Vraag over autobench en to-have list

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
famreuvekamp

Vraag over autobench en to-have list

Ongelezen berichtdoor famreuvekamp » 24/08/14 11:35

Hallo allemaal,

Wij hebben ons ingeschreven voor een pup bij een erkende fokker. Begin volgend jaar zullen we hem kunnen verwelkomen in ons gezin.
Nu zullen dus de voorbereidingen moeten start tav wat we allemaal nodig hebben.

Weten jullie of er een soort van check of "to-have" list is van dingen die je allemaal nodig hebt en waaraan je moet denken bij aanschaf van een pup?
Zijn er webwinkels met een groot assortiment waar je zo'n hele uitset in één keer kunt aanschaffen?

Over een autobench heb ik een specifieke vraag. We zijn op zoek naar een autobench voor een (uiteindelijk volwassen) labrador. Nu heb ik de dog-box gezien met goede recensies.
Van verschillende types van dit merk weet ik ook zeker dat ze in onze auto (BMW 5 touring) passen, en is daarom een veilige keuze.

Nu zijn er verschillende maten die zouden passen:

1. Milan L (H: 69, B: 55, L: 94)
2. Eagle M (H: 69, B: 68, L: 84)
3. Eagle L (H: 69, B: 69, L: 94)
4. Condor S (H: 69, B: 82, L: 74)

Kan iemand adviseren welke maat voor een volwassen labrador het beste zou zijn ?

Alvast heel erg bedankt.

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Vraag over autobench en to-have list

Ongelezen berichtdoor Brownie » 24/08/14 12:08

Wat leuk! Met de vraag over de autobench kan ik je helaas niet helpen, met de andere shopping-list een beetje.

Musthaves:
Bench voor in huis met een kleedje o.i.d. erin. Wij gebruiken een vetbed, maar er zijn meer opties. Je kunt ook overwegen om een dekentje of hoes ofzo voor over de bench te gebruiken, maar dat ligt aan de drukte van je huishouden of dat nodig is.
Voer-en waterbak
Halsband en/of tuig met riem
Poepzakjes
Basisvoorraadje voer
Beloningssnoepjes/koekjes/o.i.d.
Iets te kluiven
Wat speeltjes (kun je ook goed zelf maken van fleecedekentjes)

Verder hebben wij voor onze pup ook nog een aantal extra knuffels bij de kringloopwinkel gescoord en hebben we een aantal Kongs voor hem waar hij zijn vleesvoeding uit eet.
Kun je hier wat mee?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Vraag over autobench en to-have list

Ongelezen berichtdoor corretje » 24/08/14 13:55

Wij hebben een autobench van Ferplast de Atlas 80 of 100. Daar konden 2 honden in. Nu gaat alleen Diezel erin. Je kan hem ook als mand gebruiken als je de kap eraf haalt. De bench rammelt niet in de auto. Dat vind ik vooral belangrijk en is ook stevig.

Die jullie uitgezocht hebben zijn nog steviger. Kijk wat in je auto past en of een volwassen hond er nog in kan liggen. Nadeel van die benches is dat je hem niet echt als mand kan gebruiken als je bv in een caravan/huisje oid zit.

Veel plezier met de voorbereidingen
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Vraag over autobench en to-have list

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/08/14 10:00

De spullen hierboven zijn inderdaad de basisdingen die je nodig hebt maar er komt nog een beetje meer bij kijken.

Ik vind het zelf altijd fijn om me in te lezen, bijvoorbeeld het boek van Peter Beekmans "Spelenderwijs opvoeden van uw pup". Maar er zijn natuurlijk nog veel meer leuke boeken over het opvoeden.

Wat wil je gaan doen met de pup. Wil je naar een hondenschool voor puppy en gehoorzaamheidstraining of wil je jachttraining gaan doen? Kijk even rond wat er bij je in de buurt is en ga eens kijken bij een les welke hondenschool je aanspreekt.

Maak afspraken in je gezin wat de pup wel of niet mag en wees consequent. Ik maakte een soort dagboekje op welke tijden de pup plaste en poepte, ging slapen, eten kreeg, zijn gewicht per week en de vorderingen met opvoeden. Denk dan aan de basiscommando's af en zit, wachten enz. Ook kan het handig zijn om loshangende elektriciteitsdraden weg te werken of er iets voor te zetten. Ben je nogal gehecht aan kwetsbare voorwerpen op de grond. Pak ze indien mogelijk even weg want voor je het weet staan er een paar puppytandjes in.

Verder wens ik je heel veel plezier bij het voorbereiden!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Mark2911
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 06/01/16 15:40

Re: Vraag over autobench en to-have list

Ongelezen berichtdoor Mark2911 » 03/06/16 16:26

Beetje laat misschien maar voor een ander misschien nog nuttig.
Ik kwam deze site tegen met veel info en een speciale pagina voor Labradors.
http://www.autobench.nl/pagina/welke-au ... -labrador/


Terug naar “Verzorging”