Vraagje over gewicht

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 16/07/12 15:42

Roos schreef:
Muiske schreef:Laat je inderdaad niet gek maken. De dierenarts zei dat onze bob VEEEL te zwaar was en moest dieeten.. Bob weegt bijna 20 kilo met nu 18,5 week. Zijn ribben zijn zeer goed voelbaar en hij ziet er absoluur niet dik uit. Dus gewoon op je gevoel afgaan.


Als de dierenarts het zegt is het misschien toch wel iets om even over na te denken :wink:


De dierenarts keek naar een schema waarop stond dat een pup van 19 weken 19 kilo moest weten. Bob (en het hele nest) is veel groter van bouw. Hij zit met een nestgenootje een andere labradorpup op cursus, ze zijn allemaal bijna even oud (schelen een paar daagjes). Hij en zijn nestgenootje steken met kop en schouders uit boven die andere pup. Dus ik vertrouw er niet op wanneer mijn DA mijn pup dik noemt en ik een lange slanke pup voor mij zie staan.

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 16/07/12 17:27

En toch he. (Dit wil ik even gezegd hebben) veel mensen blijven hangen dat hun pup nog van dat puppievet heeft, wat mag en vanzelf wegtrekt... Is naar mijn mening niet helemaal waar..

Ik ben dan ook wel van de garde dat ik mijn honden liever schraal houdt, zeker het eerste jaar. Maar met 10 weken was Noortje haar "puppiespek" al kwijt en groeide nog steeds keurig rond de kilo per week!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 16/07/12 17:54

Ik laat mijn pups niet schraal opgroeien en ook niet dik. Gewoon normaal, ribben makkelijk te voelen met lichte druk.

Bear woog met 18weken ook +- 20kg en tussen 4/5maanden was hij zelfs heel slank.

Hij is nu 3jaar en 43kg en geen gram te zwaar, gewoon een flinke vent. Ook de dierenarts vond dit.

Vind sommige gewichten hier ook wel heel licht klinken. Mexx is geen flinke vent, maar groeide toch iedere week een kilo.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013


Terug naar “Voeding”