Naam

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
xiloonx

Ongelezen berichtdoor xiloonx » 09/10/09 12:17

mijn vader zat voor de lol eerst van Max kom hier enz maar me oom en tante die namen een hond en die hete Max dus we moesten een andere naam kiezen.
en we hadden ook eingelijk 2 namen bedacht Max of Sam en die vrouw zei ook waar we de hond hebben gekocht van je moet 2 namen hebben dan luistere ze beter en we hebben hem Sammij genoemt :D
Dus hij heet Sammij ;):D

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 09/10/09 23:43

wij zijn nogal gek van spanje, dus het moesten spaanse namen worden
Marron betekent bruin in het spaans, AYAY Cuidado dat was een toevalstreffer want het moest een vulkanen naam worden dat was het nestitem, bleek dat Ciudado ook pas op betekent in het spaans :D AYAY is gewoon ayay :D toen AYAY pups kreeg hebben we er 1 gehouden, zij heet Cuidado Roses, en haar roepnaam is La Paz dat betekent vrede, vond het wel toepasselijk een Cuidado en een Paz :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

marjolein

Ongelezen berichtdoor marjolein » 10/01/10 22:34

We hadden de naam al voor we onze pup toegewezen kregen, ik had de naam vroeger wel eens bij een heel mooi paard gehoord.
Luna vonden wij beide erg leuk! Eenmaal op dit forum kwam ik erachter dat luna regelmatiger gebruikt word :D
Overigens spreken wij haar naam uit zoals je het schrijft. luuna en niet als Loena.
Wist ook wel dat Luna in het intaliaans maan is, maar daarom hebben wij hem niet gekozen. Opzich is het wel leuk.. de maan is kwa kleur een beetje het zelfde als luna.. goud geel.

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 19/05/10 18:50

Wij vonden het heel moeilijk om onze pup een naam te geven. Ik vond vanaf het begin Senna en Bella al mooie namen, maar in ons gezin waren daar nogal wat meningsverschillen in. :? De een wilde weer Luna of Bo, de ander ook weer niet. Uiteindelijk is het toch Senna geworden omdat je Luna zoveel hoort. Maar als ik nu op het forum kijk ben ik al een hoop Sennaatjes tegengekomen. Maargoed, het is en blijft een leuke naam vind ik. :)

Hetty
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 88
Lid geworden op: 21/07/08 18:40
Locatie: etten-leur

Ongelezen berichtdoor Hetty » 19/05/10 19:59

Mijn man speelt trompet, wij wonen in de Cimbaalhof, ik werk in straat de tamboerijn en werk op school de klankhof. onze honden komen van de kennel of the music forrest, dus voor ons stond het vast dat de namen van onze honden met muziek te maken moesten hebben. Maestro betekend dirigent in het italiaans en Satchmo is de bijnaam van Louis Armstrong.
groetjes Hetty, maestro en Satchmo.

♂ Maestro ( of the music forest ) *20-02-2005
♂ Satchmo ( of the music forest ) 08-05-2008

kyara

Ongelezen berichtdoor kyara » 19/05/10 20:11

Als Disney freak moest het een originele Disney naam worden.
Zo werd het Kyara, uit de Leeuwenkoning deel 2.

We hebben ook al een naam voor onze eventuele tweede; Balou ! :P

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 19/05/10 20:56

Jesse...Gewoon omdat ik dat al van tiener-jaren af een mooie naam vind. (je spreekt het wel op zijn engels uit,dus Djessie)
Kiaora...Maori's voor hallo. Vond dat altijd mooi om te horen. Ik heb de naam alleen vernederlandst. De schrijfwijze is wel orgineel,maar de uitspraak is Kiejora geworden. Anders werd het voor anderen erg moeilijk :D . Maar Kiaora is eigenlijk naar mijn favoriete vacantie land vernoemd....Nieuw zeeland.

monique1977

Ongelezen berichtdoor monique1977 » 19/05/10 22:25

hoi ,
wij hebben lany gekozen wat in het hongaars meisje betekend.
Wij hebben hier voor gekozen omdat wij met vrienden al 10 jaar op vakantie gaan naar hongarije en laat Lany nu bij die vrienden geboren zijn dus vandaar hongaarse naam lany

Gebruikersavatar
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 590
Lid geworden op: 07/05/09 22:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marga » 20/05/10 00:49

Onze tweede dame die als alles goed gaat vrijdag aankomt op Brussel Airport hebben we Eden genoemd, voor mij komt ze uit het labrador paradijs :D

