Sam eet slecht....

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 24/08/13 16:05

Roxy11 schreef:
Het zijn net echte kerels he :lol: :lol: :lol:


Nou ik zou mijn eten toch laten staan als......... :D
Of het zou al heel lekker moeten zijn. Het eten dan.

Ontopic: weg met die brokken, in de kliko ermee en geef hem gewoon waar die om vraagt!

Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 24/08/13 22:36

Wow,wat fijn al die reacties! Bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren!

Ik zal hem ieder geval 2 keer per dag gaan voeren ipv 3 keer. Kan iemand me uitleggen waarom je een "volwassen" hond maar 2 keer per dag eten geeft ipv 3 keer. Ik dacht er juist goed aan te doen om hem 3 keer te blijven voeren en had het wel overlegt met de dierenarts en hij zei dat het best kon. Is hier een bepaalde logica voor behalve dat ze slecht gaan eten :wink: .

Verder hebben we het erover gehad dat we hem dagelijks vlees willen gaan geven naast zijn brokken ipv een aantal keer per week.

Verder maar weer afwachten tot meneer weer beter gaat eten :klasse:

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 25/08/13 08:35

Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij is het voor een volwassen hond niet goed om de hele dag voedsel in z'n maag te hebben en denk ook aan maagtorsies die kunnen ontstaan door te veel beweging met een volle maag.
Verder is het beter om op één dag óf vers vlees, óf brokken te geven en niet beide op één dag. Vers vlees en brokken verteren namelijk heel anders. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)


Terug naar “Voeding”