Tussendoortjes

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 05/07/14 20:30

Ha allemaal!

Even een vraagje voor onze Rebel van 10 weken. Zijn eetlust is aan het groeien, met ongeveer dezelfde snelheid als hij.
Hij eet nu drie keer 75 gram brokken op een dag en dat is ook ongeveer wat hij zou mogen hebben.
Nu is mijn vraag: wat geven/gaven jullie aan je hond als tussendoortjes op deze leeftijd?
Hij heeft vandaag voor het eerst een gevulde kong gehad met geprakte banaan en wat brokjes. Verder krijgt hij een keer per week een gekookt ei en soms wat fruit tussendoor.
Ik merk dat ik het nog lastig vind om te bepalen wat nou dagelijks kan, hoe veel, welke tussendoortjes, etc.

Hoe doen jullie het? En hou je bijvoorbeeld rekening met het voer als je een kong geeft, dus dat je dan minder voer doet op een dag?

Onze fokker vertelde ons dat je moet voeren met je ogen, dus als hij te dik wordt, wat minder geven. Maar dat vind ik nog best ingewikkeld met een pup, hij groeit nog zo hard!

Hoop dat jullie wat informatie kunnen geven!
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor roef » 05/07/14 20:43

ik geef mijn honden gedroogde snacks,dus gedroogde pens,kophuid,runderoren en zalm en kabeljauwhuiden.
voor kleine pups kan een pens staafje en een stukje zalm of kabeljauwhuid ook prima.
bij wisselen vinden ze een stuk kophuid erg fijn omdat ze dan stevig moeten knagen en dit goed het tandvlees stimuleerd.
of een bevroren kong dat is ook fijn bij tanden wisselen.

idd voeren op het oog.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 06/07/14 12:12

Ik geef ook een hoop gedroogd spul :D. Ik heb altijd in huis: pensstaafjes, kabeljauwhuid, paardenlong, runderstrotten (groooooooote favoriet hier nu op 18 weken.), bullepezen. En dan verder wissel ik is af, als ik weer is wat zie in de natuur dierenwinkel hier. Ik mijdt wel alle pedigree toestanden zoals jumbones etc. Das elke keerdiarree hier.

En eigenlijk gaf en geef ik best veel. :D

Op 10 weken kreeg hij 500 gram KVV per dag, 1 a 2 pensstaafjes, een long en dan een heeeeeeeele hoop beloningen per dag ('k schat toch zeker zo'n 100 gram). (Beloningen zijn hier kaas, salami, knackworstjes en zelf gemaakte viskoekjes of zelfgemaakte "iets van vlees of orgaan" koekjes).
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/07/14 13:17

Gewoon even de vraag aan je fokker stellen :)

Als je twijfelt, weeg dan je pup elke week op een vast tijdstip. Hij mag gemiddeld 1 kg per week aankomen. Wegen: eerst zelf op de weegschaal zonder pup, dan met.

Persoonlijk vind ik 3x 75 gram brokjes per dag wat schraal voor een pup van 10 weken. Ik zou hem inderdaad elke dag nog maar een lekker kongetje erbij geven.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/07/14 11:01

Dankjewel voor jullie reacties! als ik het zo lees, mag hij inderdaad nog wel wat meer hebben. Ik zal hem vandaag nog weer eens wegen om te zien hoe het zit met zijn gewichtstoename.

Nog een vraag: dat gedroogde kauwspul, eten jullie honden dat direct op of is het om op te kluiven? En laat je dat dan gewoon in de kamer liggen of leg je het na een tijdje weer weg om het later weer te geven?
Rebel kluift wel regelmatig, maar nooit echt lang.
De eerste kong was trouwens een groot succes!
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/07/14 11:10

Oja, en geven jullie elke dag groente/fruit?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 07/07/14 12:22

Hier volgens de verpakking 40 gram brok x4... Over de dag vond dat erg weinig en voer nu op oog en zit al op 65 gram X 4

Tussendoor krijgt ze zo'n runderstaaf savonds en heeft runderhuid bot..
Ik heb nog vele proef verpakkingen dicht zitten als extraatjes die kan ik binnenkort wel in de snoepbal doen.

Qua fruit geef ik niets. Niet al het fruit is goed is mij verteld.. Druiven bijv.. Hoe precies zit weet ik niet daarom geef ik niets.
Banaan weet ik wel dat goed is.

"moet" je tussendoor'tjes geven?

