Stinken vacht

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor corretje » 04/07/14 22:47

Ik ben met Diezel bij mijn ouders. Mijn ouders vinden hem altijd stinken. Dat vond ik vandaag ook en heb hem gewassen. Maar mijn pa vindt hem nog stinken. Ik zelf niet. Ook zeggen ze als ze mij bij thuis komen dat ze hem altijd erg ruiken. Komt vaak door handdoeken in het halletje. Heb helaas geen bijkeuken en in de garage drogen ze niet.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Volgens mij ligt het niet aan de brokken. Stinkt niet uit zijn bek.
Heeft ook niet in viezigheid gerold. Wel in het kanaal gezwommen voor het wassen
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Nancy » 05/07/14 10:13

Ze blijven lang nat na het zwemmen of een regenbui en dat ruik je altijd, misschien door broeien? Joris heeft het ook heel erg. Jonas heeft duidelijk geen ondervacht, die ruik je niet. Eigenlijk is er niet veel aan te doen denk ik. Als je ze gaat wassen dan blijven ze natuurlijk ook nat, dus dan ruik je de shampoo en de hond. Zeker als je zelf geen honden hebt, ruik je dat veel eerder.

Natte handdoeken kun je natuurlijk meteen wassen of als dat geen was vol is: spoelstand op je wasmachine, dan is de ergste lucht er ook wel uit.

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Fleures » 05/07/14 11:52

Soms ligt het gewoon aan de hond denk ik.. Wij hadden vroeger 2 honden thuis en de een z'n vacht rook ook gewoon niet lekker en de ander rook je helemaal niet. Van wassen gaan ze vaak alleen nog maar meer stinken, vind ik dan. Maar handdoeken kunnen inderdaad zo ontzettend meuren...
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/07/14 19:20

Het is jouw huis, jij hebt geen last van de geur. Zou er niet te moeilijk over doen.
Je hebt hem gewassen, en vind hem zelf niet meer ruiken.

Handdoeken idd gelijk in de was of buiten ophangen totdat de wasmachine vol gaat.
En natte hond ruikt altijd, dus stinkt miss niet meer maar heeft wel een lucht.

Soms is het voer het probleem, maar elke hond ruik je wel.

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 05/07/14 23:24

De ene vacht ruikt inderdaad meer, zelf ben je aan de geur gewend. Vraag maar eens aan mensen die je huis binnen komen of ze een hondengeur ruiken, ongetwijfeld zeggen ze Ja terwijl jij niets vreemds ruikt :-)
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 06/07/14 12:07

Tja ouders :wink: . Ik denk dat iemand die geen hond heeft al sneller een hond ruikt dan iemand die een hond heeft. Ook zijn mensen die geen honden hebben vaak geen hondenmensen en dan zitten ze al snel te zeuren. Jou huis, jij vind niet dat hij stinkt, geen probleem dan toch! 'K zou er iig niet van wakker liggen.

En niet elke keer je hond gaan wassen hoor, is voor niets nodig. :)
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor corretje » 06/07/14 17:29

Ik blijf ergens wel een vreemd geurtje ruiken bij Diezel. Wat weet ik niet en waar het vandaan komt ook niet. Kunnen het anaalklieren zijn? Zijn vacht stinkt niet. Hij heeft ook af en toe weer een puspiemel. Zou het daar van komen? Alhoewel hij dat vaker heeft en ik dan niets ruik. Erg vreemd
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Stinken vacht

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/07/14 11:03

Anaalklieren is een zeer specifieke lucht, en kan je vergelijk met een vislucht.... brrr... echt heel goor
Ruiken zijn oren misschien?

Van robijn heb je een spuitflesje, daarmee ga ik altijd door mijn huis als er mensen komen die een hekel aan honden hebben, werkt super.
Want ze ruiken altijd, ook al ruik ik het niet meer


Terug naar “Verzorging”