14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/02/15 08:55

Maar wat hebben drie weken pijnstillers te maken met kristallen?

Ik ben niet zo'n voorstander van zomaar steriliseren, maar dat is een ander onderwerp.
Als je het doet haar idd minimaal 1 maal loops laten worden

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Lien » 21/02/15 10:35

Als ik dit verhaal lees dan zie ik echt een hele commerciële dierenarts voor me. Tegen KVV is en verkoopt snel zelf nog even een zak brokken (GRRRRRRRR :evil: :evil: :evil:) terwijl KVV veel beter is voor een hond met een gevoelige blaas vanwege een betere zuurgraad in de blaas (waar bacteriën niet tegen kunnen) en vanwege het natuurlijk calcium (vs kunstmatig toegevoegd calcium) dat veel beter is voor een pup in de groei. En dan als klap op de vuurpijl ook nog even een vroege sterilisatie voorstelt. Kan ik me zo boos over maken! Van steriliseren kunnen ze hun leven lang onzindelijk worden!!!!!!!! Lees je aub goed in! Tja en omdat de dierenarts het zegt doe je het ook want het is een arts, die zal het wel weten. Nou mooi niet. Mijn puppen groeien al jaren op KVV, zijn kerngezond, komen geen voedingsstoffen tekort en ze komen alleen bij een DA voor een evt. enting. Ook mijn nesten krijgen rauwe voeding en de pupkopers gaan daar (een enkeling daargelaten) mee door, naar alle tevredenheid.

Ik ben dus een voorstander van rauwe voeding en steriliseren moet je pas doen als je hond fysiek en mentaal volgroeid is, met 2-2,5 jaar dus.

Ik wil dierenartsen niet over een kam scheren maar ik merk heel veel dat ze adviezen geven die toevallig ook nog eens heel fijn voor de omzet zijn. Begrijpelijk, want de tent moet blijven draaien, maar niet in het belang van het dier. Blijf kritisch in welke adviezen en medicatie je opvolgt. 3 weken pijnstilling voor een blaasontsteking heb ik nog nooit gehoord, en heeft niets met kristallen te maken. Lijkt mij dus volkomen onzin! Maar wel weer een fles pijnstilling verkocht!!! :shock: :mad:

Dus als ik jou was, lekker KVV gaan geven en je hond t.z.t. nog eens laten steriliseren als ze volwassen is.

En als allerlaatste: dikke beterschap en over drie daagjes werkt de AB en heb je je zindelijke hondje weer terug :verliefd1:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor diesel » 21/02/15 11:06

Beste Lien,

Ik heb als ab Amoxorol 250 mg gekregen
en een flesje Novacam 1.5 mg

Diesel is nog nooit zindelijk geweest, omdat ze als pup met 8,5 week hier bij ons kwam
en met 10 weken kristallen in haar urine had.

Ik had van de Fokker gekocht die ze daar ook kreeg.
Ben op andere brokken waar mijn andere labrador van bijna 13 jaar het heel goed op doet.
Alleen dus voor een puppy.

en Bliksem heeft seniore brokken.

Nu adviseerde de dierenwinkel me KVV want ik ben wezen informeren door het mailtje van andere Diesel.
dat ik dus vlees kon geven in combinatie met Carnis brokken.

alleen die brokjes vind ik er best groot uit zien.

Ik weet nu even niet wat ik moet doen.

Ik ben bang dat ik iets verkeerds doe.

Ik heb gelijk aan je een vraagje, want jij hebt veel ervaring met deze honden

Ik heb voor Bliksem (labrador) ook een labrador gehad, en altijd makkelijke honden gehad
en zo zindelijk

Nu weet ik dat ik niet mag vergelijken, maar toch,

Het is nog een pup van 14 weken, maar hij gromt al en hapt heel erg.
Ook naar ons toe, het lijkt wel of ze het laatste woord wilt hebben

Maar mijn dochter van 12 vind het af en toe best eng, dat ze haar tanden laat zien, en haar wilt bijten.

wat kan ik hier het beste aan doen om het af te leren?

sorry, ik hoop niet dat ik lastig ben

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Lien » 21/02/15 11:20

Voor het gedrag kun je het beste advies vragen bij de puppycursus of bij een gedragsdeskundige.

Jouw pup is bezig met het uitzoeken van de rangorde en ze wil een stapje hoger op de ladder.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus je moet vragen hoe je dat het beste kunt duidelijk maken.

