Naam

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 898
Lid geworden op: 18/07/07 11:25
Locatie: zaltbommel

Naam

Ongelezen berichtdoor marina » 06/08/09 00:17

Hoe kiezen jullie de naam voor jullie hondje?

marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 898
Lid geworden op: 18/07/07 11:25
Locatie: zaltbommel

Ongelezen berichtdoor marina » 06/08/09 00:24

Onze eerste labrador is vernoemd naar ceasar zuiderwijk van de golden earing Bo had haar naam al en hebben wij ook zo gelaten, Meghan is vernoemd naar een actrice die speelde in de doornvogels ,Lola heeft haar naam te danken aan een liedje ik geloof de kinks Lola ooh hhaa Lola.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/08/09 00:36

Ik heb de naam niet gekozen maar wel Olly's pleegmama. Olly is een kunstje uit het skateboarden, de nog steeds allergrootste hobby van haar zoon :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 06/08/09 00:40

Max heette al Max toen ie bij mij kwam en ik was al blij dat ie ernaar luisterde dus het is Max gebleven.

Anders was het Guus of Bram geworden. het is nl. een echte Guus om te zien :D en Bram vind ik gewoon een leuke naam.. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Jess

Ongelezen berichtdoor Jess » 06/08/09 02:28

Dat is moeilijk. Mijn man en ik hebben dagen lopen "discussiëren" over een naam.
Ayla had ik al voor ik hem ontmoette en komt uit één van mijn lievelingsboeken. Bullet was een idee van hem, ik vond button veel leuker, maar hij wilde ook graag een JR, dus mocht hij de naam ook kiezen.
En nu, onze toekomstige lab....dat was echt moeilijk. Ik heb mn favotieteboek doorgespit en kwam op een naam uit die voor mij een mooie betekenis heeft en voor hem ook stoer klinkt.
Welke naam we hebben gekozen verklap ik als ons pupseltje geboren is en we dus zeker weten dat dat hem gaat worden. 8)

Maar het kan je slapeloze nachten kosten, een naam verzinnen, dat weet ik wel. Want ookal krijgt je hond een naam mee. Het is toch leuk om als roepnaam zelf wat te verzinnen.

geertenjenneke

Naam van de hond

Ongelezen berichtdoor geertenjenneke » 06/08/09 08:29

We hebben het gewoon aan onze fokker over gelaten. Ze had een nestje met 9 pups. Alle namen moesten met een I beginnen. Al vroeg wisten we dat we een teefje zouden krijgen. Over de naam hebben we wel contact gehad! Uiteindelijk vroeg ze of we "Islay "een leuke naam vonden. Ja, dus, want die naam hoor je niet vaak! Het is een schots eiland en een whiskeymerk. Ik zou zelf nooit op die naam gekomen zijn, maar het went zo! We krijgen er veel leuke reacties op! Zo van;hoe kom je daar nu bij!
Ze hadden van ons een naam verwacht uit de pophistorie of voetballerij. Nee dus! :)

linneke

Ongelezen berichtdoor linneke » 06/08/09 09:16

ik heb gewoon mijn eerste in geving gedaan

bij de katten hebben we :

kayro ( helaas is deze kater mij weggelopen naar een familie lid, en niet meer trug gekomen )
sidny (wijfie)
migthy (kater)
dushy (wijfie)
en daimond (kater)

de honden was zeno, die hete al zo , maar vond ik een mooie naam, en liza kwam uit het asiel en hete ook al zo , al luisterde ze totaal niet naar de naam

nu bij ons kleine mannetje heb ik de naam tyco, al heb ik erg getwijfelt, om hem kayro te noemen, omdat ik kayro echt erg mis, en het apsoluut niet leuk vind dat ie weg is ondanks dat dit al een kleine 3 jaar zo is ...

xxx

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 06/08/09 09:26

Ghost hebben we zo genoemd omdat als mijn vriend hem niet mee had genomen hij er waarschijnlijk niet meer geweest zal zijn. We vonden het een mooie naam en het heeft voor ons nog betekenis dat we dankbaar mogen zijn dat hij ons pad heeft gekruisd.
Basco is vernoemt naar de hond die mijn vriend zijn vader vroeger had.

