Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Lunisy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 15/02/14 09:59
Locatie: Zwolle

Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Lunisy » 18/10/14 14:23

Hallo Allemaal,

Voor mijn kruising lab zoek ik een andere brok. Momenteel krijgt hij Nutri Choice rijst & lam, voorheen had hij een speciale brok van de dierenarts (erg prijzig). Dit ivm maag/darm klachten als pup zijnde (hij is nu 16 maanden). Hij doet het heel goed op Nutri Choice, heeft stevige ontlasting en niet al te vaak alleen hij lijkt het niet super lekker te vinden en eet af en toe "met lange tanden". En dat laatste vind ik jammer, dus wil ik kijken of er voer is wat hij goed kan verteren en ook erg smakelijk vind.

Met al die verschillende soorten brokken zie ik het even niet meer. Royal Canin vind hij overigens niet lekker. Heb hier ook een zakje Cavom compleet liggen om uit te proberen, ook hier wisselende ervaringen. Wie o wie kan mij vertellen met welke brok je goede ervaringen hebt en met welke brok juist niet.

Liever geen discussie over vers versus brok, daar graag een eigen topic voor gebruiken.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor corretje » 18/10/14 17:06

Wij hadden voor Diezel van Carocroc diet. Dit is voor honden met allergien en die gauw aan de diarree zijn. Hoewel de naam anders doet vermoeden. Hij was namelijk altijd aan de diarree en toen we hierop over stapten was het over. Weet je de reden van de maag-darm klachten??

Nu hebben we voor Diezel andere brokken die gluten-tarwe-en conserveermiddel en geur en kleurstoffen vrij zijn. Daar doet hij het ook goed op en was iets goedkoper. Dit haal ik in Goes.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 18/10/14 20:58

Toen wij nog brok gaven, gaven we Acana brokken. Omdat het een graan-vrije brok is had hij hier relatief weinig ontlasting mee, helemaal in vergelijking met RC labrador variant. Ik weet alleen niet of dit ook met een gevoelige maag/darm zo is.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 23/10/14 15:44

Lex doet het goed op Canex senior/light brok.. Hij vindt het erg lekker en het is licht verteerbaar. Ik meen ook dat het glutenvrij is. Ook is het geen dure brok..
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Concieta » 25/10/14 22:51

Max heeft tot een maand of 2 geleden speciale brokken gehad van Royal Canin, dat ging altijd goed. Op een gegeven moment ging hij heel vaak op een dag kokhalzen en overgeven. We zijn toen, nadat we bij de da zijn geweest, volledig over gegaan op kvv. Nu heeft hij er alleen nog maar last van als hij iets eet waar bijvoorbeeld granen, kleurstoffen en meer van dat soort dingen in zitten. Ik wil niet zeggen dat het 1 beter is dan de ander. Dit is alleen onze ervaring:-)
Afbeelding

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 28/10/14 22:00

Een hond met maag/darm problemen kun je beter geen brokken met granen geven, rijst is ook een graan :)
Het is een carnivoor, dus kan dat helemaal niets mee behalve irriteren. Ik zou zelf een granen vrije brok nemen, bv Acana of Orijen.
Öf nog beter, rauw.

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Milou » 29/10/14 11:23

Ik weet niet meer wat Olly precies had en ik denk dat hij er op latere leeftijd ook geen last mee van had.
Maar als pup zijnde heeft hij eens een reactie gehad op zijn gewone brokken, waardoor we zijn over gegaan op lam en rijst.
Eerst van Royal Canin en daarna van Eukanuba. Hij at beide netjes op en is een gezonde gelukkige lab geweest.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor perelaar » 29/10/14 16:46

Desdemona schreef:Een hond met maag/darm problemen kun je beter geen brokken met granen geven, rijst is ook een graan :)
Het is een carnivoor, dus kan dat helemaal niets mee behalve irriteren. Ik zou zelf een granen vrije brok nemen, bv Acana of Orijen.
Öf nog beter, rauw.


Hond is een omnivoor ;)
Overigens: als je rauw voert (barf of kvv) is er een grote kans dat de problemen inderdaad weg gaan!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 29/10/14 22:13

perelaar schreef:
Desdemona schreef:Een hond met maag/darm problemen kun je beter geen brokken met granen geven, rijst is ook een graan :)
Het is een carnivoor, dus kan dat helemaal niets mee behalve irriteren. Ik zou zelf een granen vrije brok nemen, bv Acana of Orijen.
Öf nog beter, rauw.


Hond is een omnivoor ;)
Overigens: als je rauw voert (barf of kvv) is er een grote kans dat de problemen inderdaad weg gaan!


Een hond is een carnivoor, al eeuwen lang. Check de knipkiezen en het korte darmstelsel maar.
Een omnivoor heeft knobbelkiezen en een lang darmstelsel.
Een carnivoor knipkiezen en een kort darmstelsel :klasse:

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Milou » 30/10/14 10:21

Desdemona schreef:Een hond is een carnivoor, al eeuwen lang. Check de knipkiezen en het korte darmstelsel maar.
Een omnivoor heeft knobbelkiezen en een lang darmstelsel.
Een carnivoor knipkiezen en een kort darmstelsel :klasse:


Youp is een omnivoor met carnivoor tanden en kiezen. ;)
Hahaha, hij eet echt alles en zijn favorieten zijn de appels die hij onderweg vindt.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 30/10/14 21:19

Milou schreef:
Desdemona schreef:Een hond is een carnivoor, al eeuwen lang. Check de knipkiezen en het korte darmstelsel maar.
Een omnivoor heeft knobbelkiezen en een lang darmstelsel.
Een carnivoor knipkiezen en een kort darmstelsel :klasse:


Youp is een omnivoor met carnivoor tanden en kiezen. ;)
Hahaha, hij eet echt alles en zijn favorieten zijn de appels die hij onderweg vindt.


Dat maakt hem in de verste verte nog geen omnivoor....Een hond een omnivoor dat zou een gigantische ontwikkeling zijn in de evolutie waar niemand nog een weet van heeft :mrgreen:

http://www.carnivoer.com/carnimedica/on ... iersoorten

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Ervaringen brokken voor honden met gevoelige maag?

Ongelezen berichtdoor Milou » 31/10/14 14:37

Desdemona schreef:
Milou schreef:
Desdemona schreef:Een hond is een carnivoor, al eeuwen lang. Check de knipkiezen en het korte darmstelsel maar.
Een omnivoor heeft knobbelkiezen en een lang darmstelsel.
Een carnivoor knipkiezen en een kort darmstelsel :klasse:


Youp is een omnivoor met carnivoor tanden en kiezen. ;)
Hahaha, hij eet echt alles en zijn favorieten zijn de appels die hij onderweg vindt.


Dat maakt hem in de verste verte nog geen omnivoor....Een hond een omnivoor dat zou een gigantische ontwikkeling zijn in de evolutie waar niemand nog een weet van heeft :mrgreen:

http://www.carnivoer.com/carnimedica/on ... iersoorten

Dat was natuurlijk een geintje, maar bedankt voor de info! :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Voeding”