Af en toe wat 'BARF' dingetjes erbij?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Af en toe wat 'BARF' dingetjes erbij?

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 10:06

Ik wilde even wat KVV online bestellen, het is alweer bijna op.
En nou kwam ik ook haring en dergelijke tegen.
Ik ben sowieso van plan om binnenkort te beginnen met barfen, maar heb nog een aantal dingen die op moeten en moet eerst nog een vriezertje aanschaffen.
Maar nou vroeg ik me af of ik al wel wat vis zou kunnen kopen of ander beginnersmateriaal?
Flits krijgt af en toe nog wel wat brokjes, die ben ik dus nog aan het opmaken en gebruik ik nu als 'beloningsbrokje'.
Kan het dan kwaad om ook af en toe al wat vis of iets anders te geven ondanks dat Flits niet alleen maar KVV krijgt, maar ook nog wel eens wat brokjes op een dag?
Alvast bedankt voor de reacties!

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 21/11/11 10:39

Jawel, maar dan wel beginnen met beginners-botten als kippennekken en eendennekken. Ik zou zelf niet gelijk met vis gaan starten.


En dit heel goed lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 10:47

Die informatie op barfplaats had ik inderdaad al gezien en gelezen.
Had ook gelezen dat de graatjes wel zacht zijn. Maar een sardientje ofzo is ook nog niet zo handig als je net begint?
En als ik af en toe, bijv. 2 dagen in de week wat kippennekken of eendennekken geef, dan hoeft daar verder niks bij?
Ik geef de overige 5 dagen dan gewoon KVV (compleet) en hier en daar wat beloningsbrokjes.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 21/11/11 11:16

Als extraatje kan je gewoon die nekken geven hoor, kan ook pirma als maaltijd.
Ik heb zelf niet gelijk vis gegeven, maar misschien kan iemand anders je daar beter advies in geven. Max is zowiezo een zeikerd als het gaat om vis eten met koppen erop. :D

Hier hebben we heel lang door de week kvv gevoerd en in het weekend barf. Nu is het omgekeerd, maar het kan prima.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 11:21

Oke, dankjewel.
Ik zag tussen de beginners-menu's op barfplaats wel af en toe een haring of sardientje staan.
En als reactie stond er niet dat het niet kon, dus ik neem aan dat het dan wel oke is.
Maar wie weet krijg ik hier nog andere reacties :)
Ik wacht nog even af.
En ga dan sowieso wat nekken bestellen. Is het ook echt raadzaam om die de eerste paar keren te pletten?

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 21/11/11 11:28

Ik ben ook wel nieuwsgierig, Castro krijgt KVV. Wilde inderdaad ook sardientjes gaan geven maar als hier twijfel over is lees ik graag de adviezen.
Gister wel voor het eerst een patrijzenkarkas vond ie heerlijk. :)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 21/11/11 11:35

lucievd schreef:Oke, dankjewel.
Ik zag tussen de beginners-menu's op barfplaats wel af en toe een haring of sardientje staan.
En als reactie stond er niet dat het niet kon, dus ik neem aan dat het dan wel oke is.
Maar wie weet krijg ik hier nog andere reacties :)
Ik wacht nog even af.
En ga dan sowieso wat nekken bestellen. Is het ook echt raadzaam om die de eerste paar keren te pletten?


Ook daar zijn de meningen over verdeeld :D
Als je ze plet krijg je juist splinters, ik persoonlijk ben meer voor het even vasthouden om te kijken hoe hij het doet, meestal gaan ze er wel goed op liggen knagen :wink: Ik zou dan eerst een eendennek ofzo proberen, die zijn wat groter dan kippenekken en slikken ze dus uberhaupt wat minder makkelijk door :D

En over die vis, ik denk dat je best een sardientje of een haring kan geven, gewoon eentje om te kijken hoe hij het vind, van teveel vis zou hij aan de dunne kunnen gaan, maar voor de smaak en textuur kan je er best eentje geven. Doran is afgespeend op KVV en die heb ik vanaf 6 weken kennis laten maken met alle soorten vers vlees, ook bot en vis en vanaf dat hij thuis kwam heeft hij nooit anders meer gegeten, dus ja ook hij was een beginner toen :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 11:43

Lunatic schreef:
lucievd schreef:Oke, dankjewel.
Ik zag tussen de beginners-menu's op barfplaats wel af en toe een haring of sardientje staan.
En als reactie stond er niet dat het niet kon, dus ik neem aan dat het dan wel oke is.
Maar wie weet krijg ik hier nog andere reacties :)
Ik wacht nog even af.
En ga dan sowieso wat nekken bestellen. Is het ook echt raadzaam om die de eerste paar keren te pletten?