Natascha

Ongelezen berichtdoor Natascha » 06/08/09 09:40

Mijn jongste twee kinderen kijken altijd naar Charlie & Lola, een tekenfilmserie over een broer en zus. Toen de eerste lab kwam was Lola snel gekozen en zeiden de kinderen: de volgende moet dan Charlie heten!!!! En zo is het gekomen.....

Ben toch wel blij dat Peppie en Kokkie niet hun favo serie is........ :lol:

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/08/09 09:47

Ik wou iets aparts, wat niet het hele hondenveldje staat te roepen. Ben gaan zoeken op internet en kwam uiteindelijk op de Pokemon-site :D . Daar vond ik Kiyo. Vond ik leuk. Maar heb de spelling aan mijn vriend overgelaten. Keo spreek je hetzelfde uit. Is een biermerk in Cyprus :lol:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 06/08/09 09:55

Bob = Bob Marley

We wilden hem al voor de film uitkwam Marley noemen, maar toen de film uitkwam vonden we dat zo suf en toen is het Bob geworden.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Pennyroyals

Re: Naam

Ongelezen berichtdoor Pennyroyals » 06/08/09 10:06

marina schreef:Hoe kiezen jullie de naam voor jullie hondje?

Heb heel wat honden namen moeten verzinnen in de loop van de jaren, vaak kies ik een naam omdat ik de naam gewoon leuk vind.
Zo hadden we een Koos, een Jeffrey een Dave, een Colin, een Lindsay, een Megan, en een Piper.
Maar ook een Jive, omdat je in die tijd Jive ijsjes had, en Indie komt van Indiaan....op de stamboom heet ze Pocahontas.
Rossi omdat ie rood is....en zijn dochter Sien dat slaat op Rooie Sien.

Zo gaat dat ongeveer, het komt meestal spontaan op.

Gr.Mieke.

Esmeralda
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4376
Lid geworden op: 04/09/07 23:02
Locatie: Honselersdijk
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Esmeralda » 06/08/09 11:17

Toen ik wist dat we een pupje kregen ben ik gaan zoeken naar een leuke naam.. Ik had er een paar uitgekozen en daaruit had ik de leukste gekozen..
Senna dus :D
Groetjes van Esmeralda & een poot van Senna

Janneke

Ongelezen berichtdoor Janneke » 06/08/09 11:27

Joppe was gewoon een ingeving. Ik wist al een tijdje, voordat Joppe ook amar enigzins in de picture was, dat mijn eerste hond zo moest gaan heten.
Voor Cedro was het iets anders. Het moest een Spaanse naam zijn. De stamboomnaam moest beginnen met Cuidado en ik had dus nog 5 letters over. De naam moest ook nog een betekenis hebben. Toen ben ik gaan zoeken en vond Cedro. Een naam die wij allebei erg mooi vonden. Ook hij ahd zijn overigens al voordat hij geboren werd.

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 06/08/09 12:09

Voor Jitske, heb ik gewoon de radio moeten opzetten ...
Jits van Belle is een radiopresentatrice in Belgie, ik vond haar stem zo mooi klinken en de naam deed me ook dadelijk iets. Op haar stamboom heet ze Elien ... daarvoor hebben we haar gekozen, mijn dochter noemt Eline ... ze had een blauw bandje aan, mijn dochter haar lievelingskleur is blauw ... het heeft ze moeten zijn ;)
Voor de pups van Jitske, moest ik namen met een H zoeken, 1 van de eerste namen die bij me opkwamen, was Hercules. Daarom ben ik in de Griekse mythologie gaan zoeken naar godennamen met een H, die dan nog eens een mooie betekenis hadden.
Zo ben ik gekomen bij Hera, Hébé, Hercules, Hephaistos, Helios, ...
twee nieuwe baasjes hadden graag hun roepnaam op de stamboom, dus werd dat heron en Hitch
Hébé heeft als roepnaam Happy gekregen. Wij hadden onze dochter een teefje beloofd uit dat nestje, maar zij had al jaaaaren de naam Happy voor haar toekomstige hondje ... Zodoende ...
Vroeger heb ik ooit nog een kruisinkje gehad (weet zelfs niet welke rassen er tussen zaten, kwam van een boerderij) en die hebben we Molly genoemd, omdat die als pup al graag de tuin omspitte :D
De katten noemen Minousj ... heel klassiek, en Smoske, omdat die de 3 kleuren over haar lijfje "gesmost" heeft ...
voor het volgende pupje en nestje ben ik nog aan 't brainstormen ;)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”