In het kader van de bezuinigingen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/11/12 06:22

Ik geef al mijn honden al bijna 3 jaar Lotgering en voer niets bij.
Wel verschillende smaken.
Heb in het verleden ook een paar maanden Tinlo gevoerd, maar
dat vind ik nou waardeloos spul. Wat een natte bagger, tis meer water
dan vlees of er zit veel te veel bot in. Kon laatst een schadepartij
(200 kilo voor weinig) kopen, maar ga mijn deur maar voorbij.

Ze krijgen ongeveer 500 gram Lotgering per dag en zijn niet dik
en wel gezond. De melkgift is geweldig en ik fles nooit meer bij
als ik een nest heb. Ze stinken niet, mooie gebitten en goede
ontlasting en glanzende vachten. Voor mij niets anders!
De meeste mensen die bij mij een pup kopen geven dit voer ook
en zonder problemen.

Elk voer heeft voor en tegens, brokken, kvv of barf, je moet doen
waar je je goed bij voelt. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 89
Lid geworden op: 15/11/12 01:24
Locatie: Zierikzee

Ongelezen berichtdoor Anne2211 » 22/11/12 08:29

Ook wij voeren al 2 jaar Lotgering. Wij zijn op advies van de DA vers vlees gaan voeren, omdat Bowie artrose heeft in alle 4 zijn pootjes. Bowie zat hiervoor op fokker brokken, sinds hij Lotgering eet lijkt hij minder last te hebben van zijn artrose en is hij zelfs wat afgevallen.

Kortom, wij zijn heel tevreden over Lotgering. :)
Groetjes Annemarie

Afbeelding

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 22/11/12 10:08

Ik voer nu ook al een tijdje Lotgering.
Mijn oude hond had altijd last van z'n oren, echt chronisch, kuurtje na kuurtje etc.
Sinds we van de Pro plan brokken (ook een heel goed merk ) af zijn en Lotgering voeren, geen last meer.
Geen jeuk en geen pijn meer.
Gaf hem laatst een tijdje blik voer omdat hij door z'n leeftijd moeilijk poept en binnen een week had hij weer last van z'n oor.
Dus toch maar Lotgering, nu met lijnzaad of zonnebloemolie erbij.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 22/11/12 12:44

Nou Lien, Tinlo staat toch echt veel beter bekend dan lotgering. Vooral mensen die het te duur vinden vinden het slechter voer.
Maar zo heb je ook heel veel verhalen over slechte kwaliteit van lotgering, rare geurtjes rare dingen in het voer verpakkingen etc.

Ik zei voornamelijk heel vet dan hoef je dus idd minder te voeren. En is het naast de goedkopere aanschafprijs sowieso stukken goedkoper als je ook nog eens minder voert.

Maar net zoals de ene hond het beter doet op ander voer heb je dat ook met barf en kvv.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/11/12 14:32

uiteindelijk voer je met welk merk KVV dan ook al 100 % beter als met brok!! 8)

en ook ik ben niet roomser dan de paus en heb Hidde als pup (afgewisseld met andere merken KVV) lotgering gevoerd toen hij nog 3-4 x per dag voer kreeg.
en ik ben echt wel kritisch geloof ik met het voeren van mijn doggies :roll: :D maar mij viel lotgering echt mee na alle geluiden die ik hoorde.
het stonk niet en zag er mooi uit,geen natte slurrie zo als smuldier(wat ze hier krijgen bij lege vriezer en nog geen lupa bezorgt)

en de hondjes van Lien ken ik ook en dat zijn prachtige meiden!
idd niet te dik en mooie zachte vachten,niet stinken.


eerlijk is eerlijk,ik barf liever met de honden omdat ik dus erg kritisch ben in het voer voor de honden.met barf heb ik het zelf in de hand wat ze eten.
maar ik geloof echt dat als je alleen KVV wilt voeren en je hond doet het goed op lotgering je echt niet benauwd hoeft te zijn voor te korten als je alle soorten van ze gebruikt en ze af en toe een eitje wat groenten en een vet visje erbij doet.(kan het toch niet laten :wink: :lol: )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 22/11/12 14:36

Dat je moet doen waar je je goed bij voelt ben ik het helemaal mee eens :)

Maar ik zit mij nu wel af te vragen wanneer je een voeding geeft die toch redelijk rijk is aan vet of je hond dan geen voedingsstoffen tekort komt. Energie zal hij voldoende hebben aangezien vet wordt omgezet in het lichaam en dus een goede energieleverancier is, maar hoe zit het dan met de voedingsstoffen vraag ik mij af? Net als dat kvv de naam heeft dat er veel orgaan en weinig spiervlees in zit verwerkt, dit lijkt mij ook zo'n lastig vraagstuk als je alleen maar kvv voert.
Dit zonder een naam ofzo te noemen, want ik vraag mij dat echt af.


