KVV combineren met NRV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

KVV combineren met NRV

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 16/09/13 21:07

Ik heb een vraagje....

Ik geef Bink nu vers vlees/NRV (ruim een jaar)

Misschien dat ik het toch wil gaan combineren met KVV
Ik heb het idee dat Bink heel sterk reageert op de lever en nier. (flinke diarree ook al krijgt hij er ook botvlees bij) Alle andere dagen wanneer hij hart en maagjes krijgt is er geen diarree.


Maar zit er dan in de bijvoorbeeld 3 dagen KVV genoeg lever en nier verhouding?

Moet ik dan KVV compleet of enkelvoudig geven? Zag dat bij enkelvoudig namelijk ook orgaan door zit.. Als ik op degomeat.nl kijk zou ik best de enkelvoudige kunnen geven, want enige verschil met compleet is dat er vitamine doorzitten, of zie ik dit verkeerd?

Hoe bereken ik dan het bot/vlees verhouding voor de rest van de 4 dagen?

Wat een vragen weer he... 8)

Bedankt alvast
Groetjes Patricia en een poot van Bink

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 16/09/13 21:18

Wat ik doe, ik geef 4 tot 5 X per week een complete KVV. De overige dagen krijgen ze spiervlees of pens of zalmkoppen. Eerlijk gezegd kijk ik wat dat betreft niet zo nauw.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 16/09/13 22:46

Hier net zo..ik bekijk per week hoevaak hij KVV krijgt en hoe vaak wat anders (karkas/spiervlees etc).

Ik had ook problemen met Flits z'n ontlasting toen hij volledig barf kreeg. Soms dagenlang diarree. Flits heeft naar verhouding meer bot nodig dan geadviseerd wordt...zeker al hij er vis bij krijgt. Dan is het gegarandeerd diarree. Daarom ben ik ook KVV gaan geven om iets meer balans in z'n ontlasting te krijgen en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt!!
Echt bijna nooit meer diarree. Terwijl ik daarvoor geregeld meerdere keren per nacht eruit moest met 'm.
En Flits lust ook geen nier en lever meer. Nier heeft ie ooit 1x gegeten en daarna nooit weer. En lever helemaal nooit.
Dus ik heb nu zoiets, in KVV zit doorgaans genoeg orgaan..dus ze gaan er zeker niet dood aan als je ze dan tijdens de barf/nrv dagen geen orgaan meer geeft. En als je ze dus geen orgaan meer geeft heeft dat als bijkomend voordeel dat de diarree achterwege blijft. En ze lopen echt geen tekorten op als ze een paar keer per week KVV geeft waar wel orgaan in zit.
Ik geef zelf enkelvoudig KVV. Bijv. van kiezebrink. Dit zijn gehele dieren die gemalen zijn, inclusief dus de organen.

Het is voor de hond ook niet fijn als ze vaak diarree hebben. Ik weet niet of Bink het ook zo erg heeft als Flits? Dat je er echt 's nachts paar keer uit moet en overdag soms ook extra?

En ik denk inderdaad, wat rimanime ook al zegt, dat je je niet zo druk hoeft te maken om de verhoudingen.
Ik doe vaak 3/4 dagen KVV en de rest barf. Op barfdagen doe ik bijv. een pensdag, een dag met vis en klein karkasje met beetje spiervlees (tegen diarree haha), een dag gewoon karkas + wat spiervlees en een dag een runderstrot of nog een dag met karkas+spiervlees.

Hopelijk heb je er wat aan haha :wink:

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 17/09/13 09:14

Rimanime. Thnx. Oké hoeft dus niet zo nauw... In het KVV zal wel alles inzitten qua organen.

Lucievd. Ja daar heb ik zeker wat aan. Bink heeft na Pens ook vaak diarree, ook al combineer ik dat met bot. Inderdaad dan een paar nachten achter elkaar eruit. Ik probeer het in de gaten te houden waardoor het nou precies komt, maar hij heeft gewoon vaak diarree. Behalve als ik gewoon bot en spiervlees doe, dan is het goed. In de zomer is hij geopereerd aan zijn maag en heb toen 2 weken lang kvv Energique gegeven. Super goede constante ontlasting had hij toen. Vandaar dat ik ook aan het kijken ben of het goed te combineren is. Alleen is Energique echt wel heel duur geloof ik.

