nu breekt mijn klomp

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 02/06/14 11:33

http://www.catanddogspiration.com/dogsp ... f-brokjes/

In de nieuwe Dogspiration een stukje van Atjo Westerhuis. Hij beveelt 6 dagen per week brokken aan :?

En zelf samenstellen (BARF) raadt hij al helemaal af.

Heel vreemd dit.

Zelf geef ik kvv
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Bowie » 02/06/14 11:41

Laat maar zoveel mogelijk mensen zijn 'raad' opvolgen, dan blijft kvv en zelf samenstellen hopelijk nog een beetje betaalbaar...

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 02/06/14 11:51

haha Monika

Maar raar is het toch wel. Dat had ik echt niet verwacht van zo'n dierenarts, die toch goed bekend staat.
Vooral in de homeopatie
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Muiske » 07/06/14 16:55

Misschien ook gezwicht voor het geld? dikke cheque gekregen van RC? vind het een zeer vreemde conclusie.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Lien » 07/06/14 21:08

Voor een dierenarts is dit de meest veilige weg omdat zoals hij het zelf zegt "het niet wetenschappelijk onderbouwd is en ze niet weten hoe het werkt". Dus voor hem is dit het meest safe advies. Ik lees ook overal van dierenartsen over het zgn besmettingsgevaar. Dat is natuurlijk ook iets waar ze mensen mee bang maken, maar die besmetting kan natuurlijk iik van je eigen kipfiletje of karbonade komen. En zo hou je altijd voor- en tegenstanders 8) Vroeger was Elvis Presley ook heel ongezond :D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor perelaar » 02/07/14 11:13

Roxy11, je maakt je zelf schuldig aan wat hij vermeldt in het artikel: ongenuanceerde mening :)

Niks mis met brokken, een hele hoop honden doen het erg goed op. Hetzelfde geldt voor barf en kvv, wat hij ook vermeldt.
De waarschuwing ivm infectie/besmetting van rauw vlees is er een beetje over; de waarschuwing ivm het zelf samenstellen ga ik mee akkoord.

Debat rauw vs brokken maakt altijd een hele hoop emoties los, maar - zoals hij ook zegt - veel emotie, veel ervaringen (al dan niet bewezen), maar weinig wetenschap.

Overigens: mijn honden krijgen meestal farmfood brok, en geregeld kvv of vers vlees.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: nu breekt mijn klomp

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 30/10/14 21:35

Ik als rauw voerder begrijp waar deze man naar toe wil gaan.

Het rauw voeren wordt steeds populairder. Mensen willen vaak voor weinig geld goed vlees geven, en dat gaat niet. Alles waar kwaliteit voor staat hangt een prijskaartje aan, en dat hebben veel mensen er niet voor over of hebben dat geld simpelweg niet.

Hierdoor wordt er veel afval vlees gevoerd, kimmels, afsnijsels, trimmings, pellures, geef het een leuke exotische naam en het wordt wel verkocht.....en dan wil je al helemaal niet weten wat er door de KVV gemaald wordt, dat zie je al helemaal niet meer.

Ook wordt het vaal niet hygiënisch bereid, of het komt half ontdooid aan.

Hierdoor kunnen we het rauw voeren niet meer vergelijken waarvoor het eigenlijk en feitelijk bedoeld voor was. Zo komen er onder de rauw voerders ook steeds meer gezondheidsproblemen, ik heb gehoord van mijn dierenarts dat dit met rasse schreden toeneemt en zorgelijke vormen aan begint te nemen.

Zo is er een landelijk bloed onderzoek gedaan onder de rauwgevoerde honden en katten, waar we de uitslagen nooit van zullen te zien krijgen, ze zijn namelijk geen reclame voor de rauwvoeding. Iedereen heeft dit op barfplaats kunnen lezen. Die uitslagen komen er nooit.

Helaas zijn de resultaten dus niet meer zo prachtig als jaren geleden.
Dat is te verwachten, de kwaliteit van het vlees hangt een steeds duurder prijskaartje aan, en die prijs wordt niet altijd betaald.
Hierdoor is het dus niet verkeerd om een goede brok te voeren, waar serieus over na is gedacht.


Terug naar “Voeding”