weghalen?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
ziggypiggy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 28/02/15 11:14

weghalen?

Ongelezen berichtdoor ziggypiggy » 22/04/15 20:31

onze lab van 8 weken is inmiddels ge arriveert. het gaat heel goed en we zijn heel echt fier op hem.

nu kreeg hij bij de fokker 4 keer per dag vlees, of brok of allebei. Ze waren bij het afhalen erg vaag over hoe of wat en wanneer en de tijden etc. dat wisselde vertelde ze. Het hele nest kreeg tegelijk niet persee op vaste tijden en tjaa hij groeit goed.

Nu thuis ben ik van plan ook 4 keer per dag te voeren en dan brokken( hills puppy ) op vaste tijden, maar nu laat hij zijn voeding gewoon staan .

Ik houd exact de voedingswijzer van de verpakking aan die zegt 75 gram per voeding in geval van 4 keer op een dag maar hij laat soms meer dan de helft staan. Dan gaat hij lopen klooien met zijn bak en hem in de lucht gooien enz. Ik heb nog een andere oudere hond en ik voer ze in aparte ruimtes, maar de pup heeft dus niet zoiets van ik moet mijn bak leeg.

Zouden jullie dan de bak weghalen? want als ik het laat staan en de deur gaat open ja dan komt de oudere hond en is het binnen 5 tellen weg. Dat is sowieso altijd met mijn eerdere honden het geval geweest , die lieten nooit iets staan.

Toen ik hem ophaalde zondag woog hij 6,2 kilo( zondag) en nu 7,1 dus hij groeit wel en oogt wel heel actief en fit verder.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: weghalen?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/04/15 23:03

Ja, ik zou hem eten aanbieden en als hij genoeg heeft gehad de bak wegpakken. Houd zoveel mogelijk je vaste tijden aan dan raakt hij vanzelf in je ritme. Zolang hij ruim een kilo in de week groeit is het goed en als hij bovendien fit en actief is lijkt het me een gezonde hond.

Hij heeft in elk geval geen last van baknijd!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: weghalen?

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/04/15 18:12

Onze eerste hond (Kay) was ook zo'n drama met zijn eten toen hij net bij ons was, hij wilde gewoon niet eten ....
Ergens ook wel logisch, want bij de fokker moeten ze snel zijn anders eten de broertjes en/of zusjes het eten op, en dat wil je als pup niet :D
Nu is er geen concurrentie meer, dus heeft jouw pup waarschijnlijk zoiets van "ach, als ik zo weer trek heb eet ik wel weer een paar happen"

Ik zou het na een kwartiertje weghalen, en de volgende maaltijd gewoon weer aanbieden
Dan heeft je pupje het zo door hoor :wink:

De overige 2 hebben trouwens vanaf dag 1 goed gegeten, nu was Daan altijd al een vreetzak (die nam bij afscheid van mams zelf nog even een teug aan de melkbar) en Sjors eet zijn voer ook goed weg

Het enige verschil is dat Kay brok kreeg als pup, en de andere 2 vlees.
Maar ook op brok komt het heus goed (ach als ik er aan denk, huilend op de grond met de bak voer voor Kay, en maar smeken of die wilde eten ... Ach ja, 1e eigen hond was hij, en vond ik het zielig als hij niet meer wilde :oops: )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Voeding”