Vraag aan de BARF' ers NRV'ers onder ons

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Vraag aan de BARF' ers NRV'ers onder ons

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 06/09/12 12:48

Castro krijgt nu KVV met tussendoor wat BARF dingetjes zoals een sardien/makreeltje, lamshartje, eendennekje enz.
Ik zit eraan te denken om hem in het weekend geen KVV meer te geven (wellicht een opstap naar volledig BARF/NRV maar dat moet ik nog ervaren).
We hebben geen KVV met Pens (reageert niet zo lekker op pens) en ook geen KVV met vis. Orgaan en vis krijgt hij dus als tussendoortje omdat ik wel wil dat hij dit binnenkrijgt.

Nu mijn concrete vraag:
Kan ik hem voortaan op zaterdag een vismaaltijd geven bestaande uit bv. sardienes/makreel/zalm e.d. en op zondag een orgaanmaaltijd zoals hart,lever niertjes?
Of is dit niet afwisselend genoeg/teveel van het goede?
Hoor graag jullie ervaringen en tips.
(Ik heb op barfplaats gekeken hoor maar hoor graag jullie eigen ervaring).

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 06/09/12 12:55

ik denk dat ze hier op maandag aan de diaree zijn,vis is vet en samen met de orgaan die lekker laxeert,maar dat kan per hond verschillen natuurlijk. of geef je er ook botwerk bij?
heb je al eens lams of geitenpens geprobeerd? vaak is lamspens ook gedroogt te krijgen zo dat je eerst eens kunt uit proberen hoe dat gaat voor je een verse besteld.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 06/09/12 12:57

Ik voer als vismaaltijd een hele zalm zonder kop. Ik reken dat dan als spiervlees en vleesbot. Meerdere soorten in 1 bak is ook geen feest, dan kan ik er s nachts uit.
In theorie zou je dan de volgende dag orgaan kunnen voeren, ik doe dat niet omdat Max gevoelig is op zn darmen en hij dan aan de je-weet-wel gaat.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 06/09/12 13:00

roef schreef:ik denk dat ze hier op maandag aan de diaree zijn,vis is vet en samen met de orgaan die lekker laxeert,maar dat kan per hond verschillen natuurlijk. of geef je er ook botwerk bij?
heb je al eens lams of geitenpens geprobeerd? vaak is lamspens ook gedroogt te krijgen zo dat je eerst eens kunt uit proberen hoe dat gaat voor je een verse besteld.


Dank voor je reactie. Lamspens hebben we nog in de vriezer liggen maar daar gaat ie een beetje van aan de dunne... Dus als ik jou reactie zie is mijn menu voor het weekend niet zo;n goed idee :oops: Wilde er dan geen bot bij geven (op de graten in de vis na dan natuurlijk, ga ze niet voor hem fileren :D )

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 06/09/12 13:04

Els schreef:Ik voer als vismaaltijd een hele zalm zonder kop. Ik reken dat dan als spiervlees en vleesbot. Meerdere soorten in 1 bak is ook geen feest, dan kan ik er s nachts uit.
In theorie zou je dan de volgende dag orgaan kunnen voeren, ik doe dat niet omdat Max gevoelig is op zn darmen en hij dan aan de je-weet-wel gaat.


Geen soorten door elkaar inderdaad, dacht meer de ene week sardien, dan weer zalm enz. Maar aan jullie beide reacties te zien is de combi vis/orgaan in een weekend geen goed idee.

Heb ik toch gelijk een andere vraag, heeft een van jullie ervaring met Kiezebrink? Die hebben veel keus zag ik.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 06/09/12 13:04


roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 06/09/12 13:39

Lars en Daniëlle schreef:
Els schreef:Ik voer als vismaaltijd een hele zalm zonder kop. Ik reken dat dan als spiervlees en vleesbot. Meerdere soorten in 1 bak is ook geen feest, dan kan ik er s nachts uit.
In theorie zou je dan de volgende dag orgaan kunnen voeren, ik doe dat niet omdat Max gevoelig is op zn darmen en hij dan aan de je-weet-wel gaat.


