advantix

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

advantix

Ongelezen berichtdoor marie » 15/04/14 15:49

Ik heb zojuist weer een teek gevonden (en al een flinke ook) op mijn hond.
Terwijl ik hem nog geen twee weken geleden heb behandeld met advantix.
Wat zijn jullie ervaringen? Ben hier niet blij mee, daarom geef ik dit middel niet.
Ben er toch al niet zo'n fan van het blijft in mijn ogen toch troep.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor Kay » 15/04/14 15:55

Hier gebruiken wij niets tegen teken, en controleren dagelijks op teken (en tot nu toe nog niets gevonden, en vorig jaar viel het me ook reuze mee)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor flamingo » 15/04/14 16:25

Hoe kan ik het beste mijn hond op teken controleren. Het is namelijk een zwarte lab en ook mijn eerste hond. Zeer weinig ervaring dus met teken en hoe te controleren. En moet ik hem ook gewoon controleren als we een 'gewoon' rondje door het dorp gelopen hebben.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor Caya » 15/04/14 18:36

Je kunt je hond kammen met een fijne kam maar ook met je handen kun je hem 'bevoelen' of er geen vreemde knobbeltjes of id zitten. Ik doe het dagelijks bij de honden. Teken zitten meestal op de kop, onder de oren, nek, keel en onder de oksels en op warme plekjes.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor Nancy » 15/04/14 19:31

Advantix is gewoon chemische zooi. Mijn honden hadden altijd extra jeuk in de week dat ze het kregen en dan ook nog een paar dagen zo'n vieze natte plek in de vacht.
En toch iedere paar weken vlooien.
Dat zou kunnen zijn omdat ze veel zwemmen, maar in de week dat ze het spul kregen zorgden we er wel altijd voor dat ze het niet deden en dat hielp niet.

Zeker omdat ze er toch wel last van hadden op zoek naar een alternatief: knoflook en karnemelk is het geworden.

's ochtends krijgen ze een scheut karnemelk door het eten en 's avonds 3 knoflookschapenvetbonbons van biofood.
Inmiddels kunnen we zeggen dat ze al een jaar vlo- en teekvrij zijn. Diervriendelijker en vele malen goedkoper!

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor flamingo » 16/04/14 08:45

Ik heb het nog niet gevraagd en ik aai mijn hond over zijn kop en wat voel ik zitten... Ja hoor een teek. Deze dus eruit gehaald met een tekentang en daarna beetje schoongemaakt. Moet ik nu verder nog ergens op letten? Het viel mij namelijk wel op dat er nadat hij eruit was een bobbeltje op de huid kwam.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor roef » 16/04/14 09:08

zo`n bobbeltje kan,en ze kunnen ook vrij lang blijven zitten.
hier hebben ze af en toe ook een bultje na een tekenbeet.

ook hier worden de heren iedere dag gecontroleerd met een neten kam en voelen met de handen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor perelaar » 16/04/14 11:46

Niks tegen teken gebruiken is in mijn ogen vragen om problemen, zeker dit jaar na zo'n warme winter.
Zelf gebruik ik een Scalibor bandje voor mijn honden - nooit teken of vlooien, geen jeuk, en geen lelijke vette plekken in de vacht.

Ter info: in vond eind maart op een jonge reebok letterlijk honderden teken, in alle levensfases (van nimf tot adult). Eerste teek op een ree gevonden 12 januari.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 16/04/14 12:01

Hier ook dagelijkse controle, karnemelk en knoflook bonbons en nog maar 1 teek gevonden bij Gio in 11 maanden
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor HennyH » 16/04/14 16:29

Ik gebruik voor mijn honden Fiprospot omdat Advantix giftig is voor katten en daarvan lopen er ook 2 rond bij mij. Ik heb net even gekeken en deze middelen hebben verschillende bestanddelen. Mijn honden hebben zelden een teek die ook vast gaat zitten.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... pot/400899

