Sam eet slecht....

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Sam eet slecht....

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 24/08/13 12:26

Hallo allemaal,

Onze Sam eet sinds een poosje echt veel minder goed. Hij krijgt al vanaf zijn geboorte Royal canin maxi junior en vrat zijn bak altijd binnen no-time leeg. Sinds een aantal weken doet hij er steeds langer over om zijn bak leeg te eten en laat het regelmatig gewoon staan. Ik snap er niks van. Ik doe er nu weleens wat lekkers doorheen en dan eet hij het wel op, maar ik heb een beetje het idee dat ik hem verpest op die manier. We wisselen de brokken af met af en toe vlees uit de vriezer en dit eet hij wel op zijn labradors op.

Zou het kunnen dat hij uitgekeken is op deze brokken en toe is aan wat anders of zou er een andere oorzaak kunnen zijn, hij zit verder goed in zijn vacht en poept en plast gewoon normaal. Hij is trouwens 10 maanden.

Groetjes Andrea

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 24/08/13 12:33

Tsja je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Vlees eet die wel. Dus ik zou zeggen, geef hem dat dan. Slimme jongens zijn het he? :wink:

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 24/08/13 13:10

Is Sam een reu? En hoe oud is hij? Is hij gecastreerd?

Het kan zijn dat er een loopse teef in de buurt is en dan willen reuen nog wel eens slecht eten.
Laatst gewijzigd door Lien op 24/08/13 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 24/08/13 13:13

dacht ik ook al aan Lien :D
hier 2 reuen die onzettende z**kers werden als er een loopse teef in de buurt was :mad:

tja en wel vlees willen? :D ...ik zeg niks :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 24/08/13 13:51

Echt een enorm intelligente hond dan. Hij eet geen brokken omdat er een loopse teef in de buurt zou zijn. Maar wel vlees! Ikke niet begrijpen.
Geloven jullie het zelf?

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 24/08/13 14:06

dosperros schreef:Echt een enorm intelligente hond dan. Hij eet geen brokken omdat er een loopse teef in de buurt zou zijn. Maar wel vlees! Ikke niet begrijpen.
Geloven jullie het zelf?


ja! :) Roef wilde alleen maar de lekkere barfhappen en geen konijn of zo :roll:
Hidde at niks meer,alleen gemalen zalm :eusashhh:

was teef niet meer loops dan kwam de eetlust weer terug........dus ik geloof het wel :hehehe:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 24/08/13 14:13

Wow jullie hebben echt hoogbegaafde honden. Mijn honden vreten me altijd de oren van de kop. Al lopen er 10 loopse teven in huis. Eten gaat voor! :D

Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 24/08/13 15:09

Sam is inderdaad een ongecastreerde reu. Ik heb geen weet van teefjes in de buurt, maar het zou natuurlijk best kunnen, mijn zusje had dit ook al gezegd. Loopsheid duurt natuurlijk een aantal weken en zijn slechte eetgedrag ook, dan zou het dus binnenkort over moeten zijn :D

We hebben net nog wat vlees gekocht en vermengen dit nu met zijn brokken en dan kijken we het nog maar even aan.

Ik geef hem ook altijd nog 3 keer per dag te eten ipv 2 keer. Wij eten immers ook minstens 3 keer, ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 24/08/13 15:25

Dat zou ook heel goed een oorzaak kunnen zijn, misschien terug naar twee keer gaan?

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 24/08/13 15:54

Terug gaan naar 2 voedingen lijkt me sowieso goed nu hij 10 maanden oud is. En overstappen naar volledig vers en stoppen met de brokken is wellicht ook een goed plan. Daar zal Sam vast blij mee zijn, of er nu loopse teefjes zijn of niet :wink:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 24/08/13 15:56

dosperros schreef:Wow jullie hebben echt hoogbegaafde honden. Mijn honden vreten me altijd de oren van de kop. Al lopen er 10 loopse teven in huis. Eten gaat voor! :D


hmmmm...hoogbegaafd? nehh denk het niet hoor :D
maar ook als ze bij vrienden logeren die teefjes hebben dan eet Hidde heel slecht als 1 van die meiden loops is.
zijn ze niet loops dan eet Hidde gewoon als iedere labrador :)

ik ben niet de enigste die dit merkt met reuen,het komt heel vaak voor :)
mijn herplaatser James was dekreu en die at gewoon als een dijker al stond er een loopse teef naast hem.
die was alleen maar wat onrustig als een teef op haar hoogte punt was(iets met abraham en mosterd halen)

oja en naar 2 maaltijden zou ik ook doen als hij al 10 maanden is :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 24/08/13 15:59

Nou, Sam heeft 'het' ook nog nooit gedaan maar die eet gewoon vrolijk door met een loopse teef in huis of in de kennel. Wel rent hij al kauwend terug naar de kennel maar zijn eten laat hij echt niet staan :D

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 24/08/13 16:00

roef schreef:
dosperros schreef:Wow jullie hebben echt hoogbegaafde honden. Mijn honden vreten me altijd de oren van de kop. Al lopen er 10 loopse teven in huis. Eten gaat voor! :D


hmmmm...hoogbegaafd? nehh denk het niet hoor :D
maar ook als ze bij vrienden logeren die teefjes hebben dan eet Hidde heel slecht als 1 van die meiden loops is.
zijn ze niet loops dan eet Hidde gewoon als iedere labrador :)

ik ben niet de enigste die dit merkt met reuen,het komt heel vaak voor :)
mijn herplaatser James was dekreu en die at gewoon als een dijker al stond er een loopse teef naast hem.
die was alleen maar wat onrustig als een teef op haar hoogte punt was(iets met abraham en mosterd halen)

oja en naar 2 maaltijden zou ik ook doen als hij al 10 maanden is :)


Het zijn net echte kerels he :lol: :lol: :lol:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 24/08/13 16:02

Roos schreef:Nou, Sam heeft 'het' ook nog nooit gedaan maar die eet gewoon vrolijk door met een loopse teef in huis of in de kennel. Wel rent hij al kauwend terug naar de kennel maar zijn eten laat hij echt niet staan :D


die van mij zijn BlonT he :( :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 24/08/13 16:04

roef schreef:
Roos schreef:Nou, Sam heeft 'het' ook nog nooit gedaan maar die eet gewoon vrolijk door met een loopse teef in huis of in de kennel. Wel rent hij al kauwend terug naar de kennel maar zijn eten laat hij echt niet staan :D


die van mij zijn BlonT he :( :D



Oke dan :D :wink:


Terug naar “Voeding”