Welke Royal Canin brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 02/09/13 12:40

dosperros schreef:
Haasje schreef:Die van mij krijgen wel koolhydraten binnen door groente en fruit en daardoor stinken ze niet. Ik heb het van BP en zelf vergeet ik ook weleens groente/fruit te geven en als ze dan beginnen te ruiken weet ik weer hoe laat het is. Afgezien daarvan zal het ook wel ergens goed te zijn, tenminste dat denken de barfers. De nrv'ers doen vaak zonder groente/fruit geloof ik(?)


Mijn god, waar heb je deze onzin vandaan? Door groente en fruit stinken ze niet? Dat is toch echt iets wat bij jou tussen de oren zit.
Het moet echt niet gekker worden.
Mijn honden eten nooit groenten en fruit, alleen maar puur vlees. De stank hier is echt ondraaglijk :roll:
Ik snap echt niet dat mensen zo'n onzin durven te verkondigen.
En blijkbaar zijn er ook nog mensen die het klakkeloos overnemen.


Niet meer onzin dan wat jij vertelt hier :wink:. Stinken is misschien een groot woord maar ze ruiken echt veeel minder. Lizzy van BP geloof ik eerder dan wat jij daarover te melden hebt eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door Haasje op 02/09/13 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 02/09/13 12:41

Ik heb dit zo van de zijlijn gevolgd en gelezen maar het enige dat ik mij afvraag is of de topicstarter een goed en duidelijk antwoord heeft op zijn/haar vraag. Sil kan en wil je dat laten weten?

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 02/09/13 12:51

Haasje schreef:
dosperros schreef:
Haasje schreef:Die van mij krijgen wel koolhydraten binnen door groente en fruit en daardoor stinken ze niet. Ik heb het van BP en zelf vergeet ik ook weleens groente/fruit te geven en als ze dan beginnen te ruiken weet ik weer hoe laat het is. Afgezien daarvan zal het ook wel ergens goed te zijn, tenminste dat denken de barfers. De nrv'ers doen vaak zonder groente/fruit geloof ik(?)


Mijn god, waar heb je deze onzin vandaan? Door groente en fruit stinken ze niet? Dat is toch echt iets wat bij jou tussen de oren zit.
Het moet echt niet gekker worden.
Mijn honden eten nooit groenten en fruit, alleen maar puur vlees. De stank hier is echt ondraaglijk :roll:
Ik snap echt niet dat mensen zo'n onzin durven te verkondigen.
En blijkbaar zijn er ook nog mensen die het klakkeloos overnemen.


Niet meer onzin dan wat jij vertelt hier :wink:. Stinken is misschien een groot woord maar ze ruiken echt veeel minder. Lizzy van BP geloof ik eerder dan wat jij daarover te melden hebt eerlijk gezegd.


Over met argumenten onderbouwen gesproken. Als Lizzy het zegt, klopt het natuurlijk. Dat zijn sterke argumenten. Je zal wel wat anders ruiken!

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 02/09/13 12:54

Ik vind praktijkervaring een sterk argument ja, van iemand die al jaren barft en daarover enorm veel kennis heeft. Het is ook mijn eigen ervaring. Moet ik volgens jou gaan zitten wachten op een wetenschappelijk artikel hierover? Daar ga ik niet op zitten wachten.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/09/13 12:58

Nienke & Foofer schreef:Ik heb dit zo van de zijlijn gevolgd en gelezen maar het enige dat ik mij afvraag is of de topicstarter een goed en duidelijk antwoord heeft op zijn/haar vraag. Sil kan en wil je dat laten weten?


Ik denk dat die het knopje 'geen abonnement meer op dit onderwerp' heeft gebruikt :wink:
Maar toch hoop dat hij/zij ondanks het lawaai iets aan dit topic heeft gehad.

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 02/09/13 13:00

Nee je moet niet zomaar klakkeloos iets op een forum zetten. Mensen lezen het en gaan het ook nog geloven. Je hebt tot nu toe nog niet 1 argument gebruikt om aan te tonen dat er een verband is tussen groente/fruit en stinken. Als iemand op BP iets roept, wil niet zeggen dat het per definitie klopt.

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 02/09/13 14:21

Roos schreef:
Nienke & Foofer schreef:Ik heb dit zo van de zijlijn gevolgd en gelezen maar het enige dat ik mij afvraag is of de topicstarter een goed en duidelijk antwoord heeft op zijn/haar vraag. Sil kan en wil je dat laten weten?


Ik denk dat die het knopje 'geen abonnement meer op dit onderwerp' heeft gebruikt :wink:
Maar toch hoop dat hij/zij ondanks het lawaai iets aan dit topic heeft gehad.


Dat is dus de reden dat ik er benieuwd naar ben, er wordt gediscussieerd en dat is goed maar in mijn ogen moet bij deze discussie de TO wel in het achterhoofd worden gehouden.

