Ervaring met Tammenga ?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 20/01/13 16:29
Locatie: Zeist

Ervaring met Tammenga ?

Ongelezen berichtdoor Op_zoek » 28/02/13 19:48

Dag Allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op KVV, want onze pup komt op 19 maart bij ons wonen ! Zijn al regelmatig bij de fokker geweest (Westbrook), en nu is het dus even wachten....

Ze krijgt nu KVV, en willen we graag handhaven. Maar wat is er een keuze....

Mij spreekt Tammenga wel aan. Ambachtelijk, produkt is goed in balans, geen kunstmatige calciumbron, niet te vet (Lotgerink), levert hier in het dorp... Maar.... Heeft iemand ervaring hiermee ? Want websites van leveranciers zeggen niet alles....

Dank,

/a

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 28/02/13 23:03

Wij zijn een paar maanden geleden overgestapt van (voornamelijk) Carnibest op Tammenga. Trix deed het er niet anders op maar Miep begon na een week of 4 ontzettend uit haar bek te stinken, echt alsof ze de hele dag rotte kadavers lag te knabbelen. Als test zijn we toen weer Carnibest gaan voeren (misschien had ze een wondje in d'r bek of net poep gehad ofzo..) maar na een paar dagen was de stank al weg. Na een kleine week toch weer Tammenga geprobeerd, en daar ging Miep weer hoor.. Dus toen toch maar weer gestopt.

Wel jammer, het vlees is van goede kwaliteit, geen extra toevoegingen en het stonk nooit. Ook qua prijs gunstiger. En Trix deed het er net zo goed op als op ander KVV. Maar ik kon de stank uit Miep haar bek echt niet verdragen, en ik ben zeker geen pietlut! Of het uiteindelijk echt door Tammenga kwam weet ik niet, de eerste keer duurde het een paar weken voordat ze begon te stinken en de tweede keer een paar dagen, maar het was mij net iets te toevallig.

Ik zou het gewoon proberen. Ik denk zeker dat het vlees van goede kwaliteit is.
En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst natuurlijk! :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 01/03/13 06:58

Toen ze net begonnen was de kwaliteit prima, ik heb mijn pup er ook op afgespeend vorig jaar. Maar zo midden vorig jaar is de smaenstelling bijzonder hard achteruit gegaan; zurige lucht, geen onderdelen meer herkenbaar in de grove maling en duidelijk zichtbaar grote stukken vlies. Door de aanwezigheid van vlies weet je dat het spiervleesgehalte niet heel erg goed is. De prijs is daar dan ook naar :wink:
Als ik nu kvv voer is dat meestal Tinlo of Duck (gluten vrije variant), maar ik geef meestal gewoon zelf samengesteld.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 01/03/13 08:26

veel plezier met de voorpret :D

geen ervaring met Tammenga,maar wel met Lotgering.
er wordt vaak aan gegeven dat die te vet is,maar mijn ervaring is echt anders(nee geen aandelen en de hoofdmoot is barf hier)
in januari kregen de heren BlonT hier 3 weken Lotgering en geen barf, en Hidde viel er op af,ik gaf hem 800 gram omdat afgaande op de ervaringen ik niet wilde dat ze te dik werden.

dus naar 900 gram en hij viel nog af,dus naar een kilo en ik moet zeggen dat dat eigenlijk nog te weinig zou zijn als hij alleen Lotgering zou krijgen.
ik voer de vis,lam,eend/lam,wildvarianten waar dus eigenlijk alleen de wild mager zou kunnen zijn.
eend,lam en vis is al vet van nature,maar ook hier de ervaring dat het in de normale vet percentages moet zitten.

