Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 11/04/14 00:22

Beste allemaal,

Ik heb even een vraagje. Zijn er bij jullie ook labjes die niet goed tegen de brokken van SMOLKE ADULT MAXI kunnen?

Onze Storm heeft nu voor de 2e keer in korte tijd oorontsteking en de DA gokt nu op een allergie voor de brokken. Hij zit namelijk ook vaak aan zijn pootjes te likken en knabbelen, en dat schijnt ook een van de plekken te zijn waar zo'n allergie zich uit.

Ben nu met een eliminatiedieet bezig. In de vorm van een brok.
Ik weet dat er genoeg mensen voorstander zijn van KVV of zelf koken, zeker in zo'n geval maar dit is voor mij wat handiger. Ook is het zo dat de bovengenoemde brokken als 'hoofdingredient' Lam en Rijst hebben, precies twee producten waar je ook zo'n eliminatiedieet mee zou doen als je zelf kookt.. Daarnaast ben ik ook niet zo'n keukenprinses..

Ik vroeg me dus af of er meer hondjes zijn die van deze brokken een vervelende reactie krijgen..?

Ik hoor jullie graag! :)

Groetjes Marjanne en een natte neus van Storm
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Lien » 11/04/14 05:24

De meeste honden zijn allergisch voor de granen die in bijna alle brokken zijn verwerkt.

Je zou dus op zoek moeten naar een graanvrije brok. Of toch KVV. Het is minder ingewikkeld dan je denkt
en heel veel honden met problemen zoals deze knappen er gauw van op!

Beterchap!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 11/04/14 08:02

Mijn boxertje krijgt enorm jeuk van rijst.
Mijn labje heeft geen vieze, rode oren meer sinds hij geen granen meer krijgt.

Ik geef ze KVV, Lotgering en soms Alaska zalm. Ik vind het inmiddels niet meer ingewikkeld. Hoewel ik de afgelopen week te laat eten had besteld en we dus aangewezen waren op Carnibest. De diabetesversie gekocht omdat daar geen rijst in zit, maar helaas: meneer heeft enorme snotogen en een paar dagen terug zijn oor zo gekrabt dat het helemaal rood en zelfs stuk was. Ik weet niet wat er dan wel in zat, maar meteen overgestapt op iets anders (vieze kuipjes van de Aldi, een mens moet wat) en na een dag was het oor weer goed. Het vlees is gelukkig gisteren geleverd, dus zijn ogen zullen na het weekend ook weer goed zijn.

In brokken zitten vaak chemische toevoegingen, ook dat kan een probleem geven. In sommige KVV's ook, maar op voerwijzer.com kunt je heel goed uitzoeken wat voor jou zou werken.

Succes!

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 11/04/14 09:30

Hoi!

Wij geven ook brokken. Ik zou eens kijken naar het merk Happy Dog. Zij maken ook kwalitatief hoogwaardig voer. En hebben ook brokken voor sensitive hondjes, bijv met struisvogel als eiwitbron. Wordt verkocht o.a. via zooplus.nl

Groetjes Kim

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 11/04/14 10:06

Ik ga voor het eliminatiedieet gewoon nog even door met de brokken. (Hills, Z/D ultra hypoallergeen) Daar ben ik nu mee begonnen en het is ook een beetje zonde van zo'n grote dure zak. Als het goed is zit hier niets in, zegt mijn DA. Als ik weet dat het daadwerkelijk voedingsallergie is ga ik eens kijken of KVV wat is. Lotgering, dat is vers vlees toch? Hoe werkt zoiets dan?


Ik zal eens kijken naar het merk Happy Dog. Voorheen heb ik ook een paar zakken Cavom gehad, op de cursus gaven ze aan dat dat een goede brok was die helemaal natuurlijk was. Toen heb ik eigenlijk niet gemerkt dat Storm ergens last van had, maar ik weet het natuurlijk niet zeker.
Al vanaf dat hij pup was zit hij wel een beetje te krabben of naar zijn billen te vangen. De DA dacht toen dat het iets van roos of zo was, niks waar ik me zorgen over moest maken volgens haar. Achteraf denk ik nu dat het ook toen al een lichte allergische reactie zou kunnen zijn geweest.
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 11/04/14 10:15

Wij zitten met onze andere hond in de eliminatiedieet ivm allergie en testen bij de DA. Alleen blijkt nu dat zij niet tegen de Hill's z/d kan(hoe is het mogelijk zou je denken). Maar de problemen werden alleen maar erger. Kan je dat iig in je achterhoofd houden.

Succes!

