Harde ontlasting > vers vlees

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 21/04/12 20:36

Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Floorske » 12/02/15 20:00

Hallo allemaal!

Onze Saar is sinds dat ze bij ons is aan het kwakkelen met haar gezondheid.
Veel oorontstekingen, darmklachten en andere allergische reacties.

Nu krijgt ze sinds 1 jaar vers vlees en de meeste klachten zijn weg!
Alleen hebben we nu een ander probleem...
Ze drinkt niet! Heel soms na bijvoorbeeld hardlopen of spelen met andere honden drinkt ze een klejn beetje.
Daarnaast heeft ze hele harde ontlasting. Misschien raar om zo uit te leggen maar toen ik ze opgeschept had uit de bosjes klonken ze als stenen op de schep.
Ook heeft ze afgelopen nacht binnen gepoept :shock: .
Dat doet ze noooooooooit! Er lagen wel 10 harde keutels verspreid over de vloer.

Herkennen andere baasjes dit probleem bij het geven van vers vlees?
(Ze krijgt al visolie om het wat makkelijker te laten gaan... Ook hebben we haar darmen een keer wat ondersteuning gegeven met probiotica.)

Ik hoop wat reacties te krijgen..

Gr. Floor en Saartje

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Kay » 12/02/15 20:05

Wat voor vers geef je ? KVV of BARF ?

Klinkt alsof het botpercentage te hoog is, waardoor de ontlasting te hard is. Dit zou je kunnen uittesten door eens iets anders te voeren aan KVV, of je botpercentage te verlagen in het geval van BARF

Qua drinken herken ik het wel, hier drinken ze eigenlijk alleen na een kauwsnack of als het heel warm is, maar verder eigenlijk nooit
Wij voeren BARF, en in vlees zit natuurlijk al veel vocht, dus ik maak me daar geen zorgen om en geef ze altijd de kans en heb altijd vers drinkwater klaar staan
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 21/04/12 20:36

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Floorske » 12/02/15 20:12

Ze krijgt KVV(natudog eend). Eerst lam maar hier zaten veel harde stukjes bot in die ze er vaak uit spuugde snachts. Op zich maak ik me geen zorgen over het weinig drinken. Ik snap dat het vlees veel vocht bevat. Maar als ik rondkijk op internet staat dat weinig drinken een van de grootste oorzaken is van obstipatie.

Ik ben wat huiverig voor het veranderen van het soort vlees omdat ze voor zoveel dingen gevoelig is...

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Bowie » 12/02/15 20:21

Wat lauw water door de kvv roeren, voor je 't geeft?

Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 21/04/12 20:36

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Floorske » 12/02/15 20:24

Dat doe ik inderdaad ook al een tijdje... Weinig verschil :(

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Nancy » 13/02/15 08:43

Bij mij hebben ze dat inderdaad ook als ze eens een bot krijgen. Dat doe ik dus niet meer.
Drinken naast het eten doen ze niet, tenzij ze inderdaad heel druk bezig zijn geweest.
We doen er zelf een half kopje karnemelk bij in de ochtend (al bijna 2 jaar vlovrij nu!) en ik let erop dat ook alle bloed wat van het vlees afkomt in de bak gaat.

Een vetpercentage van 11-15% en een calciumpercentage van 15%, zou een goede ontlasting horen te geven.
Een vette vis kan ook helpen met laxeren, krijgt ze wel eens zalm?
Ik begrijp dat ze gevoelig is, maar misschien is het het toch waard eens te proberen. Net als een eitje door het eten of wat yoghurt (goed voor de darmflora).

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/02/15 11:13

Je zou wat extra spiervlees kunnen toevoegen. Bijv paard......Paard is ook vrij bloederig, dus ook meer vocht.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/02/15 11:14

rimanime schreef:Je zou wat extra spiervlees kunnen toevoegen. Bijv paard......Paard is ook vrij bloederig, dus ook meer vocht.


Of verse (lams) pens.....dit werkt ookvrij laxerend
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 17/02/15 12:42

Wij zijn voor eliminatie dieet ook over gegaan op een ander merk en soort KVV. Wij voeren nu konijn, hierdoor merk ik dat de ontlasting erg hard is.. We hebben het 10 wk geprobeerd. Resultaat is geen diarree meer, jeuk is vrijwel weg, geen hotspots of vieze oren meer.. Ondanks ik ook oren en vlees (van het konijn) droog voor snacks/ training. Maar de ontlasting is inderdaad erg hard geworden.. Verder voerden wij altijd water door het vlees (deden we hiervoor ook al omdat onze hond zo snel at). Nu hebben we een voer bak wat op een doolhof lijkt. Zonder water, eet rustiger (boert ook niet meer) en heeft daarna nog wel wat dorst.. Maar of dit de gewenning nu is?

Komende week ga ik wat ander vlees proberen, vlees wat ook enkel en alleen uit hetgeen van het genoemde diersoort (daarmee bedoel ik alles en dus ook bot en orgaan van het dier) zodat wanneer er reactie optreed je gelijk weet dat het van dit diersoort afkomstig is. Zo kan je alles uitproberen wat je je hond erbij zou willen voeren.. (zolang het maar 1 ding tegelijk is en dat een dag of 3-5 achter elkaar, dan moet je resultaat zien) daarna een weekje rust (oude vertrouwde voer) om vervolgens iets nieuws uit te kunnen proberen. Dat was het advies van onze da mbt dit dieet. Ik hoop dat je daar wat aan hebt

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Muiske » 20/02/15 08:21

Wat betreft het drinken zou ik gewoon wat water bij de KVV doen, zo krijgt hij toch wat meer vocht binnen.

Ik heb in de vriezer zakjes met spiervlees liggen. Als ik kvv heb waar het botpercentage hoog van is dan doe ik er een zakje met spiervlees bij. Ook als ik zie dat Bob witte krijtpoep krijgt dan doe ik er de volgende dag een zakje spiervlees bij. Een rauw ei (zonder schil) kan ook helpen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Harde ontlasting > vers vlees

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/03/15 12:59

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar wel gehoord dat je olie bij kan geven.
Visolie bijvoorbeeld zorgt ervoor dat ontlasting wat soepeler wordt.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Voeding”