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 02/09/13 16:51

dosperros schreef:Nee je moet niet zomaar klakkeloos iets op een forum zetten. Mensen lezen het en gaan het ook nog geloven.


Daar zijn ze nog altijd zelf bij om die keuze te maken. ik vind het slecht dat je aanneemt dat er mensen zijn die mijn posts zomaar voor waarheid aanzien. Dit is mijn ervaring en dat jij het er niet mee eens bent terwijl je het niet geprobeerd hebt vind ik een slechtere redenatie. Misschien moet je wat dat 'klakkeloos' aangaat ook naar jezelf kijken. Ik ben volgens mij vrij om het een en ander te plaatsen hier, net als jij met je gebrul.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 02/09/13 16:54

Beste dosperros, ik bedoelde inderdaad dat je behoorlijk fel uit de hoek komt. Als je alles gelezen hebt, weet je dat ik ook vlees voer en geen brokken, maar ik ben van mening dat ieder dat voor zich moet weten.
Voor en volgens ons is vlees beter, maar een ander mag er gelukkig anders over denken zonder dat wij ze een schuldgevoel aan gaan praten of dat wij zo fel uit de hoek komen dat iemand niets meer durft te zeggen.
En je hoeft niet met fluwelen handschoentjes aan te gaan discussiëren, alleen beleefd blijven en rustig, we kennen elkaar niet, dus is het moeilijk in te schatten voor een ander hoe het bedoeld wordt.

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 02/09/13 17:33

Haasje schreef:
dosperros schreef:Nee je moet niet zomaar klakkeloos iets op een forum zetten. Mensen lezen het en gaan het ook nog geloven.


Daar zijn ze nog altijd zelf bij om die keuze te maken. ik vind het slecht dat je aanneemt dat er mensen zijn die mijn posts zomaar voor waarheid aanzien. Dit is mijn ervaring en dat jij het er niet mee eens bent terwijl je het niet geprobeerd hebt vind ik een slechtere redenatie. Misschien moet je wat dat 'klakkeloos' aangaat ook naar jezelf kijken. Ik ben volgens mij vrij om het een en ander te plaatsen hier, net als jij met je gebrul.


Je hebt nog steeds geen 1 argument aangegeven.
Je vraagt ergens iets over nrv, je weet blijkbaar niet wat het is.
Heb jij je honden ooit 100% vlees gegeven dan? Misschien stinken ze dan ook niet meer. Waarom zou ik moeten proberen om mijn honden groente en fruit te geven? Ik heb honden, geen apen. Bovendien stinken mijn honden niet.
Blijkbaar neem jij ook maar dingen klakkeloos over van een forum, net zoals mensen het ook van jou zullen overnemen.
Je bent vrij om te zeggen wat je wil, maar je hebt nog steeds geen enkele onderbouwing gegeven. En dat zie ik ook niet gebeuren.

dosperros

Ongelezen berichtdoor dosperros » 02/09/13 17:43

charly schreef:Beste dosperros, ik bedoelde inderdaad dat je behoorlijk fel uit de hoek komt. Als je alles gelezen hebt, weet je dat ik ook vlees voer en geen brokken, maar ik ben van mening dat ieder dat voor zich moet weten.
Voor en volgens ons is vlees beter, maar een ander mag er gelukkig anders over denken zonder dat wij ze een schuldgevoel aan gaan praten of dat wij zo fel uit de hoek komen dat iemand niets meer durft te zeggen.
En je hoeft niet met fluwelen handschoentjes aan te gaan discussiëren, alleen beleefd blijven en rustig, we kennen elkaar niet, dus is het moeilijk in te schatten voor een ander hoe het bedoeld wordt.


Het gaat er niet om of iemand brokken, vlees of weet ik wat voert.
Wat mij stoort is dat mensen gewoon maar wat roepen zonder ook maar 1 argument aan te voeren. Het is al moeilijk zat om de bomen door het bos te zien als je wil overstappen van brokken naar vlees.
Als dan hier iemand beweert dat je honden gaan stinken als je ze geen groente en fruit geeft, sla je in mijn ogen de plank volledig mis.
Er zullen mensen zijn die dat geloven als ze het lezen. Het stond immers op het labradorforum.
Zo zaai je nog meer verwarring. Vooral als je het niet kan onderbouwen en als argument gebruikt dat het ergens op een barf forum stond.
Nee, dan kan je beter niets zeggen.

