Knasters

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Knasters

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 16/06/12 22:19

Wij geven onze meisjes kvv Energique we zijn heel tevreden en de dames hebben keurige keutels daardoor :) Nou hebben ze op aanraden van mijn schoonzus uit Nieuw-Zeeland een paar keer van de slager hier in Twente "knasters"gehad daar waren onze meisjes super gek op maar die heeft de slager niet altijd eigelijk bijna nooit nou wil ik dat bestellen maar ik weet niet hoe dat in het nedelands heet :oops:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 16/06/12 23:31

Is knasters niet een dialect voor kraakbeen?

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 16/06/12 23:57

Ik ken het alleen maar van 'vroeger' dat we het rookten, en mijn opa gebruikte het woord wanneer hij vloekte, godverdeknasters. Tenminste, dat verstond ik altijd. :)

Maar goed, geen antwoord waar je wat aan hebt dus.
Maar dialect voor kraakbeen vind ik ook wel plausibel klinken.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 17/06/12 07:03

Bedoel je het gewricht van de koe waar de knie zit? Runderknars is dat :wink: De knieschijf is er dan af, maar de peesaanzet zit er vaak nog wel aan. Denk eraan dat dit afval is, en erg hard bot... Dit zeg ik mbt prijs. Veel mensen zijn woekerprijzen aan het betalen voor vlees-afval, omdat "barf" zo populair is geworden in de afgelopen jaren. Daarmee drijft iedereen de prijs op. Voor karkassen wordt rustig 2 tot 3 euro per kg neergelegd :shock: terwijl -voor de goede orde- het grootste gedeelte nog altijd in de kliko van de slager/slachter verdwijnt. Idem dito met pens. Knarsen krijg ik meestal gratis van de slachter als ik ze hebben wil. (maar meestal bedank ik ervoor :wink: )
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 17/06/12 08:44

Lupos schreef:Bedoel je het gewricht van de koe waar de knie zit? Runderknars is dat :wink: De knieschijf is er dan af, maar de peesaanzet zit er vaak nog wel aan. Denk eraan dat dit afval is, en erg hard bot... Dit zeg ik mbt prijs. Veel mensen zijn woekerprijzen aan het betalen voor vlees-afval, omdat "barf" zo populair is geworden in de afgelopen jaren. Daarmee drijft iedereen de prijs op. Voor karkassen wordt rustig 2 tot 3 euro per kg neergelegd :shock: terwijl -voor de goede orde- het grootste gedeelte nog altijd in de kliko van de slager/slachter verdwijnt. Idem dito met pens. Knarsen krijg ik meestal gratis van de slachter als ik ze hebben wil. (maar meestal bedank ik ervoor :wink: )


Dat kan het heel goed zijn want als ik het kreeg bij de slager was dat ook gratis en nooit veel maar een paar stukjes. De meisjes vonden het heerlijk ze kregen het hier als extra beloning.Ze waren inderdaad behoorlijk lang bezig met een klein stukje knaster :) Wat is dan een goed alternatief en wat ik dan ook klein kan maken?
Afbeelding

Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding


Terug naar “Voeding”