Naam

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
marit

Ongelezen berichtdoor marit » 07/08/09 21:16

nee deze karel woonde in zandvoort en leeft helaas niet meer, ik vind dat wel een hele leuke naam vooral als het dan zo'n grote lobbes is :verliefd1:

Taffie

Ongelezen berichtdoor Taffie » 07/08/09 21:22

Onze dochter keek altijd graag naar de jeugdserie ZOOP en daar speelde een Taffie in mee. Toen we namen gingen verzinnen kwam ze daarmee en wij vonden dat ook leuk. Ik had Roxy in gedachten wat ik nog steeds een leuke naam vind.

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 07/08/09 21:30

Toosje heet officieel Tosca. Voor mij de afkorting van Totaal Onverwacht Schitterend Cadeau. Toosje hebben de kinderen op school haar genoemd. Dat vonden ze beter bij haar passen en ik vond het wel lief gevonden.

Nino was door zijn vorige eigenaars zo genoemd en dat heb ik niet veranderd.

Nulay was het aboriginal jongetje in de film Australia. Zo'n stoer, lief jongetje, ik wist meteen dat mijn volgende hond zo zou heten.

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 07/08/09 21:50

Nino&Toosje schreef:Toosje heet officieel Tosca. Voor mij de afkorting van Totaal Onverwacht Schitterend Cadeau..


Daar sluit ik me eruit bij aan :D

ingrid de vlaming

Ongelezen berichtdoor ingrid de vlaming » 25/09/09 21:02

hallo allemaal
wij gaan morgen onze pup ophalen en hebben haar na lang nadenken en puzzelen besloten Banjer te noemen
( verder kwamen in aanmerking : goochem, quibus, twister en zwabber)

Simoon

Ongelezen berichtdoor Simoon » 25/09/09 22:21

Onze eerste labrador hebben we Noah genoemd, ik las deze naam in 1998 eens in een :oops: overlijdensadvertentie :oops: .

En Yentl vond ik al een geweldige naam voor een kind. Als onze oudste een zusje zou krijgen zou ik haar graag Yentl hebben genoemd. Mijn man vond het niet echt geweldig..... :mad: Toen we vorig jaar na het overlijden van Noah toch voor een andere hond gingen (in dit geval een teefje) dacht ik: nu grijp ik m'n kans: YENTL! Mijn man probeerde nog de naam Bente door te drukken maar onze beide dochters en ik vonden Yentl toch echt veel mooier. Tja en daar sta je dan als man tegenover 3 vrouwen. . . . . :wink:

marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 898
Lid geworden op: 18/07/07 11:25
Locatie: zaltbommel

Ongelezen berichtdoor marina » 25/09/09 22:44

Yentl vind ik al jaren een mooie naam ,het geeft een warm gevoel iets zachts.

ed_anja_wesley

Ongelezen berichtdoor ed_anja_wesley » 01/10/09 01:22

Boris Karloff (acteur Monster van Frankenstein in de jaren '30), Boris Jeltsin, Boris van Idols! :P

ferdi en jhoanne

Ongelezen berichtdoor ferdi en jhoanne » 02/10/09 15:15

rocky heette eerst coert?? :? en was gelukkig nog een pup waardoor hij nog makkelijk aan een andere naam wennen. vandaar dat hij nu rocky heet. lekker stoer voor een lekkere stoere hond :D

gr

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 02/10/09 15:25

Brent heeft op zijn stamboom de naam Duncan. Dat vond ik niet een naam die bij hem past. Toen ik met mijn auto naar het werk reed kwam ik onderweg langs een huis waar net een kindje was geboren en op het bord in de tuin stond Brent.... Ja dacht ik dat is de naam voor ons mormeltje..... En zo is het gekomen.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 488
Lid geworden op: 04/09/09 14:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ongelezen berichtdoor yosca » 02/10/09 18:03

Onze pup heeft als stamboomnaam Power. Na Nala, Nina en Pip hebben we besloten haar Josca te noemen. Heeft iets zachts en iets stevigs.... en had de meerderheid van stemmen hier in huis :wink:
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.

Mausje

Ongelezen berichtdoor Mausje » 05/10/09 10:16

De naam van onze pup is afgeleid van de motoren waar wij gek van zijn: Ducati. :wink:
We hadden eerst het idee om haar Duca te noemen, maar dat vonden we niet lekker klinken. Dus is het Duci geworden! :)

miran&joost

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 05/10/09 13:39

Wij hebben eerst een lijstje voor onszelf gemaakt. We waren er al snel uit dat we iets Italiaans in de naam wilden hebben. Toen ook nog eens de stamboomnamen in het nest een 'E' kregen hebben we gekozen voor Enzo. Achteraf blijkt het ook nog "beschermheer van het thuisland" te betekenen...........

luka

Ongelezen berichtdoor luka » 05/10/09 20:06

Luka heef eeb Ierse naam, het betekend "geluk "in het Gaelic, de oorspronkelijke taal van Ierland.
Haar stamboomnaam is Lukamadra, wat dan weer "gelukshond"betekend
En we zijn erg blij met haar.

Simoon

Ongelezen berichtdoor Simoon » 08/10/09 22:19

marina schreef:Yentl vind ik al jaren een mooie naam ,het geeft een warm gevoel iets zachts.


Dank je wel, zo ervaar ik het ook!!!!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”