Van 3 naar 2 voedingen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Moon
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25/04/15 11:09

Van 3 naar 2 voedingen

Ongelezen berichtdoor Moon » 28/08/15 12:10

Onze labrador is nu 1 jaar. Tot op heden gaven we haar altijd 3x daags voer. We moeten haar toch uitlaten en we hadden zoiets van dan blijven we op 3x daags.

Meestal voeren we 4 dagen in de week KVV, 500 gram per dag, verdeeld over 3 voedingen. De andere dagen en dan 3 x daags 100 gram. Dit bevalt ons prima. Nu is ze gesteriliseerd en is mij door DA verteld dat we zo'n 30 % moeten gaan minderen om haar op haar gewicht te laten blijven. Ze weegt nu 29 kilo.
Maar als ik nu 30 % minder moet gaan voeren en dat over 3 voedingen blijft er wel erg weinig over. Vind het al zo weinig. Dus we denken er aan om haar nu 2x daags te gaan voeren.

Maar wat geven jullie dan tussen de middag, ze moet toch wel wat eten of in ieder geval ze heeft er zin in :D . Vind ik ook zo zielig als ze niets krijgt. Wat is een goed alternatief zonder dat het weer teveel aanzet. Vind haar er nu erg mooi uitzien.

Dit is onze eerste hond, waar we overigens super blij mee zijn. Het is zo'n lieverd. Dus ik sta open voor al jullie tips en adviezen !!!

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Van 3 naar 2 voedingen

Ongelezen berichtdoor Milou » 28/08/15 12:38

Voor Youp was het ook even wennen om over te gaan naar 3 voedingen. Maar dat wende vanzelf, volgens mij al binnen een week (in hoeverre mijn geheugen betrouwbaar is). Als je perse iets wil geven dan zou ik voor bijvoorbeeld een stuk calorie arme gedroogde long of pens gaan.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Van 3 naar 2 voedingen

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 27/09/15 16:59

Een labrador heeft altijd zin in eten :D Maar dat terzijde. Het voer van een hond blijft gemiddeld zo'n 12 uur in het maag-darm stelsel. Dus honger zal ze niet hebben. Je kan het afbouwen door in de ochtend wat meer te geven en dan in de middag steeds minder. Totdat je het punt bereikt dat ze niets meer krijgen. Ja , de eerste paar dagen wordt je aangekeken, Alsof ze zeggen hé baasje, je vergeet wat... Maar na een paar dagen zijn ze gewend.
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Van 3 naar 2 voedingen

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 28/09/15 12:07

Onze Joep krijgt 2x per dag eten en barst natuurlijk (zoals een echte lab..) tussen de middag van de honger :roll: Daarom geven we hem een stuk gedroogde runderlong (wel zelf even met je boterhammetje ver weg gaan zitten ivm de geur..) of een botje.. Zitten weinig calorieën in en dan is ie weer een tevreden doggy.. :klasse:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: Van 3 naar 2 voedingen

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 29/09/15 09:25

Ook ik ben aan het overschakelen van 3 naar 2 voedingen. Ik zit nu op smorgens en savonds 150 gram en smiddags 70. De middagmaaltijd maak ik steeds een beetje kleiner en dat doe ik dan bij de ochtend en avond....
Het is even puzzelen en Max kijkt me idd aan na de middagmaaltijd van: Is dit het?
Maar dan geef ik hem gewoon een lekkere kluifstaaf of iets om een uur of 2 half 3 .


Terug naar “Voeding”