Ook daar zijn de meningen over verdeeld :D
Als je ze plet krijg je juist splinters, ik persoonlijk ben meer voor het even vasthouden om te kijken hoe hij het doet, meestal gaan ze er wel goed op liggen knagen :wink: Ik zou dan eerst een eendennek ofzo proberen, die zijn wat groter dan kippenekken en slikken ze dus uberhaupt wat minder makkelijk door :D

En over die vis, ik denk dat je best een sardientje of een haring kan geven, gewoon eentje om te kijken hoe hij het vind, van teveel vis zou hij aan de dunne kunnen gaan, maar voor de smaak en textuur kan je er best eentje geven. Doran is afgespeend op KVV en die heb ik vanaf 6 weken kennis laten maken met alle soorten vers vlees, ook bot en vis en vanaf dat hij thuis kwam heeft hij nooit anders meer gegeten, dus ja ook hij was een beginner toen :lol:


Ok, dan houd ik het liever vast. Ik vind het ook helemaal niet vies of eng, dus dat is geen probleem.
En Flits heeft er vast ook geen problemen mee dat ik het voor hem vast houdt :D
Gewoon 1 klein visje per week is prima?
En moet ik voor die 2/3 dagen dat ik Flits laat barfen ook nog extra dingen toevoegen aan die eendennekken? Of zijn die nekken alleen ook voldoende voor die dagen? Zijn kalkoenennekken te groot om mee te beginnen?
Want als het beter is om er nog wat andere dingen bij te geven, dan doe ik dat.

honesto do campo verde

Ongelezen berichtdoor honesto do campo verde » 21/11/11 11:53

Suus krijgt altijd KVV en heb pas wat kippennekken gegeven en dat ging prima. Ook hebben ze haring gehad en makreel. In makreel zitten wel graten maar dat ging prima. Bestel van sardientjes niet teveel :wink: want niet elke hond vind dat lekker. Priska en Polka lusten geen sardientjes en makreel en Suus weer wel. :D
Kippenkarkasje gaan ook prima :D

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 12:04

Is het ook zo dat je echt alleen maar met nekken mag beginnen?
Of is bijvoorbeeld kippenrug of runderstrot ook wel wat voor een beginneling?
Kan namelijk nog niet heel goed vinden waar je allemaal mee 'mag' beginnen. (Misschien lees ik er overheen). Of dat het echt in het begin uitsluitend nekken zijn.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 21/11/11 12:06

kalkoennekken zou ik nog heel even laten wat ze zijn. die zijn vrij hard en daar zijn de meningen nogal over verdeeld op barfplaats om ze nu wel of niet te voeren.
ik heb ze 1 x besteld en de honden vonden ze erg lekker,maar door dat er voor gewaarschuwd wordt durf ik ze niet meer te voeren.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 21/11/11 12:22

Kalkoennekken inderdaad pas doen als je hond volledig aan barf gewend is en het ook goed verteert.
Ik geef ze wel en hier gaat het super, maar ik merk wel dat als ik het teveel voer (2 dagen achter elkaar 1 stuks) de ontlasting harder en droger wordt, dus ik voer het nu 1 dag.
Eendennekken kun je prima doen, ik zou er wel wat spiervlees bijgeven.
Strot kan ook prima, met echte karkas (kippenrug bv) zou ikzelf wachten tot ik helemaal geen brok meer voer.

Kijken of hij de nekken goed verteert kun je makkelijk doen door de ontlasting op te pakken met een zakje en dat even fijn te knijpen tussen je vingers.
Voel je geen of hele kleine stukjes bot verteert hij het prima.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 21/11/11 12:27

roef schreef:kalkoennekken zou ik nog heel even laten wat ze zijn. die zijn vrij hard en daar zijn de meningen nogal over verdeeld op barfplaats om ze nu wel of niet te voeren.
ik heb ze 1 x besteld en de honden vonden ze erg lekker,maar door dat er voor gewaarschuwd wordt durf ik ze niet meer te voeren.


Wat is de waarschuwing Miranda?

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 21/11/11 12:49

Wij voeren zelf ook KVV, en in het weekend krijgt Tabor tegenwoordig een runderstrot en heeft ook een keer kippennekken gehad. Maar de nekken was ik niet zo enthousiast over, zijn best blijk en erg makkelijk door te slikken zonder erop te hoeven kauwen. Dus die geef ik liever niet meer.. Maar een runderstrot was voor zover ik begreep goed om te beginnen, zit wat vlees omheen en kraakbeen om in te kauwen (niet gleijk bot, dat is er ook weer in verschillende hardheden..) Dus wij doen in het weekend dus nu naast de KVV (wel hoeveelheid aangepast) een runderstrot, dit gaat erg goed :D Wie weet over een tijdje eens iets anders proberen als een visje, kipkarkas (kreeg ik ook als tip om mee te beginnen, maar vin ik stiekem nog wel wat engig :roll: ) of wat anders :wink: Ik volg verder je topic mee voor meer tips :D

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 21/11/11 12:59

Roos schreef:Kalkoennekken inderdaad pas doen als je hond volledig aan barf gewend is en het ook goed verteert.
Ik geef ze wel en hier gaat het super, maar ik merk wel dat als ik het teveel voer (2 dagen achter elkaar 1 stuks) de ontlasting harder en droger wordt, dus ik voer het nu 1 dag.
Eendennekken kun je prima doen, ik zou er wel wat spiervlees bijgeven.
Strot kan ook prima, met echte karkas (kippenrug bv) zou ikzelf wachten tot ik helemaal geen brok meer voer.

Kijken of hij de nekken goed verteert kun je makkelijk doen door de ontlasting op te pakken met een zakje en dat even fijn te knijpen tussen je vingers.
Voel je geen of hele kleine stukjes bot verteert hij het prima.


Dank voor je reactie.
Ok, dan ga ik op zoek naar eendennekken, klein visje om te proberen en runderstrot.
Ik zal wachten met echte karkassen totdat Flits helemaal geen brokjes mee krijgt.
Maakt het nog uit wat voor spiervlees ik erbij doe? Of kan ik ook gewoon meerdere soorten kopen en dan afwisselen met welke ik erbij doe?


Terug naar “Voeding”