Waarschuwing

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 26/08/13 16:29

dosperros schreef:
Mijn honden eten ongeveer 1200 gram per dag. Soms iets meer of iets minder. Ik voer 2 dagen in de week pens, dat is goedkoop en erg goed.
Een hele pens kost een euro of 6.
Dan blijft er iets meer ruimte over voor spiervlees.
Ik koop ook vaker op zondagavond vlees bij de AH. Dan gaat het met 35% korting weg. Als het dan ook nog in de aanbieding is, wordt het best goedkoop. Meestal rundergehakt, kipfilet e.d.


Kijk dat zijn handige tips ;)
Ik ga normaal nooit naar een AH maar kan weleens gaan kijken zondag.
Dan is het inderdaad goed te doen. Ik heb 1 pensdag in de week. Hoeveel kg is ongeveer een hele pens? Bij ons eten ze samen rond de 1,5kg meestal wat meer en vooral nu in de vakantie omdat we extra veel lopen nu.
Thanx voor de tip, ik weet wat we zondag kunnen doen ;)

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 26/08/13 17:57

Een pens weegt zo rond de 10kg.
Als ik jou was zou ik ook gewoon eens de bedrijfsleider van AH aanspreken. Vlees over de datum wordt blijkbaar weggegooid. Wie weet kan je het voor een prikkie kopen.
Paar dagen over de datum is voor de doggies geen probleem.
Ik ben daar zelf ook mee bezig. Nee heb je, ja kan je krijgen.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 26/08/13 18:01

Dank je! Vlees wat aan de datum was hb ik geprobeerd bij de jumbo over te kopen maar dat mogen ze helaas niet verkopen. Hun zitten met allerlei regels van de voedsel en warenwet. Maar bij de AH verkopen ze wel wat van die dag is met korting inderdaad dus dat is de moeite waard om per week in te slaan.

En een pens van 10kg voor 6,= scheelt ook veel normaal betaal ik rond de 1,50 a 2,= per kilo!

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 26/08/13 18:18

Ja klopt, bij AH kreeg ik hetzelfde verhaal. Het mag ook niet naar de voedselbank.
Maar als ze alle rundvlees met 35% korting voor je zouden bewaren ipv weggooien, zou het zich misschien al lonen.
Kijk dan heb je toch alweer een hoop bespaard :)
Het is geen fijn klusje, maar het scheelt wel.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 26/08/13 18:24

Dat scheelt inderdaad. Ik ga het gewoon proberen dank je.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 08/09/13 17:31

dosperros schreef:Ja klopt, bij AH kreeg ik hetzelfde verhaal. Het mag ook niet naar de voedselbank.
Maar als ze alle rundvlees met 35% korting voor je zouden bewaren ipv weggooien, zou het zich misschien al lonen.
Kijk dan heb je toch alweer een hoop bespaard :)
Het is geen fijn klusje, maar het scheelt wel.


Ik ben verschillende keren bij de AH geweest en ik moet zeggen dat het dan nog duur blijft als ik de prijzen zie.
Ik ga weer bij Lupa bestellen en dan ipv smuldier gewoon vlees en bulk verpakkingen. Zalmkoppen krijg ik nu gratis bij de visboer dus dat scheelt al en ik besteel nu een hele pens en ook dat scheelt veel.
Ik kwam nu op €170,= voor 10weken voor de honden voor alles. Als vlees krijgen ze kopvlees rund en ik heb via barfplaats voor weinig 5kg gansfilet gekocht. Dus ben nu maar €20,= meer kwijt terwijl ik nu 35kg vlees erbij bestel heb. Dat word veel werk om porsjes te maken hahaha.

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 08/09/13 18:08

renate schreef:
dosperros schreef:Ja klopt, bij AH kreeg ik hetzelfde verhaal. Het mag ook niet naar de voedselbank.
Maar als ze alle rundvlees met 35% korting voor je zouden bewaren ipv weggooien, zou het zich misschien al lonen.
Kijk dan heb je toch alweer een hoop bespaard :)
Het is geen fijn klusje, maar het scheelt wel.