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 11/04/14 10:41

Bedankt voor de tip! Ik ga het in de gaten houden..
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor roef » 11/04/14 14:47

Roef kreeg van de fokker uit ook Smolke mee en was bleek achteraf er ook erg allergies voor.
vieze ogen en zere oren en zo ongelofelijk stinken als hij deed!! :shock:
je kon aan onze kleding gewoon ruiken dat we een hond hadden...fijn ook op je werk en school! :eusashhh: :oops:

toen naar een duurdere brok(Hills) oren en ogen werden ietje beter maar de meur bleef.
de overstap gemaakt naar vers(roef was ong. 5 maanden) en gzd dat zijn vachtlucht verdween en daarna ook nooit meer last van oren en ogen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 11/04/14 20:30

Marjannevs schreef:Ik ga voor het eliminatiedieet gewoon nog even door met de brokken. (Hills, Z/D ultra hypoallergeen) Daar ben ik nu mee begonnen en het is ook een beetje zonde van zo'n grote dure zak. Als het goed is zit hier niets in, zegt mijn DA. Als ik weet dat het daadwerkelijk voedingsallergie is ga ik eens kijken of KVV wat is. Lotgering, dat is vers vlees toch? Hoe werkt zoiets dan?


Vervelend dat je hond misschien allergisch is, hopelijk weet je snel wat het probleem precies is. Lotgering is inderdaad vers vlees (KVV dus), maar er zijn nog een hoop meer fabrikanten. Wij hebben zelf ook Lotgering gegeven (inmiddels overgestapt op Huntershome). Het is inderdaad helemaal niet zo ingewikkeld als je denkt (dacht ik zelf namelijk ook :wink: ): je krijgt 'rollen' gemalen vlees, hier zit een mix in van orgaan, bot en spiervlees die precies de goede verhoudingen zou moeten hebben. Je kunt dan bijv een krat kopen (18 kilo, 36 rollen van 500 gram) en zelf kiezen welke soorten je wilt. Bij Lotgering zijn het vaak mixen van diersoorten. Het enige wat je met dit soort voer moet doen is weten hoeveel je hond op een dag nodig heeft en het op tijd uit de vriezer leggen zodat het ontdooit is als je beestje moet eten! Mijn buurvrouw heeft een hond met meerdere voedselallergieen en zij is heel erg gebaat bij KVV.
Ik heb laatst overigens ook over een brok gelezen die puur uit geperst/gedroogd vlees bestond (weet er het fijne niet van). Hier zouden dus geen toevoegingen in moeten zitten, misschien weet iemand anders wat ik bedoel? Zoiets kan een oplossing zijn als je geen plek hebt voor vers vlees of het idee je echt niet aanstaat. Veel succes ermee, hopelijk gaan de klachten snel weg!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

roelien

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor roelien » 11/04/14 20:32

Het probleem met een kant en klare brok om te elimineren, is dat hier ook weer allerlei dingen aan zijn toegevoegd om het een brok te maken, en de hond hier ook allergisch voor kan zijn.
Daarom hebben dermatologen ook liever dat je een paar weken voor je hond kookt, omdat dit een veel betere manier van elimineren is

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Kay » 13/04/14 10:47

Wat vervelend ! Ik heb geen tips, ik hoop alleen dat jullie kanjer snel van de jeuk af is

roelien schreef:Het probleem met een kant en klare brok om te elimineren, is dat hier ook weer allerlei dingen aan zijn toegevoegd om het een brok te maken, en de hond hier ook allergisch voor kan zijn.
Daarom hebben dermatologen ook liever dat je een paar weken voor je hond kookt, omdat dit een veel betere manier van elimineren is


Maar dat is ook bij KVV, daar weet je ook niet 100% zeker van wat er in zit, en moet je de fabrikant maar geloven op zijn/haar mooie blauwe ogen
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Allergisch voor SMOLKE Adult Maxi?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 22/04/14 19:29

Even een update!

Storm is gelukkig inmiddels van z'n oorontsteking af :) "schoner kun je niet hebben" is wat de DA vandaag zei. Vorige week had hij aan één oor nog wel last, er kwam ook nog steeds van dat bruine oorsmeer op het tuutje van de zalf.

Nu is het afwachten of hij ook opknapt van de Z/D brok.. Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt het idee heb dat ik veel verschil zie, maar dat kan natuurlijk toch..
Ik denk dat ik maar vooral ga letten op hoe vaak hij aan z'n poten zit te likken. Dat doet hij namelijk ook nog al eens en volgens de DA is dat ook een allergie symptoom.
Hij verhaart ook ontzettend! Heeft hij altijd wel al gedaan hoor, en het is natuurlijk ook wel de tijd van het jaar om te verharen ;) Ik hoop dat dat met deze brok ook minder wordt..



Even off-topic: hebben jullie honden dat ook? Iedere keer dat ze bij de DA komen ze toch even een plasje tegen de muur/deur/toonbank/iets doen? Ongeacht of je nu van te voren een rondje hebt gewandeld of niet?
:bruinpootje: Storm 27-09-2012


Terug naar “Voeding”