Buitenkennel

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
lodewijk
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 30/01/17 16:52

Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor lodewijk » 12/02/17 20:03

Dit topic is al een paar keer links en rechts gepasseerd op het forum, maar de meningen blijken verdeeld of de situatie is niet de onze. Dus, dan vragen we het nog maar eens: buitenkennel, wel of niet voor labradors?

We zouden de hond sowieso 's nachts binnen houden, omdat we gehoord hebben dat ze dat liever hebben. Ook niet voor als hij/zij nog puppy is ... Maar voor periodes overdag waar we beiden niet thuis zijn overwegen we een buitenkennel. Niet voor ons gemak, maar wel omdat ons dat voor de hond leuker lijkt (meer geuren, meer beweging, etc.). Het zou een combinatie zijn van een hok, ingebouwd in ons tuinhuis, en een buitenstuk met kennelafscheiding.

Doen of niet doen?

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/02/17 18:17

De beweging en uitdaging moet je hond van/met jou krijgen en daar zo voldaan van zijn dat ze gewoon kunnen slapen in de tijd dat je weg bent.
Alleen in een hok is maar weinig lollig

En je moet kijken qua veiligheid als je weg bent en je hond buiten in de kennel zit.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor Karlien » 14/02/17 19:39

Een Labrador is de gezinshond bij uitstek ... ik vind niet dat die in een buitenkennel hoort en ik denk dat je daar menige Labrador geen plezier mee doet.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor Igo » 17/02/17 15:31

Als je meer dan 1 hond hebt denk ik dat een buiten verblijf (kennel klinkt zo negatief) een erg goede oplossing is voor als je niet thuis (of aanwezig) bent. Ze kunnen samen spelen en zullen nooit per ongeluk de vaas van tafel stoten :)
zoals romke aangeeft wel even letten op "ontsnapping' mogelijkheden, ze zijn slimmer dan je denkt als er een kat of konijn langskomt.

Als je maar 1 hond hebt kan ie net zo goed binnen blijven. (Ik heb er een camera op staan en hij slaapt 90% van de tijd als we weg zijn)
Hond alleen gaat niet zomaar spelen, tenzij het pure verveling is en dan wordt het ook vaak slopen.

Mocht je de ruimte hebben zou ik zeker de buitenruimte aanleggen, want het is altijd handig als je de hond ergens apart kan zetten, bijv tijdens een feestje of als er mensen komen die bang zijn.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/02/17 17:58

@igo
Wat jij schrijft over 1 hond en vrijwel de hele tijd slapen gaat ook op voor meerdere honden
Als de baas er niet is slapen ze vrijwel altijd, doordat ze daarvoor al hun 'feestje' hebben gehad

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Buitenkennel

Ongelezen berichtdoor Karlien » 17/02/17 22:28

Ik heb gemiddeld 8 honden in huis en de vazen die blijven hier allemaal overeind :D
As wij niet thuis zijn liggen de oudsten in hun mand te snurken en de jongsten in de bench.

Buitenruimte zorgt trouwens vaak voor burenconflicten. Want de kans dat ze aanslaan of gaan waken is een stuk groter ...
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses


Terug naar “Verzorging”