Ik ben verschillende keren bij de AH geweest en ik moet zeggen dat het dan nog duur blijft als ik de prijzen zie.
Ik ga weer bij Lupa bestellen en dan ipv smuldier gewoon vlees en bulk verpakkingen. Zalmkoppen krijg ik nu gratis bij de visboer dus dat scheelt al en ik besteel nu een hele pens en ook dat scheelt veel.
Ik kwam nu op €170,= voor 10weken voor de honden voor alles. Als vlees krijgen ze kopvlees rund en ik heb via barfplaats voor weinig 5kg gansfilet gekocht. Dus ben nu maar €20,= meer kwijt terwijl ik nu 35kg vlees erbij bestel heb. Dat word veel werk om porsjes te maken hahaha.


Goed bezig hoor :klasse:
€170 voor 10 weken is heel netjes, dat ben ik ook ongeveer kwijt.
En nu heb je echt goede spullen. Groot inkopen is echt de bespaar truc.
Ik heb een joekel van een diepvries en een kleinere. Als ik dan iets goedkoop vind, kan ik meteen flink inslaan. Ik bestel 1 keer in de 3 maanden.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 08/09/13 19:19

Nu lees ik hier verhalen over 2 keer per week pens, kopvlees van rund als spiervlees en oh wat voeren we dan goede spullen ?
Pens in 9 van de 10 keer gespoeld, dus wat voor voedingswaarde zit er dan nog in ?
Kopvlees van rund ? Sorry, maar persoonlijk vind ik dat nu ook niet echt het mooiste vlees voor mijn hond

En vlees van de appie ? Dan komen jullie dus op kip en rund ...
Wat voeren jullie verder dan voor diersoorten ? Of is het kip/rund en vis ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 08/09/13 19:26

Kay schreef:Nu lees ik hier verhalen over 2 keer per week pens, kopvlees van rund als spiervlees en oh wat voeren we dan goede spullen ?
Pens in 9 van de 10 keer gespoeld, dus wat voor voedingswaarde zit er dan nog in ?
Kopvlees van rund ? Sorry, maar persoonlijk vind ik dat nu ook niet echt het mooiste vlees voor mijn hond

En vlees van de appie ? Dan komen jullie dus op kip en rund ...
Wat voeren jullie verder dan voor diersoorten ? Of is het kip/rund en vis ?


Ik voer 1x per week pens. Heb qua vlees runderkopvlees, hert/ree vlees en gansfilet ( de gansfilet gisteren gehaald en de hert/reevlees net besteld via bp ). Qua botwerk: eend, kalkoen, kip en konijn.
Orgaan van konijn en rund.
Dus qua variatie heb ik voldoende. Maar als ik geen ree/hert en gansfilet kan bestellen dan is het alleen runderkopvlees.

Tja misschien niet het beste maar beter als brok en als de smuldier die ze eerst als vlees erbij kregen. Met een klein budget door omstandigheden kan het gewoon niet anders.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 08/09/13 19:30

:lol: Zo'n vermoeden had ik al !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 08/09/13 19:41

Ik reageerde wel maar daar word niet op gereageerd :cry:
Zal vaker serieus terug antwoorden als ik denk dat vragen serieus zijn.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 08/09/13 19:57

Doe je goed Renate :klasse: En je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden hier hoor!

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 08/09/13 20:00

Dank je! Ik weet het maar je gaat soms wel twijfelen aan jezelf ook al voer ik nu 2jaar barf :oops:
Heb nog meer vleesjes besteld via bp als ik niet te laat ben dus er komt ook paardenvlees en kalkoendijfilet bij :D
Toch best verslavend wanneer er in de buurt mooie goedkopen vleesjes worden aangeboden. Jammer genoeg is dat niet vaak dus moet ik roeien met de riemen die ik heb.


Terug naar “Voeding”