Nou nog op zoek naar goede KVV... ook niet makkelijk.
Lees veel verhalen, maar ook niet zulke goede.
Ik zag wel ergens voorbij komen degomeat en dat ziet er wel goed uit.
Ik zal eens kijken naar Kiezebrink
Groetjes Patricia en een poot van Bink

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 17/09/13 09:52

Waar koop/bestel jij de Kiezebrink Lucie??
Groetjes Patricia en een poot van Bink

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 17/09/13 09:56

:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 17/09/13 22:43

Patricia ter Veld schreef:Waar koop/bestel jij de Kiezebrink Lucie??


Bij Lupa kan inderdaad (ook veel ander barf materiaal te koop) en ik koop ook regelmatig bij caroba aangezien zij al vanaf (zo uit m'n hoofd) 25 euro gratis bezorgen.

Ik heb ook een tijdje barf- menu gegeven. Ook omdat ik las dat barf menu wel vaak wat hardere ontlasting geeft en dat was net wat ik wilde haha.
Maar barf menu is wel erg duur vond ik. En kiezebrink blijkt een goed alternatief voor mij :) of eigenlijk voor Flits :wink:
http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid= ... stcode=MIX
Hier kun je wat meer info vinden over kiezebrink en over de samenstelling van de mixen.

Ja ook hier heeft Flits, vooral in het begin, vaak diarree gehad van pens. Heb het idee dat het soms ook aan de kwaliteit kan liggen? Soms had ik ook stukken pens met best veel vetweefsel eraan. Nu heb ik mooie stukken zonder vet. E heeft ie ook geen diarree meer. Wat voor bot gaf jij bij de pens dan en hoeveel ongeveer?

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 19/09/13 15:46

Bedankt voor de link Lucie..

Ik blijf het wel lastig vinden een goede KVV te vinden.
Zoals bij degomeat lijkt me wel mooi. Dat zijn gemalen dieren en geen toevoegingen.
Ik denk dat ik het maar gewoon eens moet bestellen.


Ik geef hem altijd een lap van 750 gram pens. Eerst had hij er geen diarree op, maar ineens wel. Waardoor het komt geen idee... Ben niet van leverancier veranderd. Ik heb hem ook wel eens 500 gram pens gegeven en een kalkoennek erbij. Maar ook dat hielp niet. De dag er na diarree en de dagen daarna slechte ontlasting.

Afgelopen zondag weer smuldier Pens/Vlees gegeven en dan gaat het goed. Ook met de lever en nier op woensdag.


Sommige KVV is inderdaad prijzig!
Groetjes Patricia en een poot van Bink

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 19/09/13 15:48

Bedankt voor de link Lucie..

Ik blijf het wel lastig vinden een goede KVV te vinden.
Zoals bij degomeat lijkt me wel mooi. Dat zijn gemalen dieren en geen toevoegingen.
Ik denk dat ik het maar gewoon eens moet bestellen.


Ik geef hem altijd een lap van 750 gram pens. Eerst had hij er geen diarree op, maar ineens wel. Waardoor het komt geen idee... Ben niet van leverancier veranderd. Ik heb hem ook wel eens 500 gram pens gegeven en een kalkoennek erbij. Maar ook dat hielp niet. De dag er na diarree en de dagen daarna slechte ontlasting.

Afgelopen zondag weer smuldier Pens/Vlees gegeven en dan gaat het goed. Ook met de lever en nier op woensdag.


Sommige KVV is inderdaad prijzig!
Groetjes Patricia en een poot van Bink

Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 166
Lid geworden op: 10/09/11 21:49
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Patricia ter Veld » 19/09/13 15:51

Oeppsss 2 x ...
Groetjes Patricia en een poot van Bink


Terug naar “Voeding”