En voor wat betreft de voeding, daar moet je een keus in maken. Hier op het forum zijn genoeg mensen die kennis van zaken hebben en die je willen helpen. Maar de keus is aan jou.

En zindelijk wordt ze wel als die blaas stabiel is. Misschien iets later, maar het komt goed.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor diesel » 21/02/15 11:41

Bedankt Lien voor je antwoord, en inderdaad ik merk dat er op dit hondje echt wel een koppie zit.

ja als ze de blaas ontsteking kwijt is, zal het wel wat beter ook gaan.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/02/15 18:25

Goed geschreven Lien, ik was nog wat aan de voorzichtige kant

Ga je al naar pup cursus? Daar komen veel van dit soort dingen aan de orde, kunnen ze het mooi afpassen op jou, je hond, jullie gezinssituatie.
En die pijnstilling, zou ik de da nog eens over bellen of een collega. Een blaasontsteking kan best wel pijn doen, maar echt niet zo dat je daar pijnstilling voor moet geven.

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor diesel » 21/02/15 18:40

Nee, ik heb jaren geleden op een cursus gezeten met mijn andere hond,
en op zich doet ze het aardig buiten, loopt ze naast me, dus nu wel al bezig met het opvoeden.
Ze wil gewoon baasje spelen, maar goed een hond is natuurlijk niet de baas he?
vind het alleen moeilijker nu ik een oude hond erbij heb.
Dat had ik toen niet,
en is begrijpelijk dat ze haar uit daagt, maar die zakt soms door haar achterpoten, dan springt ze op haar.
en dan blaffen, echt uitdagen.

Ja, ik zal nog eens kunnen bellen, ik had de naam er al bij gezet, ik dacht misschien dat iemand weet wat het precies is.

Ik heb wel voor morgenavond vlees gekocht van KVV dan geef ik ''s morgens brokken, en ga het toch proberen.

dankjewel voor je bericht

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/02/15 20:26

Ik weet wel wat het is, maar ik snap de logica gewoon niet in dit verband.

Okeej, jammer dat je geen cursus volgt. Je leert er altijd bij, en voor je hond is het ook goed

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor diesel » 21/02/15 21:22

Ja misschien ga ik het ook wel doen

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Lien » 21/02/15 21:29

Novacam is de goedkope variant van Metacam en dat is een NSAID
Een ontstekingsremmende pijnstiller....Net zoiets als Ibuprofen bij mensen.
Wordt vooral gegeven bij gewrichtsklachten.

Ik zou zeker met dit hondje naar een cursus gaan. Misschien kun je ergens instromen zodat ze jou kunnen begeleiden met het goed sturen van deze deugniet ;)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor corretje » 21/02/15 22:09

Ik kan me wel voorstellen dat de DA Novacam erbij heeft gegeven. Wordt ook vaak bij mensen gedaan. Een AB kuur en een NSAID. Die AB kuur is meestal een week en om een nieuwe blaasontsteking te voorkomen wordt er een ontstekingsremmer bij gegeven, om te voorkomen dat ze weer een blaasontsteking krijgt. En tevens ook tegen pijn, want een blaasontsteking kan best wel pijn doen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Romke » 22/02/15 20:23

corretje schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de DA Novacam erbij heeft gegeven. Wordt ook vaak bij mensen gedaan. Een AB kuur en een NSAID. Die AB kuur is meestal een week en om een nieuwe blaasontsteking te voorkomen wordt er een ontstekingsremmer bij gegeven, om te voorkomen dat ze weer een blaasontsteking krijgt. En tevens ook tegen pijn, want een blaasontsteking kan best wel pijn doen.


AB is toch ontstekingsremmend, en na drie weken stopt de pijnstiller, miss krijgt ze met 4 weken wel weer een blaasontsteking.
Ze krijgen het of ze krijgen het niet, je kan wel na de kuur een test doen of het echt weg is, maar een tijdje een pijnstiller geven, omdat het miss wel toevallig in die drie ween terug komt vind ik gek.

En natuurlijk kan het pijn doen, maar AB werkt met drie dagen, dan is de ergste last weg. Als het goed is, dan is de gehele ontsteking met een week weg.

Sorry, maar het is een pup.