Hidde krijgt ong. 1000 gram barf (4 dgn) en 1000 gram Lotgering(3dgn) per dag.Hidde zou voor het mooie meer moeten krijgen maar eet gewoon niet meer. :roll:
Roef krijgt 550 gram barf en 400 gram lotgering per dag en is mooi op gewicht.

dus om een lang verhaal kort te maken :D : mijn ervaring is dat Lotgering net zo vet is als alle andere (goedkopere) KVV :)
ervaring met smuldier en energique(duur) en Lotgering.

oja ik hou er ook rekening mee dat het in die periode erg koud was en we ook dan gewoon wandelingen van 2 uur maken dus verbranden ze wel meer.
wie weet moet ik straks als het warmer wordt toch iets minderen met KVV,maar dat zou uiteindelijk ook met de barf moeten :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 01/03/13 08:51

Inderdaad heel veel plezier met de voorpret en veel foto's plaatsen hoor.

Ik sluit me aan bij Roef qua ervaringen met Lotgering, ik weet niet waar die verhalen over te vet vandaan komen maar ik merk het niet.

Overigens geen ervaring met Tammenga.

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 01/03/13 09:04

Tammenga ken ik niet.

Lotgering wel en ik ben daar heel tevreden over. Ik heb een hond die de neiging heeft om dik te worden (sterker nog: hij is te dik op dit moment, geworden door de brok die hij kreeg en aan de lijn) en een bijnapup-af. Ze doen het er echt prima op. Ik geef er zelf ook nog gepureerde groenten bij.

Ik geef ze ook Alaska en Carnibest.
Alaska doe ik voor de zalm, die heeft Lotgering niet en die bevalt ook goed.
Carnibest vind ik minder: het ruikt niet en dat bevalt me eigenlijk niet. Het is vlees en zelfs gehakt uit de supermarkt ruikt gewoon. Los daarvan is het heel moeilijk om te achterhalen wat er nou eigenlijk in zit (qua verhoudingen spier/orgaan/bot) en als klap op de vuurpijl krijgt Jonas er enorme jeuk van. Die doen we niet meer dus.

Heb je de voerwijzer al eens bekeken? Fijne site met veel info:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 01/03/13 10:32

Wij geven ook Lotgering en over het vette, onze Parel werd rustig gevoerd met Lotgering ( ze is gesteriliseerd), maar begon af te vallen, dus zijn we het gaan opvoeren.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze er te dik van worden.Als je de vettere soorten, Lam enzo, afwisselt met kalkoenmix en wild, gaat het heel goed. Wat nog heel belangrijk is, die van ons vinden het heerl;ijk.

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 01/03/13 11:08

Hier wel ervaringen met Tammenga en die zijn positief.

Geen toevoegingen, glutenvrij en de compleet variant bestaat uit 5 diersoorten.

Niet heel fijn gemalen en de jongens vinden het heerlijk als ze het krijgen.

En de verpakking is fijn, bakjes krijg je makkelijk gestapeld.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 20/01/13 16:29
Locatie: Zeist

Ongelezen berichtdoor Op_zoek » 01/03/13 17:55

Dank voor de verschillende reacties.... De enorme negatieve ervaringen met Tammenga worden afgewisseld met weer betere en de ervaringen met de firma Lotgerink zijn ook beter dan ik dacht (was bang geworden dat ik door dat vlees van Lotgerink een moddervette pup zou krijgen...).

Keuze is er niet makkelijker op geworden....

/a
:zwartpootje: Jacky (Simply Red of Westbrook Castle)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 01/03/13 18:15

Je hoeft ook niet echt te kiezen....

Dan geef je het toch allebei 8)

Dat is het mooie van vers voeren, je hoeft het niet bij 1 merk te houden :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 01/03/13 18:57

Een moddervette pup kun je ook krijgen als je hem teveel Tammenga geeft ;)

Inderdaad: gewoon van alles door elkaar geven, het kan allemaal. :D

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 01/03/13 20:52

Hier afwisselend Darf, Excellent en Smuldier.
En regelmatig een heel kippetje, lamsribben enz.


Terug naar “Voeding”