Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande rand

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande rand

Ongelezen berichtdoor nicole » 24/09/13 11:14

Indy is inmiddels 1,5 jaar oud en we hebben de bench weggedaan.
Hij heeft nu wel een ronde, kunststof mand, met daarin een deken, maar we merken dat hij er behoefte aan hoeft om z'n kop ergens op te leggen.
Nu heb ik via het forum gezocht naar een mand van bv jolly paws, maar die vind ik best prijzig!
Nu heb ik er 1 gevonden bij Witjesverzendhuis. Een mooi groot loungekussen met opstaande rand. Heeft iemand ervaring met dit kussen? s het stevig genoeg? heeft de opstaande rand genoeg 'body' of is het zo'n zachte vulling waar hij direct weer in weg zakt>

Ik hoor graag jullie ervaringen. Eventuele andere alternatieve zijn ook van harte welkom!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 24/09/13 11:38

Je kan ook kiezen voor een kussentje waar hij zijn kop op kan leggen.
Mijn hond legt ook graag haar kop ergens op, in haar kunststoffen bak ligt daarom een 'knuffel' schildpad, en daar legt ze haar koppie lekker op

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 24/09/13 12:08

Ik heb o.a. een neppe biabed van zooplus, die bevalt goed, maar is pas een half jaar oud, dus kan niet zeggen hoe lang die meegaat.

De andere mand is een houten mand met een traagschuimkussen, hier ligt inderdaad een grote knuffel in als kussentje.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 24/09/13 12:21

ja, we hebben er 1.

De Starline loungekussen met opstaande rand---bruin--geschuurd pilotenleer.
Hij ligt lekker volgens de honden, ze liggen er graag in. hij is wat "slapper' dan het biabed maar .... omdat wij meerdere honden in huis hebben hebben wij geen garantie mogelijkheden bij biabed. Ze liggen nl het liefst met zijn allen in een mand.

Wat ze ook erg lekker vinden liggen zijn deze:
HD Orthopedisch bed-kunstleer zwart, daar liggen ze eigenlijk nog liever op. ik heb ze lekker groot genomen en dit bevalt prima. Echter ... 1 boef heeft zijn kiezen op de hoekjes gezet .. en dat vond ik niet prima... maar het is niet anders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 24/09/13 12:52

Naomie schreef:ja, we hebben er 1.

De Starline loungekussen met opstaande rand---bruin--geschuurd pilotenleer.
Hij ligt lekker volgens de honden, ze liggen er graag in. hij is wat "slapper' dan het biabed maar .... omdat wij meerdere honden in huis hebben hebben wij geen garantie mogelijkheden bij biabed. Ze liggen nl het liefst met zijn allen in een mand.

Wat ze ook erg lekker vinden liggen zijn deze:
HD Orthopedisch bed-kunstleer zwart, daar liggen ze eigenlijk nog liever op. ik heb ze lekker groot genomen en dit bevalt prima. Echter ... 1 boef heeft zijn kiezen op de hoekjes gezet .. en dat vond ik niet prima... maar het is niet anders.


dat is ook toevallig, dat is exact degene die wij op het oog hebben! Ik had voor in de bench ook een orthopedisch bed en daar lag hij heel graag op! Maar nu de bench weg is en het kussen los in de kamer ligt, kijkt hij er bijna niet meer naar. En ik heb ook al zitten kijken naar een rechthoekige (houten) mand waar het kussen in kan, alleen dan kom je al gauw op steigerhout (= duur) en daar zet meneer nog veel e lief zijn tanden in :D

En op de bank ligt hij inderdaad wel vaak op een kussen, maar hij mag alleen op de bank als het kleed er ligt en wij weg zijn. Dus voor overdag zoeken we echt een goeie plek voor hemzelf. De ovale mand die hij nu heeft gebruikt hij wel, maar hij haalt steeds het kleed eruit, terwijl hij er zonder kleed niet in gaat liggen.
Rare snuiters die labradors, of is het alleen die van mij die zoveel gebruiksaanwijzingen heeft 8)
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 27/04/14 21:42

Hoe zijn de ervaringen nu met deze kussens?
Ik ben er ook naar aan het kijken maar zit te twijfelen tussen de leren en de nylon variant. Onze kat hangt namelijk nu altijd in onze kunstlederen stoelen en ben bang dat hij dat ook in het kussen doet. En welke maat hebben jullie? de 100 of 120?
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor nicole » 28/04/14 14:44

