wel of niet doen??

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

wel of niet doen??

Ongelezen berichtdoor roef » 13/02/10 20:38

mischien weten sommigen hier nog wel dat ik een half jaar geleden ongeveer in de kc poste met een berichtje dat mijn man over een tweede labje begon en ik mijn oren niet geloofde.
mijn diepe wens om meerdere honden te hebben kwam dus dichter bij :)
we besloten om te wachten tot roef stabieler zou zijn,nu wordt het monster idd rustiger in ieder geval in huis,al laat het buiten soms nog wel eens te wensen over :oops:

nu was ik zo dom om op de site van de nvl te kijken van de week en dan in de hoek herplaatsers,en bah nu ben ik verliefd op een reu die er staat,mijn man heeft hem ook gezien en het kriebelt heel erg bij ons.
maar ik wil niet over 1 nacht ijs gaan,ik twijfel heel erg.
deze hond heeft helaas een allergie,maar dat zouden we wel op de koop toe willen nemen,maar ik twijfel nog zo aan roef,hij is best dominant ,gaat dat lukken met een reu er bij.
en hoe mobiel ben je nog met 2 honden? versterken ze elkaars negatieve gedrag niet?
aan de andere kant heeft roef er mischien een makker bij en wij een fijne huisgenoot.
zolang als ik deze twijfels heb weet ik niet of het handig is om er aan te beginnen.

wie kan me zijn of haar ervaringen hier delen? zowel positief als negatief,hoe het bv ging met een hond die nog niet helemaal stabiel is?
ik weet dat je het zelf moet ervaren maar ik zou het fijn vinden om wat ervaringen te horen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 13/02/10 21:11

Wij hebben altijd 1 hond gehad totdat we Keira en Tara kregen en ik moet zeggen wat ze met elkaar hebben en doen zoals spelen, eten, slapen enz dat kunnen wij natuurlijk nooit nadoen dat kunnen alleen honden met elkaar dat is zo mooi om te zien dus als de honden onderling klikken en het klikt met de baasjes ook is het gewoon super en genieten :D
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 13/02/10 21:24

Ik zie waarom jullie verkocht zijn, wat een heerlijke kop :verliefd1:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 13/02/10 21:27

Je bent verliefd, ik lees het :verliefd1:
Ik heb er maar eentje, dus vwb het hebben van 2 reuen kan ik niets toevoegen.
Wél wat betreft de allergie.
Onderschat dat niet....
Nick heeft een pollenallergie, en dat begint binnenkort weer.
Het betekent maanden jeuk, afspoelen na de wandelingen en zwemmen, medicatie (prednisolon zelfs, als het te erg wordt :( )
De ene allergie is de andere niet, maar ik vind het een hele belasting voor een hond. Misschien dat je daar eerst iets meer over te weten kan komen?

groetjes marion
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 13/02/10 22:00

Oei.. er is inderdaad iemand verliefd en ik snap waarom :verliefd1:

Ik heb dan wel geen ervaring met twee reutjes, maar wel met twee labjes :D

Nu is het bij mij wel anders, aangezien Terra wat ouder was toen Danouk erbij kwam. Ik was namelijk ook bang dat Terra weer dwars zou gaan worden of negatieve dingen zou overnemen. Terra is namelijk wel zo'n typetje, daar heeft altijd "een kop op gezeten" 8)
Maar Terra speelt nu echt de wijzere dame en leert Danouk soms wat dingetjes bij.

Het is wel zo dat je iets minder mobiel bent met twee. Als ik nu bijvoorbeeld nog met de dames een paar dagen naar ons nieuwe huis ga, dan zit de auto vol met spullen van hen en hen zelf uiteraard.
Twee honden meenemen op visite ligt soms ook wat moeilijker (zeker als eentje zoals in mijn geval een jonkie is ;-)).
Als ik met ze wandel aan de riem en ze zien beiden iets wat ze graag willen, tsja dan zullen ze toch eventjes proberen daar naartoe te gaan en dan is eentje iets makkelijker 8). Maar ik moet zeggen dat dat wel goed af te leren is hoor, hier gaat dat nu ook veel beter.