Geen soorten door elkaar inderdaad, dacht meer de ene week sardien, dan weer zalm enz. Maar aan jullie beide reacties te zien is de combi vis/orgaan in een weekend geen goed idee.

Heb ik toch gelijk een andere vraag, heeft een van jullie ervaring met Kiezebrink? Die hebben veel keus zag ik.


ik heb op het moment gemalen hert en haas liggen van kiezebrink en ik vind het zooi(sorry) honden lusten het wel heel graag,maar het is tot moes gemalen en ik heb het hele dikke vermoeden dat er bot doorheen zit terwijl het gemalen spiervlees(zou) moeten zijn.
hidde krijgt er in iedergeval krijtpoep van :mad:
dus voor mij geen kiezebrink meer.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 06/09/12 13:54

Ook hier krijgt Flits van vis en orgaan dunne ontlasting. Als ik 1 van twee geef doe ik dat altijd met wat bot en laat tussen vis en orgaan ook minstens 1 dag tussen zitten. Maar elke hond is anders en Flits heeft vrij snel diarree.
Maar als je gewoon 2 daagjes in de week wat barf wil geven dan kun je bijv. Ook een kipkarkas of ander botwerk gven samen met wat spiervlees, orgaan of vis.
Omdat je de rest van de dagen kvv geeft zit het wel goed en komt het niet super nauw met wat je aan hoeveelheden/percentages geeft in het weekend.
Ja dat hertenvlees van kieziebrink is inderdaad heel fijn gemalen en heb ook geen idee of het wel 100% vlees is. Maar ik heb geloof ik ook wel eens wat eendennekken en ander botwerk gegeven en dat was prima. Ook het spiervlees (ongemalen) was prima. Dus als je gewoon geen gemalen varianten koopt dan is er geen probleem.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 06/09/12 16:19

Kiezebrink geef ik niet meer, de zalm was ronduit vet vies en akelig. Er kwam genoeg olie vanaf om een klein flesje mee te vullen. de vette vismix vond ik niet veel beter. Max vond het wel aardig geloof ik.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 06/09/12 16:19

Ik geef net als Lucie bij pens altijd een botje (karkasje o.i.d.). Voor Ac werkt dit prima. Hij heeft een mooie stevige drol daarna. Lola heeft altijd mooie ontlasting.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 06/09/12 16:53

Els schreef:Kiezebrink geef ik niet meer, de zalm was ronduit vet vies en akelig. Er kwam genoeg olie vanaf om een klein flesje mee te vullen. de vette vismix vond ik niet veel beter. Max vond het wel aardig geloof ik.


ja die is echt goor he :kots: en stinken!!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 06/09/12 18:39

Hier moet ik juist bij vis (zalmkoppen) spiervlees en/of orgaan geven anders kan Daan er niet van poepen :D

Een dag alleen orgaan (muv pens) gaat hier denk ik niet werken ivm de laxerende werking....
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/09/12 20:26

Waarom wil je hem er een orgaandag bijgeven?
In kvv zit meestal nogal een hoog percentage orgaan, dus ik zou kiezen voor wat spiervlees en een stukje zacht botwerk op de ene dag en de vis dan op de andere dag.
Kiezenbrink (gemalen) komt er hier niet meer in, ik had laatst hazenvlees wat niet eens naar haas rook en volgens mij met nogal wat bot erin :?
En net wat Miranda zegt, het is helemaal tot moes gemalen dus ze hebben er niets aan.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 07/09/12 09:40

Dank allemaal voor jullie reacties. Ben blij dat ik het gevraagd heb :)
Ik weet wat ik moet doen (en vooral ook wat ik niet moet doen :wink: )


Terug naar “Voeding”