Misschien dat je dat kan proberen? Ik houd er niet van om ze een scalibor band om te doen omdat ze veel zwemmen. Op de verpakking staat dat ze er niet mee mogen zwemmen omdat de bestanddelen het leven in open water aantast.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 16/04/14 17:22

Bleagh teken :evil:
Scalibor band hielp het eerste jaar goed tegen teken, maar het bleek dat dit epilepsie triggerde bij Miep.
Nu krijgen de dames iedere ochtend een mini scheutje appelazijn door het vlees en voor het wandelen spray ik ze in met een appelazijn/water oplossing.
Tot nu toe 1 teek gevonden. Maar dat zegt nog niks helaas, ik merk dat dat ze hier later in het voorjaar/zomer doorgaans meer last van teken hebben. :(
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor marie » 16/04/14 21:22

Bedankt voor jullie ervaringen. Niets doen vind ik toch geen optie. De vacht is zo dik dat ik dan makkelijk een teek kan missen met weer kans op hotspot. Ik ga eens kijken of fiprospot iets is. Een scalibor band is hetzelfde als advantix en 1 van mijn honden kan daar niet tegen. Het blijft zoeken.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor Kay » 17/04/14 09:50

perelaar schreef:Niks tegen teken gebruiken is in mijn ogen vragen om problemen, zeker dit jaar na zo'n warme winter.
Zelf gebruik ik een Scalibor bandje voor mijn honden - nooit teken of vlooien, geen jeuk, en geen lelijke vette plekken in de vacht.

Ter info: in vond eind maart op een jonge reebok letterlijk honderden teken, in alle levensfases (van nimf tot adult). Eerste teek op een ree gevonden 12 januari.


Waarom is dat vragen om problemen ?? Als je je hond goed controleert dan heb je alles er toch af voordat ze de ziekte van Lyme overbrengen ?
Al die chemische zooi op honden is bij heel veel honden ook vragen om problemen, je wilt niet weten wat voor afschuwelijke verhalen ik heb gehoord over de scalibor band en/of chemische druppels .... Dan controleer ik liever dagelijks dan dat ik ze elke dag/maand blootstel aan die chemische zooi 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor HennyH » 17/04/14 15:34

Ik heb ook katten en zonder chemische zooi heb ik ontzettend veel last van vlooien op de dieren. Dus daarvoor moet ik al iets gebruiken en dan doe ik gelijk liever iets tegen de teken erbij.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Re: advantix

Ongelezen berichtdoor michelle » 17/04/14 19:25

Kay schreef:
perelaar schreef:Niks tegen teken gebruiken is in mijn ogen vragen om problemen, zeker dit jaar na zo'n warme winter.
Zelf gebruik ik een Scalibor bandje voor mijn honden - nooit teken of vlooien, geen jeuk, en geen lelijke vette plekken in de vacht.

Ter info: in vond eind maart op een jonge reebok letterlijk honderden teken, in alle levensfases (van nimf tot adult). Eerste teek op een ree gevonden 12 januari.


Waarom is dat vragen om problemen ?? Als je je hond goed controleert dan heb je alles er toch af voordat ze de ziekte van Lyme overbrengen ?
Al die chemische zooi op honden is bij heel veel honden ook vragen om problemen, je wilt niet weten wat voor afschuwelijke verhalen ik heb gehoord over de scalibor band en/of chemische druppels .... Dan controleer ik liever dagelijks dan dat ik ze elke dag/maand blootstel aan die chemische zooi 8)


Fleur is vorig jaar door de scalibor band zo tijdens het wandelen flauw gevallen ze ging scheef lopen uit het niets en viel neer :( ik ben me wild geschrokken dus nee hier wordt geen gif meer gebruikt fleur haar moeder was bijna dood door pipet frontline.
tja wat is dan vragen om problemen hoe groot is de kans dat je hond besmet raakt met lyme waar je natuurlijk ook niet op zit te wachten.
Het is en blijft kiezen tussen twee kwade moeielijk hoor.
Afbeelding


Terug naar “Verzorging”