Aanschaf hondje

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
gradab

Aanschaf hondje

Ongelezen berichtdoor gradab » 18/07/09 22:36

Halli,

Ik ben op zoek naar een lieve labrador van ongeveer 1 tot 4 jaar. Stel dat ik nou eentje heb gevonden, ik ga kennis maken en het klikt. Er is een paspoort, hij of zij heeft haar inentingen gehad. Geen stamboom. Maar zou toch graag willen dat een dierenarts er even naar kijkt. Kan ik dat vragen?? Hoe pak ik zoiets aan?? Waar moet ik op letten. Ik ben nu al een tijdje zoekende maar als je er niet snel bij bent is de hond al weg!!! Ik wil dolgraag een hondje maar ja heb wel het gevoel dat als er iemand komt die hem meteen mee neemt voorrang heeft op iemand die veel vragen heeft en niet over een dag ijs gaat. Hoe pak ik zo iets aan. Ook via dit forum ging het zo. Ik had een paar x mail contact, men wist dat in zeer geintreseerd was en in eens kreeg ik een mail dat er al iemand kwam kijken!! Dat begrijp ik best maar ze hadden toch kunnen zeggen dat ze al met iemand bezig waren en dat ze mij in iedergeval de kans hadden gegeven om ook even kennis te maken. Ik had al eerder kontakt gezocht dan nu de uiteindelijke nieuwe baas!!!!! Sorry moest ik even kwijt, :( Ik hoor graag tip :)

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 18/07/09 22:43

Ik snap je terleurstelling. En vind ook dat als mensen al met iemand anders contact hebben, het wel even kunnen melden aan de ander, zodat die niet aan het "lijntje"worden gehouden.

En het is juist heel goed om vragen te stellen en niet zomaar ineens een herplaatser in huis te nemen zonder dat je iets van het karakter of achtergrond weet.

Succes met je zoektocht ook voor jou zal er vast wel een hondje komen :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 18/07/09 22:44

Ik zou duidelijk maken aan de huidige eigenaar dat je niet over 1 nacht ijs gaat. Dat gaan zij ws ook niet.
De meeste hondeneigenaren zullen wel oprecht antwoorden of hun hond gezond is of niet. In het paspoort kun je ook een hoop info terug vinden en/ of contact opnemen met de dierenarts.
Sommige zijn al heel lang bezig om een geschikt huis te vinden. :( Probeer ook van hun kant te kijken en realiseer je dat het heel moeilijk is om je hond weg te doen. Er zit altijd een verhaal achter :wink:
Let erop of er een klik is tussen jou en de hond. Als je twijfelt, geef dit dan eerlijk aan en vraag om bedenktijd. :)
Je kunt ook aan de eigenaar vragen of de betreffende hond op proef
mag komen voor ong. een week.
Verder: Heel veel succes in je zoektocht. Heb je ook al eens gekeken op www.retrieverrescue.nl ?


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”