Je hebt natuurlijk wel veeeeeeeeel meer plezier met twee labjes :D Het is zo genieten als je ze samen bezig ziet. Ik kijk op dit moment ook naar twee zwarte hoopjes die naast elkaar in 1 mand liggen.. tsja.. :verliefd1:
Mijn DA zei altijd "1 hond, is geen hond!" Daar ben ik het nu ook helemaal mee eens ;-)

Voor wat betreft deze specifieke reu. Misschien dat je eerst eens heel voorzichtig wat meer info kunt vragen bij de nlv? De reu is natuurlijk 4 en dan zou hij in theorie wat stabieler moeten zijn. Hangt ook af van hoe die reu is, wellicht dat Roef zich wel aan hem optrekt.
Ik zou zelf ook wat meer info vragen over die allergie.

Die twijfel die je hebt, die ken ik wel hoor. Ik had het een paar jaar geleden al, toen wilde ik er al eentje bij. Maar twijfelde zo erg; zou Terra het wel leuk vinden? Vind ik het wel echt leuk? Is het niet alleen maar erg lastig? Gaat Terra niet ook weer puppenstreken uithalen dan?
Vorig jaar de twijfel omdat Terra natuurlijk fysiek geen jonkie meer is..

Ik kan alleen maar tegen je zeggen; zet even heel rationeel alles op een rijtje. En laat dan vooral ook je gevoel spreken over die punten. Als je echt wilt en het is een diepe wens, dan kan je eventuele negatieve punten ook beter opvangen.

Veel succes in ieder geval ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

lmolen

Ongelezen berichtdoor lmolen » 13/02/10 22:43

Ik heb geen ervaring met 2 honden maar helaas wel een hond gehad met allergie.
Je gaat door een hel als Je Je hond zo ziet lijden en niets kan doen.
Vraag meer informatie over welke allergie het gaat.
Als ze Je dat niet kunnen zeggen zou ik de handjes ervan af houden hoe jammer het ook is.

Groetjes Lucia

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 13/02/10 23:27

Ik heb hem vanmiddag zien staan en het lijkt inderdaad een leukerd.

Hij is al vier dus waarschijnlijk al wat stabieler dan Roef. Het is niet dat je pup in huis neemt die nog helemaal opgevoed moet worden.

Het is wel zo dat de kennismaking en het wennen aan elkaar wat tijd in beslag zal nemen. Dat merkte ik al met Ramses en Thorgal in één huis; elkaar kennen en af en toe bij elkaar op bezoek is toch anders dan langdurig in één huis wonen. En dit waren nog vrij gematigde types die het goed met elkaar kunnen vinden. Het kan best maanden duren voor de verhoudingen zijn uitgekristaliseerd. Dit proces kan gepaard gaan met enig gegrauw en gegrom, misschien ook wel vechten maar dat hoeft niet. Durf je dat aan en kunnen jouw kinderen dit handelen?

Die huisstofmijt allergie zou ik me ook eerst goed over laten informeren. Hoe ernstig is het en wat is er al allemaal aan gedokterd?

Maar ja, verliefd is verliefd :verliefd1: Dat is ook weer zo :)

Als je deze jongen een kansje kan geven zou ik zeker contact opnemen :goodluck:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Zeros

Ongelezen berichtdoor Zeros » 14/02/10 15:40

Wij zijn ook van 1 hond naar 2 honden gegaan.. en ik moet zeggen dat het ons goed is bevallen! Zeros was 2 toen we er een tweede bij wilde :) Hebben hem ook meegenomen om kennis te maken met Mac, zodat we konden zien of er een klik was tussen die twee etc.

