Krijgt Guus genoeg binnen?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Joyce1
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 15/10/14 11:51

Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Joyce1 » 16/10/14 20:37

Hoi,

Sinds maandag zijn wij de trotse eigenaars van Guus, hij is net iets over een jaar.
Hij krijgt twee keer per dag eten, rond achten in de ochtend en rond vijven in de middag.
Beide keren krijgt hij zo'n 180 gr brokken.
Bij z'n vorige eigenaar kreeg hij dit ook. Alleen er is wel een groot verschil, bij mij gaat ie twee keer per dag minimaal anderhalf uur het bos in, en verder loop ik nog twee keer een heel klein rondje.
Bij z'n vorige eigenaar liep ie twee keer per dag tja iets, en verder lag ie onder de carport.
Ik hoor graag wat jullie gedachte hierover is
Groetjes

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/10/14 21:02

Als je ziet dat Guus afvalt zou ik wat meer brokken gaan geven. Ze zeggen altijd je moet de ribben net kunnen voelen, maar net niet zien. hihi.

Wij kijken altijd hoe Diezel eruit ziet. Heeft ie een mooi lijntje of is de lijn weg. Is ie weg dan is hij te zwaar. Ik weet niet of jullie hem al een keer gewogen hebben? En hoe hij er verder uit ziet. Is het een "dikke" lab of een wat "magere". Kijk goed hoe hij eruit ziet.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Joyce1
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 15/10/14 11:51

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Joyce1 » 16/10/14 21:10

Hi,

Bedankt voor je antwoord, ik heb hem maandag laten wegen bij de dierenarts. Hij weegt 17.8 kilo. De dierenarts zei dat ie er mooi uitzag, en dat het het beste zou zijn als ik hem op dit gewicht hou, dan loop ik minste kans op HD(ik snap ook wel dat hd niet alleen met gewicht te maken heeft). Hij ziet er ook kei netjes uit vind ik, maar ik beweeg met hem in een dag meer dan de vorige eigenaar in 1 week.
Hij krijgt wel heel veel kleine hondenkoekjes als we onderweg zijn, ben volgen aan het oefenen en koekjes daar doet ie alles voor.
Groetjes

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/10/14 08:26

Op afstand is er niks van te zeggen.
Je moet echt naar hem kijken, ziet hij er goed uit zo houden, is hij te mager bijvoeren.

17,8 kg bij een volwassen labrador reu, vind ik heel erg weinig klinken, maar zoals ik al zei, je kan dit alleen beoordelen als je hem ziet

Probeer het wandelen wel goed op te bouwen, van vrijwel geen beweging naar 2x anderhalf uur, is een forse verhoging, wat tot klachten kan leiden

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 17/10/14 09:33

Voer op oog en naar behoefte een hond die veel beweegt heeft meer voeding nodig dan die enkel maar in de carport ligt..

17.8 kg weegt mijn pup nu ongeveer... Van 5,5 mnd.
Dus qua getallen zou ik zeggen erg weinig! Als een gemiddelde labrador zo'n 30 kg is.

Ribben mag je voelen maar niet zien!
Volg je gevoel :)

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Milou » 17/10/14 12:20

Mijn 'pup' van 8 maanden weegt 31 kilo.
Maar inderdaad, goed op zijn lichaam letten en als hij er goed uit ziet vooral zo houden.
Als je het idee hebt dat hij door het vele wandelen af gaat vallen, kan je hem meer voeren.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Caya » 17/10/14 17:08

Onze Jenthe is nu 23 weken oud en weegt 15,6 kg. Zij is een teefje en krijgt momenteel 4x 95 gram per dag. Als ze 26 weken is gaat ze over naar 3x 125 gram (Biss25 Titanium brokken) Maar zoals de meesten al zeggen, goed kijken hoe de hond er uit ziet dus geen ribben zien maar ze wel kunnen voelen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Joyce1
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 15/10/14 11:51

Re: Krijgt Guus genoeg binnen?

Ongelezen berichtdoor Joyce1 » 17/10/14 21:06

Hi,

Bedankt voor jullie reacties, hij is inderdaad klein. Ben afgelopen maandag bij de da geweest, en hij zag er goed uit volgens haar.
Ik laat hem niet volle gas rennen ofzo, ik laat hem z'n gangetje gaan, tot aan het bos moet ie aan de lijn en vervolgens mag ie los, en aangezien ik met de kinderwagen loop en een peuter mee op sleeptouw heb, is het gewoon rustig slenteren. Bij elke plas regenwater moeten we stoppen en dan gaan kind en hond erin, vinden ze leuk. Zodra ik zie dat ie moe wordt, draaien we richting huiswaarts, bos is tien minuten lopen van mij uit.
Hij is wel rustig thuis, moet af en toe ook echt even in de bench, niet voor straf hoor, maar anders pakt ie z'n rust niet.
Dadelijk nog een klein rondje, dat ie z'n behoefte kan doen en dan weer lekker tukken tot morgen.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Groetjes


Terug naar “Voeding”