Gebruikersavatar
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12363
Lid geworden op: 12/12/02 19:41
Locatie: Heers, Belgisch Limburg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Yoran99 » 20/05/10 11:39

Marga schreef:Onze tweede dame die als alles goed gaat vrijdag aankomt op Brussel Airport hebben we Eden genoemd, voor mij komt ze uit het labrador paradijs :D


proficiat, vanwaar komt je labje
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 20/05/10 12:34

Onze Gabber en Rakker waren makkelijk. Gabber (kruising beagle terrier) kwam heel plotseling in ons leven, zien en meenemen en op slag verliefd zijn zeg maar. Ik ben Amsterdamse en een maatje voor het leven is in het bargoens (Amsterdams dialect) Gabber en mijn man wilde toen liever Rakker, dus de afspraak was als er nog een tweede kwam dat die dan Rakker ging heten. Naar de Rakker uit de Disney serie, maar ook omdat het een beetje duidt op een ondeugend schepseltje. Dus dat was toen snel beslist toen we voor dat tweede kleine mannetje vielen (kruising labrador friese stabij). De namen bleken perfekt bij beiden te passen! Voor Flopke vond ik het moeilijker. Als we voor een reutje hadden gekozen wilde ik hem graag Lobbes noemen, maar dat vond ik geen leuke naam voor een teefje. Dus het engelse woordenboek gepakt en dat vertaald en toen kwam ik uit op floppy en omdat mijn man half fries is hebben we dat wat verbasterd tot Flopke (die ook bijna op de grens van drente en friesland is geboren). En dat vonden we allebei leuk. Dus zo heet ze al sinds haar tweede week, want ook de fokster noemde haar al zo als ze haar riep.

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 20/05/10 12:53

O ja, aanvulling: We hebben ook wat inspraak gehad in de kennelnaam. We mochten kiezen uit enkele namen als sweet, dream en nog een paar. Flopke's tante (zus van Hope) heeft als roepnaam Dream, dus vond ik het wel leuk om juist die naam te kiezen en haar zo te vernoemen naar haar tante. Glamour heet ze naar haar vader en de kennelnaam heeft al Hope als onderdeel, dus heet ze naar haar moeder, vader en tante. Dream was ook de hond die eventueel (als ermee gefokt ging worden) de moeder van onze pup had kunnen worden als het met Hope bv. niet tot een gelsaagde dekking was gekomen. Uiteindelijk is er met Dream niet meer gefokt, dus gelukkig was het met Hope wel gelukt! Bovendien was Flopke toen echt onze droom, nadat onze twee reutjes op 15-jarige leeftijd waren overleden, dus dat paste ook erg bij mijn gevoel.

Gebruikersavatar
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 590
Lid geworden op: 07/05/09 22:56
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marga » 20/05/10 22:48

Yoran99 schreef:
Marga schreef:Onze tweede dame die als alles goed gaat vrijdag aankomt op Brussel Airport hebben we Eden genoemd, voor mij komt ze uit het labrador paradijs :D


proficiat, vanwaar komt je labje


Ze is gefokt door Marion Hopkinson van de Rocheby kennel.

Gebruikersavatar
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12363
Lid geworden op: 12/12/02 19:41
Locatie: Heers, Belgisch Limburg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Yoran99 » 21/05/10 07:58

Marga schreef:
Yoran99 schreef:
Marga schreef:Onze tweede dame die als alles goed gaat vrijdag aankomt op Brussel Airport hebben we Eden genoemd, voor mij komt ze uit het labrador paradijs :D


proficiat, vanwaar komt je labje


Ze is gefokt door Marion Hopkinson van de Rocheby kennel.


:klasse: ben benieuwd om foto's te zien
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 21/05/10 17:45

SASCHA= is een naam die we al jaren in gedachten hadden voor onze hond maar door omstandigheden nooit gebruikt tot 9 jaar terug :)
FAMKE= is door onze zoon in het grieks Parthenos genoemd wat meisje betekend, en famke is weer fries voor meisje.
GAIA= is geboren uit het nest waar wij het thema goden en godinnen voor gebruikten. Haar naam betekend Moeder Aarde.
AYGO= van de Toyota Aygo, Martijn zijn 1e eigen gekochte auto na het behalen van zijn rijbewijs. De naam vonden wij zo leuk vond dat we hem als roepnaam hebben gedaan :D
Hoe nummer 5 gaat heten weten we lekker ook al maar zeg ik nog niet :) we moeten eerst kijken of Gaia een prachtig meisje aan ons geeft deze zomer.
Afbeelding


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”