Vbraam schreef:Hoe zijn de ervaringen nu met deze kussens?
Ik ben er ook naar aan het kijken maar zit te twijfelen tussen de leren en de nylon variant. Onze kat hangt namelijk nu altijd in onze kunstlederen stoelen en ben bang dat hij dat ook in het kussen doet. En welke maat hebben jullie? de 100 of 120?



ik ben er heel erg blij mee!
We hebben uiteindelijk gekozen voor een (kunst)leren kussen met opstaande rand van lobbes. Volgens zijn dat nagenoeg dezelfde als die ze witjesverzendhuis hebben, maar we kwamen deze tegen bij een dierenwinkel, dus we hebben hem gelijk meegenomen.
Het is makkelijk schoonmaken en hij ligt er heel graag in.
We hebben de maat 85x100 genomen (buitenmaat) met een opstaande rand van ongeveer 18cm.
En die blijkt echt ruimschoots te voldoen, want hij ligt vaak opgerold.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor nicole » 28/04/14 14:46

o ja en wat ik vergeet te zeggen; als we bv een kong in zijn mand leggen, dan gaat indy altijd 'graven'. En ondanks dat hij dat best hardhandig kan doen, blijft het kussen perfect! (nu zijn kattennagels natuurlijk wel een stuk scherper....)
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 28/04/14 17:12

nicole schreef:
Vbraam schreef:Hoe zijn de ervaringen nu met deze kussens?
Ik ben er ook naar aan het kijken maar zit te twijfelen tussen de leren en de nylon variant. Onze kat hangt namelijk nu altijd in onze kunstlederen stoelen en ben bang dat hij dat ook in het kussen doet. En welke maat hebben jullie? de 100 of 120?



ik ben er heel erg blij mee!
We hebben uiteindelijk gekozen voor een (kunst)leren kussen met opstaande rand van lobbes. Volgens zijn dat nagenoeg dezelfde als die ze witjesverzendhuis hebben, maar we kwamen deze tegen bij een dierenwinkel, dus we hebben hem gelijk meegenomen.
Het is makkelijk schoonmaken en hij ligt er heel graag in.
We hebben de maat 85x100 genomen (buitenmaat) met een opstaande rand van ongeveer 18cm.
En die blijkt echt ruimschoots te voldoen, want hij ligt vaak opgerold.



Dankjewel!!

Bij welke dierenwinkel kwam je deze tegen? vind het wel fijn om hem even te zien, en qua prijs zijn ze inderdaad het zelfde als die van witjes verzendhuis!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor nicole » 28/04/14 18:04

ik zou niet meer kunnen zeggen welke dierenwinkel dat was. Maar het zou zomaar pets place kunnen zijn geweest.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor Muiske » 29/04/14 09:08

Ik heb een mand van Jolly Paws. Het kost wat maar dan heb je wel een mand die jaren lang mee gaat. En een fijn binnenmatje die je mee kan nemen als je op visite gaat met de hond.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor jeltje » 29/04/14 19:45

Ik heb ook een mand van Jolly Paws en ben er nog steeds super blij mee, kost inderdaad wat, maar hij is het dubbel en dwars waard vind ik. Ik heb ook nog een soortgelijke mand gekocht bij Zooplus, een stuk goedkoper, niet zo mooi strak als die van Jolly paws, maar bevalt ook erg goed.

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Re: Wie heeft er ervaring met loungekussen met opstaande ran

Ongelezen berichtdoor sam » 27/05/14 15:37

Wij hebben ook een mand van Jolly Paws gehad. Sam vond het kunstleer niet zo fijn. Dan maar een fleece erin gelegd.
Helaas heeft Daantje er de hoeken afgegeten en happen uit het midden genomen. Dat vond ik toch wel zonde van zo'n dure mand.

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re:

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 28/05/14 12:01

-kim- schreef:Ik heb o.a. een neppe biabed van zooplus, die bevalt goed, maar is pas een half jaar oud, dus kan niet zeggen hoe lang die meegaat.

De andere mand is een houten mand met een traagschuimkussen, hier ligt inderdaad een grote knuffel in als kussentje.


Mijn Holmes heeft ook altijd zo'n nep biabed gehad van zoo plus. Na verloop van tijd scheurden die naden wel, maar dat gebeurde met een echt biadbed ook, dus ze gaan ongeveer even lang mee. 'K moet wel zeggen dat Holmes er een sport van maakte om dwars in dat bed te gaan liggen en dan was dat eigenlijk te klein en kwam er veel druk op die naden. (na een jaartje ofzo was dat vierkant ipv rechthoekig :D :D) Captain heeft er nu ook weer eentje :)
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding


Terug naar “Verzorging”