Vlees drogen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Vlees drogen

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 25/11/13 16:17

De laatste tijd heb ik veel gelezen over het zelf drogen van vlees voor beloning.
Aangezien we veel trainen met Gio wil ik graag wat lekkere, gezondere hapjes om mee te trainen.

Nu ben ik bijna jarig en zat ik te denken aan een mooie vleesdroger als cadeau, maar wil graag eerst eens wat proberen te drogen om te kijken of Gio het echt heel erg lekker vindt en of ik het ook leuk vind om te doen.

Nu heb ik wat gevonden over het drogen in de oven op 50 graden met de oven op een kier open. Helaas doet mijn oven ( combimagnetron) het niet als de deur open staat.
Weet iemand hoe ik het toch een keer kan proberen? is er ook een manier met de deur dicht?

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 25/11/13 19:38

ik zou het gewoon proberen :)
ik weet niet wat je wil drogen,maar reken op ong. 8 uur drogen voor spiervlees en vis en iets langer voor looppootjes ed.

van de week had ik gehakt met ei en knoflook en dat duurde 12 uur voor dat het goed droog was
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 25/11/13 19:49

In de dierenwinkel verkopen ze vaak gedroogde kipfilet, kun je in ieder geval alvast proberen of ie het lust, maar ik kan me niet voorstellen dat Gio al dat gedroogde lekkers niet zal lusten. Ik ben momenteel ook weer veel aan het trainen met Zyva waardoor er veel beloninkjes door heen gaan dus ik heb vorige week rundvlees gedroogd, heerlijk vindt ze het, en ik hoef me niet zo schuldig te voelen :D . Ik hen mijn droogmachine destijds gekocht voor iets van 25 euro, leuk verjaardagscadeau inderdaad!

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 25/11/13 21:54

Was natuurlijk erg benieuwd en heb een kipfilet in kleine dunne plakjes gesneden, 55 graden zo'n 4,5 uur. Omdat ze echt heeeeel dun waren was het zo droog. Hierdoor breekt het ook snel in 30 stukjes maar het is in ieder geval gelukt. Gio vind het heerlijk, die blijft in mn buurt liggen. Missie geslaagd dus!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 26/11/13 08:36

:klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012


Terug naar “Voeding”