pup 6 maanden overzetten van brok naar KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 19/12/12 09:13

Wellicht heb je hier iets aan

http://www.voerwijzer.com/versvlees/beg ... rmatie-kvv
hier kun je lezen hoeveel ze nodig hebben. Het blijven wel richtlijnen, dus kijk naar je honden of ze mooi op gewicht blijven. Volgens de richtlijn zou Roxy 480 gram moeten krijgen, maar dan komt ze aan. Ze krijgt daarom maar 400 gram per dag.

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Die hele site is trouwens wel leuk om te lezen

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 19/12/12 11:07

zo Luna heeft vanmorgen haar eerste portie op, energique, het ging er met smaak in :)
ik ga haar vandaag 500 gram geven, op de verpakking staat veel meer, maar ik wil haar mooi slank houden.
ze heeft wat kleine snippers kaas gehad, tijdens de wandeling, en nu staat de droogoven aan voor gedroogde kipsnacks.
Afbeelding
Bedankt Monika!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 19/12/12 11:11

De berekening op voerwijzer gaat uit van 40 gram voor een hond van 6 maanden per kg lichaamsgewicht... Voor een hond van 7 maanden zelfs maar 30 gram...
500 gram is wel heel veel je daar vanuit gaat...

Is het dan toch nog voor iedere merk anders?

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 19/12/12 11:29

Als je uitgaat van 40 gram per kg lichaamsgewicht en ze weegt 22 kilo zou je toch zeggen dat ze zelfs wat meer mag hebben? Of kan ik nou niet rekenen.
22*40 is 880 gram

Gewoon proberen die 500 gram en even kijken hoe ze erop reageert, dan kan je de hoeveelheid altijd nog aanpassen. Ik heb altijd geleerd dat je 5% van het lichamsgewicht mag voeren bij puppen en ca. 2% van het lichaamsgewicht bij volwassen honden.

Wij voeren Castro nu ca. 750 gram per dag maar die weegt 38 kilo 8)

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 19/12/12 11:31

Ik deed het al maal 2, omdat ze (neem ik aan) 2 maaltijden krijgt en dan kom je op een kg...

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 19/12/12 11:53

Het verschilt inderdaad wel per merk. Sommige merken bevatten meer vet of zijn voedzamer. Van Lotgering en Carnivoer weet ik in ieder geval dat je er niet zoveel van hoeft te geven. En verder gewoon een kwestie van uitproberen.
Lam en eend zijn ook calorierijker dan bijv paard en rund
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 19/12/12 12:19

uhm 500 gram in totaal is misschien wat weinig maar ik wil niet dat ze dik wordt, het zal toch even zoeken worden maar ik ga geen kilo per dag geven voor alsnog. als ze t nodig blijkt te hebben wel natuurlijk.

ik zal er 600 van maken vandaag, ik had er toch al wat extra's uitgehaald.
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 19/12/12 16:34

mag ik ook combineren per dag?
Dus bijv. morgen 600 gram energique, en dan nog een keer 200 gram, alaska zalm ?
en overmorgen haaksbarf kip smorgens en savonds hunter home rund?

Hoelang zijn de rollen ontdooid eigenlijk goed in de koelkast ?
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 20/12/12 07:49

Ja hoor, combineren per dag is geen enkel probleem.

Ik haal steeds om de beurt een rol van een andere diersoort uit de vriezer en zo gebeurt het natuurlijk regelmatig dat ik bijv nog 80 gram van iets heb (bijv paard) en dat aanvul met de diersoort van de nieuwe rol (bijv eend) tot 200 gram.

De rollen zijn wel 4 dagen goed in de koelkast. Maar dat redden ze niet, want na max 3 dagen zijn ze toch op.

Ikzelf heb gisteravond weer een nieuwe bestelling van 40 kilo binnen gekregen. Was wel even proppen in de vriezer :D maar het is gelukt.
Wij kunnen er weer wat maanden tegenaan.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 21/12/12 08:42

Zo, vanmorgen heeft hij smakelijk gegeten: vlees, beetje groenten erbij en een eitje...

Het valt me wel op dat hij nu best onrustig is: ze gaan altijd na het eten de bench in, liggen dan even te kluiven op een bot en daarna liggen ze heeeerlijk een uurtje te snurken... Dat doet Jonas vandaag dus niet...

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 21/12/12 10:33

Hej hej,

Hier gaat het erg goed, ze heeft 2 dagen energique gehad, gisteren een beetje alaska zalm, en vanaf vandaag eet ze gewoon met Baco mee, en heeft ze haaksbarf kip op.
Ontlasting is stevig, nog wel 2 a 3 x per dag, ze eten het beide met veel smaak, bakken worden 5 min nagelikt : )
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 21/12/12 11:51

Nancy, Luna wilde hier ook niet slapen !
Afbeelding

Bedankt Monika!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 21/12/12 18:11

Alleen de eerste keer? Of blijft dat zo??? ;)

Hij heeft naar verhouding echt vrij weinig geslapen vandaag, extra veel gelopen dan maar... Vandaag was het gelukkig een dag dat dat kon...

Als je trouwens extra's toevoegt als groenten en rijst, trek je dat gewicht dan van het vlees af of komt dat er gewoon bij?

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 21/12/12 18:39

Je kunt beter geen rijst bijvoeren. Rijst kan alleen maar leiden tot allergieen en het draagt niks bij tot de voeding. Veel honden krijgen last van rijst. Aardappels, granen en pasta idem dito.

Groente niet te gek veel en ook niet alle groente. Bijv. geen tomaat, maar dat lijstje kun je opzoeken op Barfplaats.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 22/12/12 08:50

Grappig, die onwetendheid...

Al sinds jaar en dag geef ik mijn honden rijst. Met name als ze erg last van diarree hebben: rijst koken en het kookvocht erbij laten, dat stopt... En dan een dag later een stukje gekookte kip erbij en de dag daarna het hele goedje mengen met de brokken...
Op aanraden van de dierenarts overigens...

En een van mijn vorige honden had een allergie, dus een dieet: gekookte rijst met gekookte lamshart (ieuwwwww, die lucht), helemaal prima... Ook op aanraden van de dierenarts...
Overigens zijn ook de meeste allergiebrokken lam met rijst...

Ook tomaten krijgen ze hier gewoon... Eigenlijk meer voor de fun: een hond met een hele tomaat, dat is zo grappig, zeker de eerste keren! Krijg je een leuke rode bal, gaat hij zo stuk, maar blijkt hij nog lekker ook...

De ene hond is de andere niet blijkt wel en ik heb dan toch met al mijn honden veel geluk gehad...


Terug naar “Voeding”