Voeding tijdens vakanties....

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 20/01/13 16:29
Locatie: Zeist

Voeding tijdens vakanties....

Ongelezen berichtdoor Op_zoek » 09/02/13 09:31

Beste Labradorvrienden,

Het duurt nog maar een paar weken en onze pup komt bij ons wonen (dit weekend voor het eerste met de kids op bezoek !). Ik ben me nu in het verdiepen in het voedsel. Ik heb een uitgebreide tekst van de fokker gehad, en zij adviseert vers vlees, eventueel met Dog Lovers Gold. Nu vroeg ik me af hoe we dat in de vakanties moeten doen. We gaan regelmatig weg naar het buitenland. Kun je daar vergelijkbaar vers voedsel kopen ? (Frankrijk, Zwitserland), ik kan dat verse voedsel toch niet meenemen.... Dog Lovers zou ik nog mee kunnen nemen.

Wat is jullie ervaring of wat zijn jullie tips ?

/a

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 10/02/13 17:25

Wij gaan ook altijd naar frankrijk ik neem dan altijd carnibest mee 4 rollen ik doe ze in een koeltas met veel koel elementen gerold in folie.
en natuurlijk ook brokken om zo de 2 weken door te komen.
je moet op de plaats van bestemming dan natuurlijk wel een vriezertje hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 10/02/13 17:59

Wij voeren vers, alleen in de vakantie wissel ik af met brok. Voor onderweg nemen we Renske gestoomd vlees mee en zoals gezegd op de camping een afwisseling van brok en vlees.......
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 10/02/13 19:26

Wij voeren ook vers. We gaan niet naar het buitenland op vakantie dus weet hoe het daar is. Ik neem voor een paar dagen mee en leg dat in de koelkast of vriezer ( maar net wat ze hebben ) en de rest koop ik ter plaatsen.

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 11/02/13 08:54

Ik neem gewoon voor 2 weken kvv mee. Zo uit de vriezer in een grote koelbox met koelelementen en dan in Frankrijk in de vriezer van ons huisje op de camping. Gaat prima.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 11/02/13 09:09

Hier hetzelfde als bij Roxy. We nemen voor 2 weken mee in de koelbox, we hebben er een op stroom die in de aanstekeroplader van de auto kan. Dan is het nog bevroren als we aankomen en leggen het daar in de vriezer. Als er geen vriezer is kan je b.v. Renske geven of bij de plaatselijke slager het e.e.a. halen.
Wij hadden laatst in een hotel ook geen vriezer maar de koelbox kan op dat stekketje bijna vriezen dus daar hebben we het in laten zitten.

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 12/02/13 06:58

Ik neem ook KVV mee en is er geen vriezer of past er te weinig in voor 2weken dan neem ik nature diet mee
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 12/02/13 10:32

Ook wij voerden vers, wij namen altijd renske mee op vakantie en kochten dan ter plaatse eea aan barf producten indien voorradig. Kipfilet is meestal wel makkelijk te krijgen, runderproducten ook wel. Wel een woordenboekje mee nemen. 8)

De nieuwe pup gaat direct op vers, volledig barf.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 12/02/13 20:58

Mijn honden eten KVV. Op vakantie naar Frankrijk nam ik KVV voor de eerste dagen mee in een koelbox op de accu. Op vakantie aten ze gewoon een week vlees, zoals kipfilet en rundergehakt. Soms wat vis. Dan maar niet zo gevarieerd. Voor een korte periode vind ik dat niet zo erg.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Ongelezen berichtdoor ober » 13/02/13 16:41

Wij kopen runderhart bij de Intermaché supermarkt, of kalkoen(dinde)poten.
Regelmatig in de reclame bij de supermarkt, dan sla ik groot in, maar ja wij zijn meer dan de helft van het jaar in Frankrijk.
We laten onze hond ook jaarlijks bij de Franse dierenarts een enting Pirodog geven i.v.m. tekenziekte. Met name in het Zuiden is het oppassen geblaen.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)


Terug naar “Voeding”