de waarheid over hondenbrokken

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor corretje » 20/09/14 17:39

Diezel krijgt ook brokken. Wel merk??? Ik bestel het bij de oude trimster van Kira. Hier zitten geen kleur-en geurstoffen in, maar ook geen granen en gluten. Dit ook ivm allergien.

Wij hebben een tijdje van die rollen vlees geprobeerd, maar meneer wilde er elke keer meer van. Hij verzadigde er niet voldoende van. Kreeg op een gegeven moment 2 x 750 gram. Hij viel gewoon af. Vandaar dat ik weer op brok over ben gegaan. En ik moet zeggen hij doet het er erg goed op
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor perelaar » 22/10/14 13:53

Hier brokken van farmfood, af en toe kvv. Barf wil ik niet aan, omdat ik bang ben dat Harpo tijdens de jacht fazanten en eenden zal opeten ipv apporteren...

Mooie kleine drollen, geen ontstekingen, mooi in de vacht - en toch brokken :). De hele site vermeld in de eerste post ruikt een beetje naar de barf-die hards volgens mij!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Milou » 25/10/14 16:37

Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 28/10/14 21:50



Na het zien van dit soort filmpjes kun je toch niet meer achter brokjes met 'dierlijke' bijproducten staan :confused:

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Milou » 29/10/14 11:14

Desdemona schreef:


Na het zien van dit soort filmpjes kun je toch niet meer achter brokjes met 'dierlijke' bijproducten staan :confused:


Ik voer KVV en ik vertrouw er maar op dat het goede producten zijn die ze in die worsten stoppen.
En dat erin zit wat erop staat. Maar inderdaad, slachtafval inclusief ontlasting, ik weet dat de mens dat beter niet kan eten i.v.m. de ecoli bacterie. Maar goed, die brokken worden volgens mij dusdanig verwarmt waardoor zowel de slechte als de goede bacterie onschadelijk worden gemaakt.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 29/10/14 22:15

Je heb KVV en kvv. Ook hiermee wordt ontzettend veel gesjoemeld. De kvv fabriek die bezocht werd tijdens het filmpje voerde als hoofdbestandeeld kopvlees.
Dat is geen spiervlees. Daarom ben ik blij dat ik BARF, ik wil zien wat ik voer, geen afval vlees. Maar dat is een eigen keus. Heb vroeger ook brokken gevoerd van IAMS en Royal Canin :)

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 30/10/14 09:03

ik voer ook geen brok .. Mijn meiden krijgen KVV. Ik voer verschillende merken. Er zit ook in KVV veel verschil. Smuldier en Rodi zijn de goedkopere merken die ik niet als hoofdmaaltijd voer. Ik voer Natuur en Dier, Alaska, DARF, Tinlo, .. Ik zit gemiddeld op de 3,50 per kilo . Dieren als paard, lam, geit, eind, kip, kalkoen, rund , fazant en soms wat exotischer.. Sommige worsten ruiken zo goed, dat je het bijna zelf zou opeten..

Dus ook hiervoor geldt, verdiep je goed in wat je voert en kijk naar je hond. Mijn dames eten samen 1 kilo per dag..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/10/14 09:46

In KVV stoppen ze ook van alles, net als in brokken, en net als in mensenvlees(producten)
We worden overal bedonderd waar we bij staan.

En dat mensen maar vertrouwen dat er goede producten in worden gestopt, vind ik veeeeel te goed van vertrouwen.
het is inmiddels zo bekend, dat er overal gesjoemeld word

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 30/10/14 10:07

Als je die uitzending van de Keuringsdienst van Waarde bekijkt, dan ging dat vooral over blikvoer. Wat wel zorgelijk was, was dat al het slachtafval in 1 container werd vervoerd. Ook de KVV-frabrikant die aan het woord kwam, kon dus niet garanderen dat er echt puur goed vlees in zat en dat het 1 diersoort was.

De enige manier waarop je echt zeker weet dat je wat dat betreft goed zit, is door "hele" dieren te geven (BARF). Maar dan nog zit er zooi in, qua antibiotica enzo.. Tenzij alle BARFERS echt alleen biologisch en scharrelvlees geven, maar dat geloof ik dan weer niet ;-)

Voor mij blijft belangrijk dat je je verdiept, zelf een afweging maakt en dan vervolgens kijkt hoe je eigen hond het erop doet. Meer kun je volgens mij niet doen. Tenzij je zelf een boerderij gaat beginnen en zelf gaat slachten :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 30/10/14 21:23

Terra5 schreef:Als je die uitzending van de Keuringsdienst van Waarde bekijkt, dan ging dat vooral over blikvoer.


Nope...Ze werden uitgenodigd bij Prins. En op de meeste zakken brokjes zitten net als het blikvoer ook de bekende dierlijke bijproducten.

Terra5 schreef:De enige manier waarop je echt zeker weet dat je wat dat betreft goed zit, is door "hele" dieren te geven (BARF). Maar dan nog zit er zooi in, qua antibiotica enzo..


En in het blikvoer en brokken zit ander vlees? :confused:

Romke schreef:En dat mensen maar vertrouwen dat er goede producten in worden gestopt, vind ik veeeeel te goed van vertrouwen.
het is inmiddels zo bekend, dat er overal gesjoemeld word

Klopt helemaal helaas! Waarom gooien ze landbouwgif en pesticiden in brokken? Veel mensen weten dat niet!

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 30/10/14 21:47

Desdemona schreef:
Terra5 schreef:Als je die uitzending van de Keuringsdienst van Waarde bekijkt, dan ging dat vooral over blikvoer.

Nope...Ze werden uitgenodigd bij Prins. En op de meeste zakken brokjes zitten net als het blikvoer ook de bekende dierlijke bijproducten.
Terra5 schreef:De enige manier waarop je echt zeker weet dat je wat dat betreft goed zit, is door "hele" dieren te geven (BARF). Maar dan nog zit er zooi in, qua antibiotica enzo..

En in het blikvoer en brokken zit ander vlees? :confused:

Hè ja, laten we diegene aan gaan vallen die genuanceerd is over wat je wilt voeren :D

Maar goed, inhoudelijk dan:
- In principe ging het vooral over het blikvoer omdat daar echt heel weinig dierlijke producten überhaupt in zitten. Maar ze zijn inderdaad bij Prins geweest en bij een KVV-fabrikant (dacht KIVO).
- Mijn andere punt ging over dat veel mensen die BARF geven/doen, vaak beweren dat ze dat doen omdat ze dan weten wat ze geven en dat dat goed vlees zou zijn. Vaak hoor je dan "ik wil geen zooi geven". En dat is dus zelfs met BARF geen garantie. Het was geen pro-brokken argument van mijn kant, maar een nuance dat zelfs BARF niet "geen zooi" is 8) Dat is nu eenmaal het feit aan vlees, daar zit zooi in.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: de waarheid over hondenbrokken

Ongelezen berichtdoor perelaar » 14/11/14 15:51

Het is altijd hetzelfde liedje met de barf adepten hier, alle brok en kvv wordt over dezelfde kam geschoren...

Mensen, je moet niet alles geloven wat je op het internet (of op televisie) ziet. Voer je hond wat je wil, als die het er goed op doet moet je niet verder zoeken.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Voeding”