Naam

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 531
Lid geworden op: 02/12/05 12:25
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor anouschka » 06/08/09 12:27

Hier vernoemd naar zangers. Maar het is toch net wat op dat moment het beste lijkt te passen. (james browen en rowwen Heze)

Anouschka

Gebruikersavatar
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 914
Lid geworden op: 18/02/09 18:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Lankmark » 06/08/09 15:27

Wij wilden geen echte hondennaam. Mijn man kwam opeens met Gijs aan. Kort en krachtig. Bram vonden we ook leuk maar ons neefje die toen was geboren had die naam al gekregen.

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 06/08/09 16:34

Het nestje moest met een M beginnen. Dus Max voor een reu en Maggie voor een teefje.
Max vond mijn man leuk. En Maggie komt van de labrador die de hoofdrol speelt in River wild.
Maar we kregen dus een reu. En er was nog een Max in het nestje vandaar Mister Max.
2 jaar later werd Maggie geboren. Het nestje moest met een Q beginnen.
Maar we vonden Maggie nog steeds een leuke naam. Vandaar Quickstep Maggie.

esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 706
Lid geworden op: 15/02/09 22:52
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor esther-sarah » 06/08/09 16:48

Sarah heette al Sarah toen ik haar adopteerde. Was wel vreemd, want ik vond Sarah altijd dé naam voor mijn toekomstige hond. Het hele plaatje klopte dus!!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi

diëgo

Ongelezen berichtdoor diëgo » 07/08/09 08:28

wij hebben de betekenissen achter verschillende namen gezocht, ook onze pup moest met een I beginnen en hij heet nu dan ook indugo-bleu,
indigo is de vertaald een paars blauwe bloem en bleu is vernoemd naar z'n vader die heet bleubuster

ik vond alleen indigo niet z'n leuke roepnaam en we hebben er diëgo van gemaakt.
de letter d kan je lekker krachtig uitspreken en daar reageerd een hond goed op vandaar

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/08/09 09:09

Een van onze eerste honden was een kruizing, grijs met zwarte stippen. Beetje een muizenkopje zat erop, die heette dus Mousy.

Onze vorige hond heette Dinka, waarom? Omdat ze een Dinka was gewoon volgens de kinderen. (die toen klein waren)

Missy heet zo omdat haar stamboom naam Good Golly is (naar het liedje; Good golly MISS Molly) :D

Baila heet zo omdat het een heel elegant en beweeglijk hondje is (bailar is spaans voor dansen)

Lina heet zo omdat mijn tante Carolina heette. Zij was een echte dierenvriend en had in haar leven overal maling aan, deed wat haar goeddunkte :lol: En omdat ik wel wist dat mijn naaste omgeving me voor gek zou verklaren (drie honden!!!!!) 8) leek de naam me heel juist. Volgens mij zit ze in de hemel goedkeurend naar me te lachen. :wink: Mijn tante werd Lien genoemd. Automatisch roepen we Lina ook wel eens liefkozend met Lientje. :)

De naam moet bij de hond passen en bij jou. Lekker in het gehoor liggen en goed te roepen zijn. Wij hebben niet zoveel moeite gehad onze honden een naam te geven. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Dushi
Speurneus
Speurneus
Berichten: 7666
Lid geworden op: 12/11/03 20:11
Locatie: Den Helder

Ongelezen berichtdoor Dushi » 07/08/09 09:59

Ik hou van korte, krachtige namen en hou niet van hondennamen. De namen heb ik gekozen omdat ik ze mooi en stoer vond klinken. Eerst hadden we Bas en Rens en nu onze Sil de Strandjutter!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007

Ramonareijmers

Ongelezen berichtdoor Ramonareijmers » 07/08/09 13:11

Wij gaan voor de naam Storm, heeft ook niets met bepaalde hondennamen te maken, maar eigenlijk omdat we een wat apartere naam wilden!!! :D

marit

Ongelezen berichtdoor marit » 07/08/09 15:16

wij vonden het leuk om geen echte hondennaam te hebben, voeger kende we iemand die zijn labrador Karel noemde en dat was een geweldige hond!

dus al snel werd het duidelijk dat het Koos of Guus zou worden, en het was een echt Guusje dus..... 8)
en ik hoop dat er ooit nog een Koos komt..........

jannie

Ongelezen berichtdoor jannie » 07/08/09 17:40

Tess heette al zo toen we haar kregen en we vinden het ook een mooie naam. Zo ook Shango en Esco. We hebben een herder gehad die noemden we Sheeta omdat we dat mooi vonden.
De moeder van Jura heette Utah dat vonden we mooi klinken dus een naam met dezelfde klank. Ik heb hem verder ook nooit gehoord als hondennaam.
Bij Boyan heb ik een aantal namen van internet geplukt die ik mooi vond. En Boyan vonden mijn man en allebei mooi. De naam betekend strijd en ik heb echt wel door moeten zetten/zeuren voordat ik weer een labje kreeg.

Danielle

Ongelezen berichtdoor Danielle » 07/08/09 18:44

Ook wij wilden graag iets speciaals, een naam met een betekenis.
In het boek over labradors staat de opa van onze pup en die heet Mozes. Dus wij hebben onze pup vernoemd naar zijn opa; Moos.
Deze naam voelde uiteindelijk ook het beste, we hadden ook wel leuke namen gezien op internet en in boekjes, maar het is toch leuk als de naam ook echt iets betekent.

Succes!

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 07/08/09 20:13

Danielle schreef:Ook wij wilden graag iets speciaals, een naam met een betekenis.
In het boek over labradors staat de opa van onze pup en die heet Mozes. Dus wij hebben onze pup vernoemd naar zijn opa; Moos.
Deze naam voelde uiteindelijk ook het beste, we hadden ook wel leuke namen gezien op internet en in boekjes, maar het is toch leuk als de naam ook echt iets betekent.

Succes!


Hoi, is dat Mozes van het Notenbos?? Dat is ook de vader van mijn Lola. Ik denk dat ik dan het zelfde boek heb. Je kunt hem herkennen aan klein wit plekje boven zijn oog!?
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 07/08/09 20:16

Ow en Lola is door de fokker vernoemd naar het liedje van de Kinks, Lola.
Izzie is vernoemd naar Izzie uit Grey's Anatomy. Haar naam moest beginnen met een I. En Grey's is een geweldige serie. ( en Iz een geweldige hond!! :D )
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Danielle

Ongelezen berichtdoor Danielle » 07/08/09 20:48

mullermariska schreef:Ow en Lola is door de fokker vernoemd naar het liedje van de Kinks, Lola.
Izzie is vernoemd naar Izzie uit Grey's Anatomy. Haar naam moest beginnen met een I. En Grey's is een geweldige serie. ( en Iz een geweldige hond!! :D )


Haha, wat grappig zeg!!
Ja, Mozes van het Notenbos (voor de zekerheid nog even de stamboom erbij gepakt)... Dat is de opa van Moos.
Wat leuk zeg, die connecties. :)

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 07/08/09 21:08

marit schreef:wij vonden het leuk om geen echte hondennaam te hebben, voeger kende we iemand die zijn labrador Karel noemde en dat was een geweldige hond!

dus al snel werd het duidelijk dat het Koos of Guus zou worden, en het was een echt Guusje dus..... 8)
en ik hoop dat er ooit nog een Koos komt..........


Ik ken ook een labrador Karel, woont bij mij in de straat... misschien wel dezelfde? Een chocolade.


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”