3 maaltijden volwassen hond

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

3 maaltijden volwassen hond

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 05/10/13 12:46

Ik las hier net een vraag wanneer je kon overstappen op 2 voedingen bij een hond. Nu hebben wij dat nooit gedaan. Ze krijgen telkens als wij gegeten hebben, hun bak. Hun beloning voor het niet bedelen :wink:
Wat is de reden dat er meestal maar 2 of zelfs 1 keer eten wordt gegeven? En kan het eigenlijk kwaad dat de onze 3 keer krijgen? De portie blijft gelijk natuurlijk, gewoon in 3 porties ipv 1 of 2.

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 27/07/13 16:01
Locatie: Twente

Ongelezen berichtdoor Bert » 05/10/13 13:31

Mag ik meeliften met jouw topic? Misschien dat iemand hier een schema neer kan zetten van wanneer er minder vaak gegeven wordt.
Ik geef Hunter nu vier keer per dag iets. (hij is 3,5 maand)

sita13
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 15/06/13 00:00
Locatie: beusichem

Ongelezen berichtdoor sita13 » 05/10/13 14:04

Ik heb toen wij onze pup kregen gekeken op internet naar hoe het voeren in elkaar steekt en ik vond een schema...en dat volgen wij nu.. Ook om te zorgen dat ze niet veel krijgt.
Wij volgen het schema wat ik heb gevonden op voerwijzer.nl
Tot 3mnd 4x per dag
3-6 mnd 3x per dag
6-12 mnd 2xper dag
12+1 of2 x per dag.

Ook stond daar een schema van hoeveel voer,
Tot 4mnd 50 gr per kg lichaamsgewicht
4-7mnd 40 gr per kg
7-10 mnd 30 gr per kg
10+mnd 20 gr per kg

Nu geven wij wel versvoer dus weet niet of daar verschil in zit met brokken.....
Hoop dat je er iets aan hebt...
Waarom er naar minder keer per dag wordt gegaan weet ik ook niet....

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 05/10/13 15:08

Bij Devil zijn we rond het half jaar overgestapt op 2x per dag. Hij krijgt wel een beloning ( 1 frolicbrokje of hondekoekje/snoepje) als hij terwijl wij eten netjes op zijn kussen blijft liggen. Als alles weer opgeruimd is krijgt hij zijn beloning en zolang blijft hij netjes op zijn kussen. Daarna gaat hij weer aan de wandel of hij slaapt weer verder, dat ligt aan zijn "energiestroom" die hij dan heeft :wink:

Groetjes Marion

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

meeliften

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 05/10/13 17:12

Bert schreef:Mag ik meeliften met jouw topic? Misschien dat iemand hier een schema neer kan zetten van wanneer er minder vaak gegeven wordt.
Ik geef Hunter nu vier keer per dag iets. (hij is 3,5 maand)


Tuurlijk :wink: Kan ik straks ook goed gebruiken! :)

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 05/10/13 17:35

Ons werd het volgende geadviseerd voor Nola:
- tot 6 maanden 4x per dag
- 6 tot 9 maanden 3x per dag
- 9 tot 12 maanden 2x per dag
- vanaf 12 maanden 1 of 2x per dag
Als Nola 12 maanden geweest is (volgend jaar maart pas) blijven we 2x per dag eten geven. Zo doen we het ook al jaren bij Doris en het bevalt ons en Doris goed.

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 05/10/13 19:38

Ligt het er niet aan dat een hond bij één of twee grotere porties per dag wel verzadigd raakt, maar bij drie kleinere porties op een dag niet?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

zou kunnen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 07/10/13 14:20

-Marianne schreef:Ligt het er niet aan dat een hond bij één of twee grotere porties per dag wel verzadigd raakt, maar bij drie kleinere porties op een dag niet?


Ja misschien... maar daar hebben Bo en Kelsey geen last van. Ik zou er eerder miserie mee hebben dat ze na onze maaltijd geen eten krijgen. Dan lopen ze ongedurig rond tot ze er krijgen. Zodra ze gegeten hebben zijn ze weer rustig tot het weer ongeveer etenstijd is. Ik zou het dus met Lenka ook liefst bij 3 maaltijden houden aangezien het wel heel sneu is als Kelsey en Bo er 3 krijgen en zijn maar 2. Hopelijk lukt dit!

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 07/10/13 15:12

Dat je honden ongedurig rondlopen en wachten op hun eten, is niet goed. Daarom is het het beste om je hond op wisselende tijden eten te geven, al snap ik dat het met de komst van Lenka wat lastiger wordt.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 07/10/13 17:42

Indra zit al op 2 maaltijden per dag :)
Wat afwijkt bij jullie is dat Indra/Pepper alle 2 geen brokken krijgen.
Daarnaast is het veel op het oog, je merkt vanzelf of je pup al dan niet meer/minder behoefte heeft.

@sita, wat je ook prima kan aanhouden is 5% van het lichaamsgewicht per hond. Daarnaast met KVV/BARF/NRV voer je altijd op het oog, brokken vind ik persoonlijk ook.
De ene hond is immers niet de andere hond ;)
Indra is nu vandaag 17 weken, 16 kilo en krijgt zo'n 600-800 gram per dag.

Wat ik zelf persoonlijk heb gedaan is met de bestelling gekeken hoeveel Indra aan gewicht voer zit en hoeveel ze van alles nodig heeft (geef ook Barf).
Voor de rest van de maand geld dat ik uiteraard alle percentages nodig heb maar totaal gewicht van het voer doe ik heel erg veel op het oog.

Misschien beetje moeilijk uitgelegd maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Zou ik mij aan dit schema houden wat jij neerzet zou zij zo'n 640 gram per dag nu nodig hebben.... Hiervan blijft ze niet mooi op gewicht ;)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding


Terug naar “Voeding”