Eerste maaltijd

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Eerste maaltijd

Ongelezen berichtdoor Marloes » 03/10/13 19:59

Mats is twee weken geleden 1 jaar geworden. Is altijd een goede eter geweest. Maar sinds een paar weken doet hij 's morgens moeilijk met eten. Hij kijkt naar z'n bak, loopt weer weg, komt weer eens kijken, neemt een hap en loopt weer weg en zo gaat dit een poosje. Het is niet zo dat hij het helemaal niet opeet hoor, heeft het binnen 5-10 minuten toch altijd wel op. Maar toch vind ik het vreemd. Zeker omdat hij 's middags en 's avonds wel gewoon eet :confused:. Zal het soms 's morgens niet lekker op z'n maag liggen?
Is er iemand die dit herkent? Of zal hij me gewoon willen vertellen dat het wel eens tijd wordt voor andere brokken :wink:?
Groeten van Marloes en Mats

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 03/10/13 20:35

Heeft hij dan soms ook een "borrelbuik"? Dit had Ambor nl wel eens 's morgens. At dan ook niet, terwijl ik dacht van eten gaat die borrelbuik over!

Heb je wel eens vlees geprobeerd? Nu heb ik een alleseter, maar Ambor op hogere leeftijd at dan wel zijn vlees als hij zn brokken niet at.

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 03/10/13 20:49

JongM schreef:Heeft hij dan soms ook een "borrelbuik"? Dit had Ambor nl wel eens 's morgens. At dan ook niet, terwijl ik dacht van eten gaat die borrelbuik over!

Heb je wel eens vlees geprobeerd? Nu heb ik een alleseter, maar Ambor op hogere leeftijd at dan wel zijn vlees als hij zn brokken niet at.


Nee, dat is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Ik heb ook een tijdje KVV (Carnibest) gegeven als afwisseling. Dat lust hij ook graag. Maar hij at z'n brokken ook gewoon met smaak op. Het is ook echt in de ochtend volgens mij, maar ga er toch maar eens goed op letten...
Groeten van Marloes en Mats

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 04/10/13 21:47

Hij krijgt 3 x per dag eten als ik het goed lees. Misschien over gaan op 2 x per dag zodat ie meer zin erin krijgt? Ik weet niet wat de reden is van 3 x per dag. De onze krijgen 2 x per dag en ken zelfs mensen die hun hond maar 1 x per dag geven.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 05/10/13 08:59

zou ook proberen over te gaan op 2x
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 06/10/13 00:46

Ja, hij krijgt inderdaad nog steeds 3x... M'n vorige labrador kreeg ook altijd 3x op een dag.
Misschien moet ik dan toch maar naar 2x op een dag. Heb ik al eerder gedacht, moet ik hem dan toch maar aan gaan wennen :roll: .
Wie weet is hij dan ook wat enthousiaster als hij z'n eten krijgt :wink: .
Bedankt voor de tips!
Groeten van Marloes en Mats

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 06/10/13 09:44

wat bij bij ons doen is voor de nacht nog een halve bruine boterham geven
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 24/12/13 11:42

Bijke eet sinds vanmorgen niet. Een paar brokjes en dat was het. Normaal kan het haar niet snel genoeg gaan. Ze maakt totaal geen zieke indruk, geeft nergens pijn aan, gebit zie ik ook niets aan. Als ik de brokjes op mijn hand leg eet ze ze wel, maar ja.. daar ga ik toch maar niet aan beginnen. Heb de brokjes nu weg gehaald en vanavond krijgt ze gewoon haar portie. Er is niets anders dan anders en om te testen heb ik haar een koekje gegeven, die at ze wel vanuit de bak. Als pup heeft ze dit ook een paar dagen gedaan, ik maak me vooralsnog geen zorgen maar besteed er geen aandacht aan zodat het geen 'gedragsdingetje' gaat worden. Wel vreemd is dat ze niet naar de keuken komt als ze daar iets hoort 'ritselen'. Ze krijgt 2x per dag afgewogen brokken, op advies van de dierenarts 10% minder dan aanbevolen omdat ze gesteriliseerd is en sneller kans heeft om dik te worden.
Honden kunnen lang zonder eten, zolang ze maar drinken denk ik dan maar... (toch zit het niet lekker natuurlijk...)


Terug naar “Voeding”