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 07/07/14 13:16

Brownie schreef:Dankjewel voor jullie reacties! als ik het zo lees, mag hij inderdaad nog wel wat meer hebben. Ik zal hem vandaag nog weer eens wegen om te zien hoe het zit met zijn gewichtstoename.

Nog een vraag: dat gedroogde kauwspul, eten jullie honden dat direct op of is het om op te kluiven? En laat je dat dan gewoon in de kamer liggen of leg je het na een tijdje weer weg om het later weer te geven?
Rebel kluift wel regelmatig, maar nooit echt lang.
De eerste kong was trouwens een groot succes!


't meeste overleeft hier niet lang genoeg om te blijven liggen, alleen buffelhuidspul blijft hier liggen, want dat is niet zo lekker denk ik :D. 't is ook een beetje zoeken waar je hond het echt voor heeft. Captain is zo stapelgek op gedroogde runderstrotten (is hij wel ff mee bezig!), maar bullepezen zijn dan weer meh en bij mijn vorige labjes was dat net andersom.

Hier alle dagen groenten en fruit in hun KVV. Ik gaf vroeger Holmes ook appeltjes als tussendoortjes, moet ik ook maar weer is mee beginnen :)
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/07/14 13:34

Lady-J: of je tussendoortjes moet geven weet ik eigenlijk niet... Ik merk wel dat als ik regelmatig een kluif ofzo geef, dat hij minder knaagt op andere dingen. Het komt tegemoet aan zijn knaagbehoefte.

Captain Jack: eet jouw kleintje al KVV vanaf het begin? Rebel eet de brokken die hij ook kreeg bij de fokker, maar ik heb niet het idee dat hij ze erg spannend vindt. Een paar dagen at hij vrij goed (in de zin van, hij at zijn bak leeg), maar nu laat hij toch weer veel brokken staan en is totaal niet enthousiast als hij zijn eten krijgt.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor roef » 07/07/14 15:49

hier 2 honden die opgegroeid zijn op vers,als pup kregen ze als hoofdmoot KVV compleet met een natuurlijke calciumbron en dan 1 a 2 dagen barf.
af en toe een lekker rauw eitje,vet visje,gepureerde groenten.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/07/14 16:34

Ik vind het zo lastig, al die wisselende verhalen! Als je googlet krijg je zoveel tegenstrijdige berichten...
Rebel krijgt zijn ei dus gekookt, omdat ik ergens las dat rauw niet goed was. Rauw kan dus wel als ik het zo begrijp? En doe je dat dan door zijn eten of geef je het hem gewoon zo met schil en al?

Ik heb nu wat KVV gehaald bij de supermarkt en wil dat eens proberen met hem door er af en toe wat van door zijn voer te mengen. Kun je op die manier rustig overstappen eventueel?

Het stomme is, ik ben gewend aan een beagle van huis uit. Die vrat letterlijk alles wat los en vast zat. Nu een hondje die niet enthousiast wordt van zijn eigen eten... maakt me best onzeker...
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/07/14 16:54

Ga niet zelf knoeien door een beetje kvv te gaan proberen door de rest van het eten.

Je hebt een opgroeiende pup, die uitgebalanceerde voeding nodig heeft, en regelmatig moet opgroeien.

Overstappen prima, maar verdiep je hier dan eerst goed in. Lang niet alle kvv is goed voor een pup.
Bijvoorbeeld smuldier vanuit de supermarkt.

Pups eten in het begin wel vaker wat moeilijk, wacht maar rustig af, binnenkort zal hij ook vreten.....

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Brownie » 07/07/14 17:02

Het lastige is alleen dat niemand me echt kan vertellen wat nou de juiste weg is. De een zegt dit, de ander dat...
Ook verdiepen in KVV valt daardoor niet mee, want wat is nou waarheid?
Voorlopig hebben we sowieso nog brokken voldoende, dus echt overstappen is sowieso nog geen optie, maar al die wisselende adviezen en meningen, ik vind het af en toe behoorlijk ingewikkeld.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Tussendoortjes

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 07/07/14 17:25

Van duck is er duck compleet en alleen die mag een pup.
Farmfood mogen ze beide is mij verteld in de dierenspeciaalzaak.
Dat is dan kvv hoef je niets aan te doen..
Verder heb ik er zelf geen verstand van. Heb me er niet op ingelezen.

Mijn pup kreeg rc van de Fokker maar vrat het niet nu is er nog een pup uit dat nest die het ook niet eet..
Ik ben toen (moest wel) direct over gaan op aantrekkelijk voer!

Lastig he voeding


Terug naar “Voeding”