KVV/brok of enkel

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 13/12/13 16:17

Ik had iemand anders zijn topic gekaapt :oops:
Rond april/mei verwachten wij een pup. De fokkers die wij spraken voeren allen Eukenuba, pups worden daar ook op afgespeend.
Nou wil ik graag KVV gaan voeren, en in de weekenden vlees, beginnen met eendennek of kippennek, en dat opbouwen.
Mijn idee was om Darf puppy te gaan voeren, en af te wisselen met Naturis Barfdiner.
Darf schijnt copleet te zijn. Ik weet dat je voor een compleet menu 4 of 5 dieren moet voeren, met groenten?
Maar hoe compleet is het als er 10% kip, 10% lam etc. in zit, geldt dit echt als volwaardige voeding? Ik ben als de dood dat de pup wat te kort komt, en om die reden geneigd zeker het eerste jaar eukanuba te blijven geven.

Volgens mij wordt alles ook over een week genomen. Stel dat ik 3 dagen darf geef, 2 dagen barf naturis en 2 dagen vlees geef is dat voldoende? Overigens wil ik pas over op vlees als ik niet meer zo veel maaltijden op een dag hoef te geven.

Verder, zoals gezegd in een ander topic, pup gaat mee naar de zaak. Ik weet niet of ze daar zitten te wachten op KVV en of er uberhaupt ruimte is om kvv koel te houden (bedrijf wordt nl verbouwd, waarschijnlijk komt er wel een koelkast maar toch). De brokken die ik voorbij heb zien komen, zoals dogloversgold, cavom, orijen, kan dat op een dag afgewisseld worden? Dus thuis kvv geven en overdag op de zaak brokken?

Het liefst geef ik alleen maar vlees (op den duur volledig overstappen naar barf/nrv gaat zoals het er nu naar uitziet niet gebeuren want vriendlief gruwelt al bij het idee. Hopelijk gaat dat veranderen) en dus in ieder geval KVV maar het is wel fijn om uit nood brokken te kunnen geven zonder dat dat problemen oplevert. Mijn ouders voeren zelf ook vers, maar ik weet niet of mijn schoonouders dat willen doen :lol:
En als wij op vakantie zijn en er is daar geen vers in de supermarkt te verkrijgen, is dat net zo makkelijk mee nemen. Maar omdat brok niet zo veel gegeven gaat worden hoop ik iets te vinden waar ik niet direct te hoofdprijs voor hoef te betalen (Orijen is prijzig maar als ik daar incidenteel een half jaar mee doe is het nog te overzien :D)

Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 119
Lid geworden op: 06/09/13 16:32

Ongelezen berichtdoor Lieske1977 » 13/12/13 21:00

Er zijn op dit forum waarschijnlijk mensen die veel meer kaas hebben gegeten van voeding, kvv en barf, dus ik waag me niet aan uitspraken over het combineren van kvv en ander vlees.
Zelf geef ik mijn pup in het weekend kvv van Darf (de gewone Darf eco, puppymaling is echt niet nodig!) en doordeweeks brokken van Profine. Dit gaat prima: Joy groeit mooi gelijkmatig en zonder groeipijn, glanst je tegemoet en heeft stevige ontlasting. Voor Profine betaal je ook niet de hoofdprijs: 15 kg voor 49,95.
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Ongelezen berichtdoor flamingo » 14/12/13 08:59

Ik geef mijn pup ok Darf van jongs af aan, maar je moet niet de puppy variant geven. Want wat ze mij verteld hebben is dat ze daar te hard van gaan groeien. Je moet, ook al is hij een pup, hem/haar gelijk de 'volwassen' variant geven.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 14/12/13 09:37

Dan wordt t darf eko :)
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Ongelezen berichtdoor flamingo » 14/12/13 09:44

Ik ben er erg tevreden over. Ook mijn vriend vind het helemaal niets, hij vind het stinken, terwijl ik dat wel mee vind vallen. Het is verder ook makkelijk te verdelen. Dus wat mij betreft niets anders meer voor mij. Mar zeg nooit nooit:)
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 14/12/13 09:58

Ik heb hem gisteren een fototopic van Bowie hier laten zien, en hij is wel om. Ik heb het idee dat honden van barf/nrv ook een geestelijke uitdaging krijgen. Echt over gaan we pas rond 1 jaar, zodat er op de zaak geen vlees gevoerd hoeft te worden.
Ik zit alleen nog met de brokken kwestie
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 14/12/13 11:16

flamingo schreef:Ik geef mijn pup ok Darf van jongs af aan, maar je moet niet de puppy variant geven. Want wat ze mij verteld hebben is dat ze daar te hard van gaan groeien. Je moet, ook al is hij een pup, hem/haar gelijk de 'volwassen' variant geven.


Dit klopt niet. Vroeger werd dit gezegd over puppybrokken en dat was vanwege het verhoogde calciumgehalte. Voor KVV gaat dit niet op. Bij KVV is de samenstelling van puppy en volwassenvoer hetzelfde, het enige verschil is dat de puppyvariant fijner gemalen is. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 18/12/13 23:49

:) Ik had in het andere topic gereageerd. :D

Mijn meissie zit van dat ze bij mij is op de KVV. Je moet eens Googlen op kvv en voedingswijzer, dan kom je op een site uit die diverse varianten laat zien.
Bijv. met of zonder natuurlijke calciumbron, glutenvrij of niet etc. Handige site!

Tyleet krijgt hier Haaksbarf en door diverse smaken af te wisselen krijgt ze een volledige voeding binnen.

Frederique
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 13/02/14 15:40

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor Frederique » 19/02/14 17:03

Wij willen Finn graag dogloversgold gaan voeren en op woensdag en zondag graag Darf eko, ik lees dat deze compleet zijn dus hoef ik niet verschillende plakken te voeren? Klopt dit? Misschien willen we later naar meer dagen gaan uitbreiden. Of is het handiger om het weekend Darf te voeren en door de weeks brokken of maakt dit niet uit?
Sorry, het zal vast al heel veel gevraagd zijn..

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor flamingo » 19/02/14 17:08

Volgens mij kan je inderdaad beter door de weeks brok geven en in het weekend Darf. Dit omdat de vertering anders is. Maar ik heb er niet alle verstand van. Dus misschien hebben andere een andere mening.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Frederique
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 13/02/14 15:40

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor Frederique » 20/02/14 17:56

Iemand nog meer tips voor me? :D alvast bedankt allemaal

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor Nancy » 20/02/14 21:54

Deze site is geweldig: http://www.voerwijzer.com/

En waarom niet het vlees in een koelbox mee naar het werk?

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 21/02/14 10:01

www.barfplaats.nl écht ..
Alles wat je wil weten over hoe en wat rondom vlees /barf/kvv voeren kan je daar vinden
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Re: KVV/brok of enkel

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 23/02/14 11:32

Wij overwegen nu om darf eko en degomeat te voeren. Eventueel nog carnibest in de opgroeiende maanden. Moeilijk hoor
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)


Terug naar “Voeding”