groenten

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
karing
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10/08/13 15:08
Locatie: Landgraaf

Ongelezen berichtdoor karing » 11/08/13 19:38

Superhandig!!! Bedankt voor de lijst!!

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 11/08/13 20:21

Als wij groente over hebben (gekookt) geef ik dat gewoon aan de honden. Ik gebruik nooit zout of andere kruiden over de groente. Dat doen we op ons bord dus dat kan toch niet verkeerd zijn? Rauwe wortel moet Kira niet, maar gekookt wel en dat is met de rest van de groente ook zo. Diezel eet het wel, maar ook liever gekookt. Fruit moet Diezel niet.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 24/09/13 20:52

Ik keek even in de fruit lijst maar appel, peer, sinaasappels, mandarijn... Ze eten het hier met smaak
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 24/09/13 21:15

Dank voor de lijst!

Ik heb zo gelachen toen ik beide heren (vol verwachting) een stukje grapefruit liet zien en vervolgens gaf: ze hadden nog nooit zoiets goors in hun bek gehad, het werd per direct uitgetuft met een vies gezicht. Citrus vruchten moeten ze hier niet, van banaan worden ze helemaal wild, zelfs Charlie de moeilijke eter :).
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30/09/13 08:31
Locatie: kortemark

Ongelezen berichtdoor wendyp » 01/10/13 06:42

mijn Lab eet alles wat je hem geeft qua groenten en fruit.. en het liefst van al een worteltje ipv een snoepje (en aangezien die op dieet staat is dat nog beter voor ons 8) )
Afbeelding

Aagje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 18
Lid geworden op: 04/11/13 08:06
Locatie: Coevorden

Ongelezen berichtdoor Aagje » 07/11/13 12:43

hier was ik naar op zoek! bedankt :D

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Is het geven van groente en fruit noodzakelijk?

Ongelezen berichtdoor Milou » 10/12/13 10:57

Imca schreef: De reden waarom een carnivoor niet in staat is om rauw plantaardig voedsel te verteren komt omdat de celwand van een plant is voorzien van een laagje cellulose en soms ook kiezel.
Voor de vertering van cellulose zijn bepaalde bacterien in het darmstelsel nodig, die de carnivoor - en dus ook de hond - bijna niet bezit.
Een plantencel bevat echter wel belangrijke voedingsstoffen, zoals bepaalde vitaminen.

Door het pureren, raspen van groente en fruit vernietig je alsware de cellulose en kan de hond alles goed opnemen.

Geven we de groente of fruit zonder het te bewerken, dan zul je alles ongebruikt in de ontlasting weer terug vinden, zonder dat de hond hier enig voordeel van heeft gehad.


Nou snap ik niet waarom het belangrijk is om groente en fruit te geven. In de natuur eten honden/wolven het blijkbaar wel, maar ze kunnen er niks uit halen. Dat begrijp ik tenminste uit het bovenstaande verhaal.
Kan iemand mij uitleggen waarom het geven van groente en fruit belangrijk is?


Terug naar “Voeding”