komt weinig aan

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

komt weinig aan

Ongelezen berichtdoor JongM » 04/10/13 17:35

Ik weet het, elke hond is verschillend. Toch wil ik advies.
Als pup kwam Denzell ongeveer een kilo per week aan.
Net voor onze vakantie begin augustus, hij was toen vier en halve maand, ging hij wat achter lopen.......kilo per 2 weken. Met 5 en halve maand woog hij 22 kilo.
Dit was eerste week van september.
Nu net in de dieren speciaal zaak geweest en gewogen. Nu weegt hij 24.7kilo!

Hier schrok ik wel van. Let wel hij is altijd een slanke geweest en krijgt al langer meer voer dan aanbevolen adh. Kvv bv al pois 750gr per dag.

Moet ik nog opbouwen met voer? Vanaf wanneer ong blijft t voer stabiel in hoeveelheid?

Hij is 57cm. En mager vind ik hem niet, wel altijd slank wat ik al schreef. Een honger wolf is hij altijd geweest!
De breedte in groeien moet vlg mij nog komen!

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/10/13 17:45

Ligt ook een beetje aan de lijnen, sommige gaan pas goed uitzwaren als ze wat ouder zijn

Kay groeide de eerste 6 maanden ook een kilo per week en ging toen ook minderen ... Is heel lang stabiel gebleven en ineens ging meneer uitzwaren

Daan is nog steeds slank (ok, die hebben wij bewust wat slanker gehouden ivm zijn LPC) maar weegt toch 34 kilo :wink:

Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over puur het gewicht, zolang jij hem er goed uit vind zien zou ik zijn hoeveelheid voer gewoon zo houden
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 04/10/13 19:27

Vooral in de eerste maanden groeien puppy's snel, maar daarna vlakt de groeicurve af. In de afgelopen maand is Denzell dus ruim 500 gram per week aangekomen, wat gewoon normaal is voor die leeftijd.
Balou is 10 daagjes ouder dan Denzell en zij groeit ook niet meer zo hard.
Het is het belangrijkste dat je hond er gewoon goed uitziet. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 05/10/13 12:39

Ik denk dat dit wel meevalt. hangt ook echt af van het model hé. Kan je zijn ribben zien? op de papieren die we meekregen bij de fokker staat trouwens dat het gemiddelde gewicht aan 6 maand bij een reu 22 kg is en bij een teef 20, dus dat lijkt me prima! Onze volwassen teef heeft op haar zwaarst 28 kilo gewogen. Nu rond de 25 (al haar spiermassa verdwijnt), maar ze is daarmee niet echt mager hoor. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige labjes echt te weinig is. ik zou dus zeggen als je de ribben kan zien, voer dan nog wat bij, kan je ze enkel voelen, dan is het gewoon goed zoals hij krijgt.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 05/10/13 13:19

gewichten zeggen echt heel weinig.. Als ie er goed uitziet, niet mager en niet dik is het prima hoor, laat je niet gekmaken. Die 1 kilo per regel is een richtlijn, geen verplichting :) Pom is nu 10 maanden en 26,5 kilo. met 6 maanden was ze 23 kilo.. Ze ziet er steeds prima uit, hoeft zeker niet dikker, dus ik vind het wel mooi zo :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 05/10/13 15:48

Max is nu ruim 10 maanden en is 26 kilo en een beetje. Hij zit al een maand of 4 op dit gewicht. Nu mag hij natuurlijk niet dik worden, maar soms vind ik hem iets te mager. Dan krijgt hij weer een aantal dagen iets meer te eten, tot ik hem er weer goed uit vind zien.
Afbeelding

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 05/10/13 23:25

Gewoon lekker zo doorgaan, als je zelf vindt dat Denzell er goed uitziet en hij is energiek en gezond is er niets aan de hand, 24.7 is gewoon een prima gewicht.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 06/10/13 23:51

Hier volgens mij op zijn hoogtepunt 1 kilo kvv per dag gegeven.
Ik was al bang dat hij nog meer moest tot dat hij ongeveer 1 jaar was en toen konden we de dagelijkse hoeveelheid verlagen.
Nu (na castratie) nog maar een halve kilo kvv per dag en daar blijft hij van op gewicht.
En zoals hierboven al vermeld gewoon naar Denzell kijken of hij op gewicht is of meer of minder voer nodig heeft.


Terug naar “Voeding”