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 02/09/13 17:56

Ervaring geldt niet als onderbouwing voor jou? Dat kan. Nrv betekent voor zover ik weet het voeren van hele prooidieren (of zelf samenstellen) en in principe geen groente en fruit, maar wie weet zijn er mensen die dat wel doen. Ik ben gestart op basis van een boek geschreven door een wetenschapper en vervolgens op BP terecht gekomen. Een tijdje heb ik alleen vlees gegeven. Ik geef mijn honden nog steeds heel veel vlees en ook groente en fruit (+ eieren, kokosvet en evt. rauwe honing). Daarvoor zijn genoeg redenen, ook dat je hond minder ruikt = de ervaring van een aantal mensen en dus niet de jouwe begrijp ik. Ik heb niet gezegd dat jouw honden stinken, mocht dat de reden zijn voor je felle reacties. Ik neem nooit dingen klakkeloos over, ik maak altijd een keuze voordat ik informatie daadwerkelijk toepas en ik denk dat velen dat met mij doen.

Verdere onderbouwing voor het geven van groente en fruit mag je zelf opzoeken, we dwalen nogal ver af van het onderwerp. De reden waarom ik over de 'hondengeur' begon is omdat ik dit voor mijzelf een merkbaar effect vind van het geven van groente en fruit. Groente en fruit bestaan deels uit koolhydraten, dus in die zin wilde ik reageren op Roos dat barfvoeding wel koolhydraten bevat.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 03/09/13 09:00

Ik word er heel erg moe van dat de "versvlees addepten" hier een nieuw lid afbranden als hij/zij een vraag heeft over brokken voeren.
Normaal reageer ik daar niet op, maar het irriteert me en het valt gewoon op bij de laatste paar topics over brok voeren.

Brokken is niets mis mee(mits je een a-merk brok voert). Ik voer mijn honden(die ik nu heb en in het verleden heb gehad) al jaren RC brokken en ze doen het er prima op. Glanzen mooi en zitten goed in hun vacht. Krijg er zelfs complimentjes hierover.(gister bij de da geweest voor de entingen van Luna en Bo ook meegenomen. De da vond dat ze er allebei goed uitzagen)

Men heeft legio reden om geen vers te willen voeren. En ipv almaar reageren dat brokken super slecht zijn en waarom men niet overgaat op vers voeren, kan je ook gewoon reageren met tips over welke brok jij denkt dat goed is.

Bij topics over vers vlees reageert men toch ook niet met de vraag waarom je geen brokken voert. :confused:

On topic @sil;
ik voer dus al jaren RC brokken. Onze Bo krijgt nu RC maxi junior brokken. Dat is tot 15 maanden en daarna kan je overgaan op RC maxi adult brokken. Ik heb ook een tijdje RC labrador retriever junior gevoerd, maar merkte geen verschil ten aanzien van de maxi junior behalve het prijsverschil. Dus vandaar weer gewoon de RC maxi junior. (luna krijgt Hill's j/d vanwege haar poten).
Ik zou dus persoonlijk voor de RC maxi junior kiezen :)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 03/09/13 09:58

@kimenbart.
ik ben volgens kou een versadept die iemand afbrand?? :confused: en daar erger jij je aan.
hmmm over één kam scheren dáár erger ik me nu aan!

to heeft ook van versvoerders(waaronder ondertekende) adviesen gekregen over brokken.
en het is allang geen geheim meer dat de zgn A merken niet de beste brokken zijn die ze claimen te zijn,wel hebben ze het grootste reclamebudget..dat wel.
en loop een willekeurige DA praktijk eens in en het zal je duidelijk zijn dat daar het grootste gedeelte van de reclame werking zit.
60-70 % van de inkomsten van een DA komt van de verkoop van voer.
en tijdens de opleiding tot DA is voeding maar 1 dagdeel en raad eens wie deze lessen sponsort of zelfs college geeft??
geen geheim hoor staat allemaal vrij voor een ieder om te lezen en doe je dat dan lees je meer en leer je meer en zie je dat er meer merken op de markt zijn die vele malen beter zijn als RC,Hills en de zgn A merken.

kwestie van je er in willen verdiepen.

en ja bij sommige commentaren van enkele vers voerders denk ik ook leven en laten leven joh.
maar jou commentaar stak me ook :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 03/09/13 10:45

@roef.

Ik heb niet jou specifiek genoemd.
De meeste antwoorden in dit topic gaan over vers voeren, terwijl dat niet de vraag is.
Het is alleen als (nieuwe)mensen hier een vraag stellen over een brok, er meteen door sommigen heel fel gereageerd wordt dat brokken niks is. Men kan beter vers voeren etc etc. Dat irriteert mij.
Waarom niet een antwoord op de vraag van diegene en een normale uitleg of hij/zij misschien al eens vers voeren overwogen heeft.

Iedereen moet voeren wat hij of zij goed vind, maar niet meteen mensen zo afbranden. En dat jij vers voert is toch helemaal je eigen ding(en helemaal prima). Ik krijg alleen het gevoel dat ik, als brokvoeder, hier geen vraag over zou kunnen stellen want dat krijg ik meteen de vers vlees maffia over me heen 8) 8) 8)


Terug naar “Voeding”