En bij mensen ook vaak, ik heb hier nog nooit van gehoord, heb vele blaasontstekingen gehad, en door verschillende artsen hier medicijnen voor gekregen, nog nooit een pijnstiller, ook als kind niet. En dan nog drie weken ook?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het bij deze pup niet nodig is, ik ken de beweegredenen van de DA niet, maar wel wil ik de TO erover aan het nadenken zetten, en niet 'klakkeloos' te geven wat de DA voorschrijft.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/02/15 21:21

Romke schreef:
corretje schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de DA Novacam erbij heeft gegeven. Wordt ook vaak bij mensen gedaan. Een AB kuur en een NSAID. Die AB kuur is meestal een week en om een nieuwe blaasontsteking te voorkomen wordt er een ontstekingsremmer bij gegeven, om te voorkomen dat ze weer een blaasontsteking krijgt. En tevens ook tegen pijn, want een blaasontsteking kan best wel pijn doen.


AB is toch ontstekingsremmend, en na drie weken stopt de pijnstiller, miss krijgt ze met 4 weken wel weer een blaasontsteking.
Ze krijgen het of ze krijgen het niet, je kan wel na de kuur een test doen of het echt weg is, maar een tijdje een pijnstiller geven, omdat het miss wel toevallig in die drie ween terug komt vind ik gek.

En natuurlijk kan het pijn doen, maar AB werkt met drie dagen, dan is de ergste last weg. Als het goed is, dan is de gehele ontsteking met een week weg.

Sorry, maar het is een pup.

En bij mensen ook vaak, ik heb hier nog nooit van gehoord, heb vele blaasontstekingen gehad, en door verschillende artsen hier medicijnen voor gekregen, nog nooit een pijnstiller, ook als kind niet. En dan nog drie weken ook?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het bij deze pup niet nodig is, ik ken de beweegredenen van de DA niet, maar wel wil ik de TO erover aan het nadenken zetten, en niet 'klakkeloos' te geven wat de DA voorschrijft.


Daar ben ik het mee eens, je mag best een beetje assertief en kritisch naar de DA zijn. :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 23/02/15 11:33

Hopelijk is alles goed met de pup, en is het alleen een "zindelijk worden"-probleem.
Ik had inderdaad vanaf het begin de bench zo klein mogelijk gemaakt met een daarvoor bestemd tussenstuk. Wel dat ze zich kon draaien enzo, en 2 stapjes kon doen, maar echt niet groter!
Naarmate ze groeide, het tussenstuk steeds een stukje verder.
Werkte perfect!
En in de avond om 19.00 uur de waterbak weg toen ze nog zindelijk moest worden. Ze eet bij ons om 17.30 voor het laatst, heeft ze nog even tijd om te drinken en dan de bak weg.
Ook gaf ik het eten in de bench. Alles om maar dat kleine plekje haar bijzondere plekje te maken waar ze niet wil plassen en poepen.

Maar misschien zeg ik nu dingen die je allang deed hoor! :)
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

diesel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 15/01/15 11:32

Re: 14 weken en nog in bench en daar buiten plassen

Ongelezen berichtdoor diesel » 24/02/15 11:41

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie liefdevolle reakties.
Het gaat nu een stuk beter met Diesel, ze plast veel minder in huis, toevallig als ze opeens een plasje doet.
dus de AB heeft geholpen, en ik ben daar natuurlijk nog mee bezig.
Ik ben blij dat ze nu een eerlijke kans gaat krijgen om zindelijk te worden.
ik ga 's nachts nog wel mijn bed een keer uit om haar een plasje te laten doen.
Heeft ze eigenlijk geen zin in, maar ja toch voor het geval dat.
Moet ik misschien nu ook een keertje over gaan slaan, en kijken hoe dat gaat.

Ik ben wel bezig om een hondenschool te vinden om haar gedrag wat te veranderen, want ze blijft onze oude hond maar plagen
en knuffels pakken, dat zijn dingen die ze weet, dat ze niet mag doen, en toch doen. En contant maar blaffen als ze het ergens niet mee eens is.

dus als iemand van jullie ook een goede school in de buurt van Maarssen (Utrecht) weet, hoor ik het graag.
Ik wil zo snel mogelijk beginnen ze is nu 15 weken, luistert buiten wel goed naar me, ze loopt dan netjes naast me, en kijkt af en toe omhoog of ze het goed doet
moet wel af en toe even ingrijpen natuurlijk maar goed is logisch ze wilt ook het liefst los lopen, net als Bliksem.

groetjes


Terug naar “Voeding”