rare vraag?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
ziggypiggy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 28/02/15 11:14

rare vraag?

Ongelezen berichtdoor ziggypiggy » 17/03/15 09:56

binnenkort hopen wij onze eerste labrador pup op te halen. wij hebben hiervoor altijd kleinere hondjes gehad en dus gaan we van alles nieuw aanschaffen voor de nieuwe pup.

Dus nu de vraag , je ziet van alles staan in webshops en daarbij geschikt voor .... nu is mijn vraag hoe groot is jullie mand? en de bench?

hoe groot is groot genoeg voor een volwassen reu?

ik vind van die stijgerhouten manden/bakken met kussens erin heel mooi. Ik heb ze gezien van 1 meter lengte maar is dat dus te klein??

en een bench van een meter? ook te klein?

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: rare vraag?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 17/03/15 15:41

ongeveer een meter is een goede maat! Je kunt het beste de bench van minimaal 107 cm hebben dan hebben ze als ze groot zijn er ook nog wat aan.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: rare vraag?

Ongelezen berichtdoor Romke » 19/03/15 19:02

Stijgerhouten bakken zijn super mooi, hou er wel rekening mee dat veel puppen graag ergens op knagen. Er is dus een redelijke kans aanwezig dat dit ook bij je mooie dure bak gaat gebeuren. Doorsnee een meter is prima.
Bench zou ik wel minimaal 107 doej, een mand kunnen ze een keer uit opstaan en rekken en strekken, de bench liggen ze maar

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: rare vraag?

Ongelezen berichtdoor Guus » 19/06/16 19:26

Lach maar, maar wij kopen altijd een ovalen (schuimrubberen) mand (met een extra losse hoes) op maat. Ik had vroeger een keer een harde kunstoffen bak met losse kussen. Dat was geen echt succes omdat de pups aan de plastic rand begonnen te knauwen en het kussen niet goed bleef ligen.
Voor onze laatste 2 honden hadden wij dus zo'n schuimrubberen mand met "losse" uitwasbare bekleding. Toen de pup was uitgegroeid waren we al bij mandje nummer 3 beland.
Eén keer meegemaakt dat onze Zita als pup zijnde niet wilde verhuizen naar een groter mandje. Ze rolde zich in het te kleine mandje zodanig strak in, dat ik niet precies kon zien hoe ik haar met mijn grote handen eruit kon krijgen.
Het belangrijkste lijkt mij dat de hond ook een beetje steun heeft en kan gaan liggen zoals ze zelf graag willen gaan liggen.
Persoonlijk ben ik niet voor een rieten mand omdat het naar mijn idee niet goed schoon te houden is en wat gebeurt er als ze er inderdaad aan gaan knauwen.
Vrienden van mij hebben voor hun volwassen hond zo'n "slaapzak met piepschuimbolletjes".
Maar wanneer je een vroege en witte kerst wilt, is dat een bijzonder geschikte slaapplaats voor een jonge pup. ;-) DUS NIET DOEN met een jonge hond !
Nou moe .....


Terug naar “Verzorging”