@ Anne 2211 Die ervaring heb ik ook met mijn teefje, sinds ik zelf samenstel (dus rauw voer) gaat het stukken beter met haar lopen. Het was niet direct zo, maar nu zijn we drie jaar verder en ik kan echt zeggen dat zij flink vooruit is gegaan. Er kan wat mij betreft geen supplement tegenop :)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/11/12 14:52

net wat jij zegt Roos,is dat voor mij de reden om te barfen.
ik weet dan wat ze eten ipv er op te moeten vertrouwen op de fabrikant zijn mooie blauwe ogen.

MAAR!... ik snap ook heel goed dat ik(nog) in de luxe positie zit om goed vlees voor mijn honden te kunnen kopen,zou ik dat niet hebben dan kregen ze van mij echt goedkope KVV(verschillende merken)

want poeh ik krabte me deze week nog even achter het oor toen ik vlees bestelde bij lupa :shock:
spiervlees wordt echt heel duur,en op alleen goedkoop rundvlees alleen lukt ook niet :wink:

en als ik de prijzen zie van bv haaksbarf!! :shock: ja dan is barf in eens een stuk goedkoper :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 22/11/12 14:58

Precies, en zo luxe hoeft het ook weer niet hoor. Als je aan goedkoop rundvlees kunt komen en bv pens en hart dan haalt dat de prijzen van hert/paardenspier weer naar beneden :)
Maar idd, voor wat haaksbarf/carnibest kost kan ik heel goed barf geven aan mijn honden en ik ben verre van rijk :wink:
Ik geloof dat ik hb geeneens kan betalen mochten ze dat alleen eten :D

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/11/12 15:04

nee hier ook niet,dan zou ik mijn kinders alleen droog brood kunnen geven :lol:
nah en ik hou van mijn doggies,maar mijn kinders gaan toch voor :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 22/11/12 18:07

Moet je wel tijd en ruimte hebben he om te barfen. En geen hap slik weg hond :roll: ik heb het een en andere geprobeerd maar dat was echt geen succes. En ik vind het :kots:

Asta krijgt nu een jaar of 3 tinlo en daar doet ze het gewoon goed op. Carnibest geprobeerd en alle problemen kwamen langzamerhand weer terug. Dan maar een dure kvv, minimaal 1-2 da bezoeken a 100 per maand is namelijk nog veel duurder 8)
Want voor ik haar overzette was ik volgens mij in dat jaar 1600/ 1800 euro ofzo aan de da kwijt?

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/11/12 19:22

net zoals ik al zeg he..ieder moet doen wat hij/zij het prettigst vind he :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 22/11/12 19:44

Hap, slik, weg hond is geen excuus, die heb ik ook :D
Nogmaals gewoon doen waar je je goed bij voelt, mijn post was in ieder geval niet als verwijt bedoeld tegenover mensen die niet barfen hoor.
En dat van de da bezoekjes komt mij bekend voor, ik zat er ook iedere maand voor ik rauw voerde :?
Nu komt het gelukkig nog maar zelden voor dat ik er heen moet :)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 24/11/12 03:27

Wij voeren Bob ook Lotgering. Ben er heel tevreden over. Mooie drolletjes en glanzende vacht.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 17
Lid geworden op: 24/05/13 12:56

Ongelezen berichtdoor Daan1973 » 10/06/13 16:33

ben aan de hand van dit topic ook aan het bellen geslagen met een slachthuis hier in de buurt, ga donderdag voor het eerst 10 kilo vers slachtaval ophalen voor 1,50 per kilo, en een runderpens van ong 10 kilo voor 5 euro......ik ben zooo blij!!!

even een vraagje aan de mensen die dit ook doen hoe verwerken jullie dat vlees? het is natuurlijk van alles niertjes en ander afval maken jullie daar poties van van hetzelfde of alles in poties gemengd?? ik heb geen idee wat ik kan verwachten dus graag jullie ervaring!!!!!!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 10/06/13 16:55

Slachtafval kan natuurlijk van alles zijn.... Voer je hond alleen vers/Barf ? Dan moet je er natuurlijk voor zorgen, dat de verhouding spiervlees, orgaan en bot goed in verhouding is. Daar baseer je je porties op die door de meeste mensen inderdaad van te voren worden afgewogen en ingevroren. Mochten er botten bij zitten die kunnen splinteren, gooi deze dan gelijk weg. En natuurlijk geen varken. Klinkt in ieder geval als een mooie vangst :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)


Terug naar “Voeding”