Meer jeuk (en dus krabben) in de rui?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Meer jeuk (en dus krabben) in de rui?

Ongelezen berichtdoor Dora » 08/04/14 22:21

Sinds een aantal maanden (vanaf februari-maart) is Gitta serieus aan het ruiven...
Massa's haar overal! We hebben ook de indruk dat ze gedurende deze periode meer is gaan krabben...
Heeft dat met de rui te maken?
Op beestjes heb ik haar al regelmatig nagekeken, niks te bespeuren en we gebruiken op tijd iets tegen vlooien en teken...

Heb wel de indruk dat ze vaak op hetzelfde plekje krabt (onder haar linkervoorpoot-oksel). Heb nu net eens goed kunnen kijken en het plekje waar ze altijd krabt ziet lichtjes rood... Ik veronderstel dat dit van het krabben komt, niks ergs aan te zien, gewoon lichtjes rood; geen wondje, beestje ofzo...

Zou dit van het ruiven komen? Of zou ze toch iets onder haar oksel hebben dat ik niet zie...
En over welke periode loopt een rui zoal gemiddeld? Domme vraag misschien, maar kan er op het net precies weinig over vinden en het is onze 1ste ruiperiode ;-)

Thx alvast!
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

roelien

Re: Meer jeuk (en dus krabben) in de rui?

Ongelezen berichtdoor roelien » 09/04/14 13:27

Door de rui kunnen ze zeker meer jeuk krijgen.
Net zoiets als je zelf bij de kapper vandaan komt, heb je ook overal kriebels.

Af en toe even goed kammen met de furminator, haal je het oude haar eruit, en dat gaat dan ook minder irriteren.
De rui duurt vaak een paar weken, haren word steeds minder, en nieuwe vacht komt ervoor terug.

Moeilijk te zeggen of dat plekje specifiek door het krabben komt. Lijkt me niet de eerste plek, bij de oksel waar ze last van de rui hebben. Hou het gewoon even in de gaten.

En laten zwemmen helpt ook om de oude haren eruit te krijgen

Dora
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 06/08/13 22:09
Locatie: Herenthout

Re: Meer jeuk (en dus krabben) in de rui?

Ongelezen berichtdoor Dora » 09/04/14 15:17

Mercie...
Ik hou het plekje onder haar oksel zeker nog in de gaten, enkele weken terug was er helemaal niks te zien... Nu wat roodheid, ik veronderstelde van het krabben, maar ik hou het verder in de gaten :-)
Zou voor de rest niet meteen kunnen zeggen wat er anders aan de hand zou zijn.
Regelmatig borstelen om overtollig haar weg te werken doen we zeker.
:zwartkopje: Gitta (vom Elzenhof) 25-05-13

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Meer jeuk (en dus krabben) in de rui?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 10/04/14 10:46

Hier krabt Blaz ook veel meer, nu hij in de rui zit. Elke dag even flink rossen met de borstel er over scheelt al een stuk.


Terug naar “Verzorging”