Door de bomen het bos niet meer zien

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
NikitaShiva
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 16/10/17 20:28
Contacteer:

Door de bomen het bos niet meer zien

Ongelezen berichtdoor NikitaShiva » 30/10/17 14:18

Wij zijn begonnen met smølker voer bij onse pup. Ik zie dat haar ontlasting zacht is en blijft dus nu rustig aan overstappen naar caracan chicken.
Nu lees ik veel dat brokken niet goed zijn?
2 a 3 keer oer dag kvv word te duur voor ons.
De brokken kosten ongeveer 55 euro oer maand ook niet een goedkope brok. Graan zit er ook niet in. Kan iemand mij duidelijk vertellen hoe, wat en waarom?
Groetjes Nikita :klasse:

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Door de bomen het bos niet meer zien

Ongelezen berichtdoor Stephan » 30/10/17 16:45

Ik kan je niet zeggen wat wel en wat niet goed is, daar zijn de meningen namelijk heel erg over verdeeld.
Wij geven onze hond al brokken vanaf pups af aan en hij doet het er heel erg goed op dus waarom niet.
Hij kreeg vanuit de fokker Prins brokken en wij zijn na een half jaar overgestapt op Your Dog (ras specifiek voer), wij denken hiervan dat het prijs/kwaliteit een hele goede brok is. Het is vooral goed naar je hond kijken want iedere hond kan anders op een brok reageren.

Het is uit veel onderzoeken wel gebleken dat kvv beter is voor je hond (dat maakt brokken niet gelijk slecht) en het liefste zou ik het ook willen geven alleen is het een stuk prijziger en hebben wij er ook geen ruimte voor in de vriezer.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Door de bomen het bos niet meer zien

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/10/17 20:21

Jouw hond laat het best zien welk voer goed is.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Smolke deed je pup het niet goed op, nu heb je een nieuwe brok. Volgens mij is het canagan?
Ik vind dit nog een flink dure brok eerlijk gezegd, is die 50 per maand voor wat hij als pup eet?
Want als hij straks de lucht ingaat heeft hij flink voeding nodig. 50 euro per maand kan je volgens mij prima kvv van kopen
Laat hem hier eerst een tijd opstaan en ga niet te snel weer wisselen, zeker voor een pup is dit echt niet goed
Laat je niet onzeker maken door alle reacties op fb dat kvv zo goed is.
Kijk naar je hond waar deze het goed op doet, en het is ook wat Stephan zegt dat kvv goed is maakt brokken niet gelijk slecht.
Bij mij gaat het ook ver boven mijn budget

Gebruikersavatar
NikitaShiva
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 16/10/17 20:28
Contacteer:

Re: Door de bomen het bos niet meer zien

Ongelezen berichtdoor NikitaShiva » 30/10/17 21:10

Romke schreef:Jouw hond laat het best zien welk voer goed is.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Smolke deed je pup het niet goed op, nu heb je een nieuwe brok. Volgens mij is het canagan?
Ik vind dit nog een flink dure brok eerlijk gezegd, is die 50 per maand voor wat hij als pup eet?
Want als hij straks de lucht ingaat heeft hij flink voeding nodig. 50 euro per maand kan je volgens mij prima kvv van kopen
Laat hem hier eerst een tijd opstaan en ga niet te snel weer wisselen, zeker voor een pup is dit echt niet goed
Laat je niet onzeker maken door alle reacties op fb dat kvv zo goed is.
Kijk naar je hond waar deze het goed op doet, en het is ook wat Stephan zegt dat kvv goed is maakt brokken niet gelijk slecht.
Bij mij gaat het ook ver boven mijn budget


Die 50 euro is berekend op haar volwassen geschatte gewicht. Idd canagcan
Groetjes Nikita :klasse:


Terug naar “Voeding”