Wells hebben beide merken wel dezelfde patenten voor diverse modellen....dat is op zicht vreemd, want ik kan geen ander produkt bedenken dat exact tzelfde wordt gemaakt door 2 totaal aparte bedrijven.
Een patent houdt ook in dat je juist het alleenrecht op een produkt hebt, compleet het tegenovergestelde dus. Dat zou mijn vermoedens weer bevestigen dat t toch ergens tzelfde bedrijf/fabriek of zoiets is.
precies ja :) heel bijzonder..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

cardwizard

Ongelezen berichtdoor cardwizard » 27/05/13 19:49

De banken zijn niet 100% identiek , kijk maar naar de naden (stiksels) bij de 1 zitten ze boven de poten en bij de ander er naast , ook heeft de ene 1 naad op de achterkant en de ander 2 , de Chester & Wells lijken lijken ook mooier

Als je de voorwaarden leest van Chester & Wells , staat ook vermeld dat je voor garantie van Wallace & Jones banken niet bij hun moet zijn , er zit dus wel degelijk een verschil in , welke de echte is ? ik denk Chester & Wells

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 28/05/13 18:54

Ze zijn idd niet identiek, maar lijken wel heel erg op elkaar.
Het zou mij niet uitmaken, zou dan gewoon de goedkoopste nemen, mits de voorwaarden en kwaliteit ook goed zijn.

Er zijn veel producten die in één fabriek gemaakt worden, maar waar daar dan net even een ander stickertje op gaat.
In de voedingsmiddelen industrie is dat helemaal erg, neem bijv voorgesneden groente.
Er gaat alleen een ander etiket op, met ook een andere prijs...

Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Ongelezen berichtdoor Brellow » 29/05/13 08:57

Ik heb de Oxford II Large gekocht inmiddels van Chester and Wells.
Echt een hele mooie afgewerkte bank.
Goed, het kost ook een aardige duit maar dan heb je in dit geval ook echt wat, ik maar vooral Mellow is er erg blij mee
Ook de dames waarmee ik schriftelijk contact mee heb gehad (ook na aanleiding van t Wallace & Jones verhaal) zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
Foto van Mellow en zn mand staat ook op hun FB pagina.
Afbeelding



Met heel veel dank aan Sarah!


Terug naar “Verzorging”