Witte haaraanzet / wortels bij bruine lab....

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Witte haaraanzet / wortels bij bruine lab....

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 28/07/13 17:51

Joep verhaart momenteel lekker en dan vooral op zijn rug....

Maar nu valt mij de laatste tijd op dat alle losse haren aan de onderkant, dus aan de wortel kant, wit zijn en dan wel echt een stuk van 1 cm dat wit is.....??? Is dat normaal.....bij een bruine lab? Ik had hiervoor een zwarte en die had dat niet....

Hij is verder prachtig donkerbruin met heel enkel een witte haar en een klein plekje wit op zijn borst....maar dat dus ook de rest van zijn haren wit zijn bij de wortel vindt ik wel een beetje vaag.....kan er op internet verder ook niets over vinden.....dus was benieuwd of er meer bruintjes zijn die dat hebben....?

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 28/07/13 17:53

Ps....het zijn trouwens voornamelijk de haren op zijn rug..... Daarvan heeft ongeveer 50 procent een witte aanzet van 1 cm. De haren aan de zijkant en op zijn buik zijn bruin tot onderaan toe......

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 28/07/13 19:08

Heb je een vlooienpipet gegeven? Bij Dewi heb ik dit ook een keer gehad en toen bleek dat de oorzaak :wink:

Dit was het beeld:

Afbeelding

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 28/07/13 19:22

Ja, mijn beide bruintjes hebben dat gedeeltelijk witte haar. Vooral op de rug en Spirit ook bij zijn staart. Volgens mij is dat normaal bij de bruine labjes.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 28/07/13 19:41

Roos schreef:Heb je een vlooienpipet gegeven? Bij Dewi heb ik dit ook een keer gehad en toen bleek dat de oorzaak :wink:


Nee, dat is het niet.....het is ook niet een bepaald plekje....het is 50 procent ongeveer van de haren die op zijn rug zitten. En je ziet het alleen aan de losse haren want het witte stuk zit onderaan de haartjes...
Laatst gewijzigd door vandijk.sandra op 28/07/13 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 28/07/13 19:44

HennyH schreef:Ja, mijn beide bruintjes hebben dat gedeeltelijk witte haar. Vooral op de rug en Spirit ook bij zijn staart. Volgens mij is dat normaal bij de bruine labjes.


Ja, het zit bij Joep eigenlijk over de hele rug....rest van zijn lijf niet....

Ik wist niet dat het meer voorkwam. Goed te horen :)

Het ziet er een beetje raar uit namelijk nu hij zo verhaart....die haren met die witte wortelstukken steken her en der tussen zijn bruine vacht door en ziet er zo "slordig" uit.....

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 28/07/13 20:02

Spirit ziet er om eerlijk te zijn zomers nooit zo mooi uit. Zijn haren bleken in de zon van bruin naar oud gras. Een beetje zoals een Chesapeakebay Retriever maar dan gladharig.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 28/07/13 20:17

Dewi ziet er ook nooit uit in de zomer, alleen die witte haarwortels ken ik niet, maar verders heeft zij alle kleuren tussen bruin en geel in :D

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 28/07/13 20:56

Mijn eerste labrador had ook zoiets soortgelijks. Ze was een donkerblonde labrador, egaal om te zien. Maar als je haar losse haren zag waren ze ook uit verschillende kleuren opgebouwd.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 28/07/13 22:17

ik hoorde van de fokker van Pom dat haren die wit worden bij de aanzet (bij een bruine lab) gaan ruien.. Nu verliest pom ineens allemaal haren, en allemaal met een witte onderkant. Op de staart was het weer wat anders, dat was een goed tegen als het haar daar een witte basis had. Naomie, kom er maar in! :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 28/07/13 22:38

sbientje schreef:ik hoorde van de fokker van Pom dat haren die wit worden bij de aanzet (bij een bruine lab) gaan ruien.. Nu verliest pom ineens allemaal haren, en allemaal met een witte onderkant. Op de staart was het weer wat anders, dat was een goed tegen als het haar daar een witte basis had. Naomie, kom er maar in! :D


Kijk, dat zou inderdaad een logische verklaring zijn. Grappig....ik had daar nog nooit van gehoord namelijk. Weer wat geleerd.

Bedankt!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 29/07/13 03:27

Ja hoor, dat is normaal als ze in de rui zijn, hier hebben ze dat ook bijna allemaal. Als de rui straks over is zie je geen witte haren meer. :)

Het ziet er idd slordig uit. :D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 29/07/13 11:20

oh die plek!!! Maar wel met bruine uiteinde, 5 cm onder de staart aanzet Sabine? Dat is een "keurmerk", lol. Veel, heel veel bruine labradors met heel goede vachten hebben dat op deze zelfde plek. Dit gaat al generaties terug!
Afbeelding

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 29/07/13 14:37

Lien schreef:Ja hoor, dat is normaal als ze in de rui zijn, hier hebben ze dat ook bijna allemaal. Als de rui straks over is zie je geen witte haren meer. :)

Het ziet er idd slordig uit. :D


Thanx! Ik hoef me dus niet zorgen te maken :D

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 30/07/13 21:31

Naomie schreef:oh die plek!!! Maar wel met bruine uiteinde, 5 cm onder de staart aanzet Sabine? Dat is een "keurmerk", lol. Veel, heel veel bruine labradors met heel goede vachten hebben dat op deze zelfde plek. Dit gaat al generaties terug!

klopt ik zie het hier ook bij mijn dames en hun pups.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)


Terug naar “Verzorging”