Fijngemalen voeding...

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Fijngemalen voeding...

Ongelezen berichtdoor Nancy » 27/11/12 11:22

Na diverse onderzoeken en 2 bijna-operaties heeft een dierenarts in een kliniek geconstateerd dat het open verhemelte van Jonas niet operabel is. Gelukkig heeft hij er alleen last van heel hoog in zijn keel en niet in zijn slokdarm of luchtpijp, dat zag er allemaal heel goed uit. Alleen de achterkant van zijn mond/neusholte was helemaal geirriteerd en ontstoken.

Nu hebben we van hem hele goed handvatten gekregen in een poging de overlast voor hem zo veel mogelijk te beperken: de voerbakken omhoog (nooit geweten dat dat voor iedere hond het beste is!) en over op zacht voer zonder stukjes zodat die achterkant niet zo geirriteerd raakt.

Nu was ik gisteren in de dierenwinkel voor advies. Hij kwam aan met Carnibest, maar dan wel de puppyvariant. Dezelfde samenstelling als volgroeid voer, maar wat fijner gemalen. Prachtig, maar wat een prijs! :shock:

Een 6-maandspupje van 23 kg (het wordt een grote jongen), krijgt een kg per dag! We hebben alles voor hem over en zetten veel opzij, maar zijn leven lang dit bekostigen, dat gaat niet lukken zonder krantenwijk ;)

Nu weet ik dat er nog genoeg andere merken vers zijn, maar zijn die er ook in fijngemalen variant?

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 27/11/12 13:50

De meeste kvv's zijn redelijk fijngemalen, maar vind je het niet fijn genoeg kan je het altijd nog even door de keukenmachine halen :wink:

Succes, sneu dat Jonas zo'n last heeft en er operatief niets aan gedaan kan worden :(
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 27/11/12 14:44

Ja zeker! Check ook eens: http://www.voerwijzer.com/alle-kvv-vergelijken.

Van Tinlo en Haaksbarf weet ik in ieder geval dat ze heel fijn zijn (maar slecht voor de bankrekening) , Bibi is wat grover, een beetje zoals carnibest. De rest van de KVV's worden ook op de forum gebruikt, dus er is vast wel iemand die een goedkopere + fijnere versie kent.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 27/11/12 15:52

Hunters Home heeft zeer fijn gemalen kvv's, vooral de zalm en lam varianten zijn erg fijn en smeuiig.
H.H. is goed betaalbaar. Ik kan niet zien waar je woont, maar er is wellicht een verdeelpunt bij je in de buurt, of anders even een berichtje naar de leverancier of ze wat voor je kunnen regelen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 27/11/12 18:45

Richardsversvoeding heeft goede kvv voor puppen.
Hem kan je bellen wat daar de kosten van zijn ( staan dacht ik niet op de website ).
Hij noemt ze fokkersworsten. Basco is daarop opgegroeid en deed het er super goed op. Ik dacht ( maar pin me er niet op vast ) dat die rond de €2,= per kilo kwam.

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 27/11/12 21:32

Dank je voor alle info!

Die website is heel handig, kun je mooi alles naast elkaar leggen... Dus weer genoeg leesvoer!

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 27/11/12 22:22

Lotgering heeft ook een puppymaling.
1,40 een kilo.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 27/11/12 23:23

toscak schreef:Ja zeker! Check ook eens: http://www.voerwijzer.com/alle-kvv-vergelijken.

Van Tinlo en Haaksbarf weet ik in ieder geval dat ze heel fijn zijn (maar slecht voor de bankrekening) , Bibi is wat grover, een beetje zoals carnibest. De rest van de KVV's worden ook op de forum gebruikt, dus er is vast wel iemand die een goedkopere + fijnere versie kent.


Hmm zie nu een flinke spelfout. De forum moet natuurlijk het forum zijn... Of dit forum... Anyway, in ieder geval niet de :oops: :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 28/11/12 09:05

Naturis is ook erg smeuig en fijngemalen, zeker de vis variant.

Succes! :)


Terug naar “Voeding”