In het begin was het even wennen aan elkaar, stoeien, kijken wie de baas is etc :wink: En nu liggen ze regelmatig samen in hun mand te snurken, spelen vrolijk samen, ze zijn onafscheidelijk :) Het zijn twee reutjes trouwens.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 14/02/10 16:01

Ik vind het hebben van twee honden een groot plezier, maar eerlijk is eerlijk........Er is een tijd geweest dat ik met alle liefde het er bij één had gehouden en dat was de moeilijke periode met Lola haar operaties en kniebanden. Lola haar verzorging nam toen een hoop tijd en energie in beslag en omdat ik Ac niets tekort wilde doen, werd me dat weleens teveel. Maar dat is allang weer vergeten nu het met beide goed gaat en is het plezier groots aanwezig :) Het is natuurlijk belangrijk hoe de 2 boys met elkaar omgaan en hoe Roef zijn dominantie zal laten gelden en wat al eerder aangegeven............vergis je niet in een allergie. Hoe erg is die en kan je dit aan ? Maar goed.........dat kan je ook overkomen als je een pup neemt :wink: Er zit in ieder geval een lieve kop op deze jongen :wink: en ik neem aan, dat er een proeftijd afgesproken kan worden. Succes met de beslissing :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Noa

Ongelezen berichtdoor Noa » 14/02/10 19:39

Ik heb zelf geen ervaring met 2 honden (zou er wel graag een bij willen maar dat moet nog effe wachten) maar ik heb wel ervaring met een hond met huisstofmijt allergie. Bij Noa is dit vorig jaar mei geconstateerd. Nu wordt ze elke paar weken ingspoten met spul dat huistofmijt bevat.
Hyposensibiliseren noemen ze dat. Het lichaam van de hond leert dan met de allergie om te gaan zodat ze er niet meer op reageren. Het helpt bij Noa super goed, zij heeft totaal geen jeuk meer. Ik spuit het zelf elke keer in dus ik hoef niet steeds naar de dierenarts. Er is mij toen wel verteld dat het niet bij ieder hond werkt.
in ieder geval succes met het maken van een keuze.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 15/02/10 11:13

ik wil jullie allemaal bedanken voor de antwoorden hier :)
na een weekend overleggen en googelen op allergien hebben we besloten om het niet te doen.
we zijn bang dat de zorg voor een allergische hond in ons toch al hele drukke gezin(zie topic een dag uit het leven van een bijzonder gezin :wink: ) iets te veel van het goede zou zijn. net wat noa al schreef niet iedere hond reageert goed op een behandeling.
we moesten echt even ons hoofd laten spreken en niet ons hart(want ohh we vinden het een prachthond :( ) en we zijn blij met deze antwoorden hier en van een paar pbtjes :D die ons even met de beide voeten op de grond hebben gezet.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

HappyTail

Re: wel of niet doen??

Ongelezen berichtdoor HappyTail » 15/02/10 12:15

roef schreef:mischien weten sommigen hier nog wel dat ik een half jaar geleden ongeveer in de kc poste met een berichtje dat mijn man over een tweede labje begon en ik mijn oren niet geloofde.
mijn diepe wens om meerdere honden te hebben kwam dus dichter bij :)
we besloten om te wachten tot roef stabieler zou zijn,nu wordt het monster idd rustiger in ieder geval in huis,al laat het buiten soms nog wel eens te wensen over :oops:

nu was ik zo dom om op de site van de nvl te kijken van de week en dan in de hoek herplaatsers,en bah nu ben ik verliefd op een reu die er staat,mijn man heeft hem ook gezien en het kriebelt heel erg bij ons.
maar ik wil niet over 1 nacht ijs gaan,ik twijfel heel erg.
deze hond heeft helaas een allergie,maar dat zouden we wel op de koop toe willen nemen,maar ik twijfel nog zo aan roef,hij is best dominant ,gaat dat lukken met een reu er bij.
en hoe mobiel ben je nog met 2 honden? versterken ze elkaars negatieve gedrag niet?
aan de andere kant heeft roef er mischien een makker bij en wij een fijne huisgenoot.
zolang als ik deze twijfels heb weet ik niet of het handig is om er aan te beginnen.

wie kan me zijn of haar ervaringen hier delen? zowel positief als negatief,hoe het bv ging met een hond die nog niet helemaal stabiel is?
ik weet dat je het zelf moet ervaren maar ik zou het fijn vinden om wat ervaringen te horen :)


Leuk dat er een tweede hond op komst is, het beste maatje voor een hond, dat blijft nog altijd gewoon een andere hond! ;)

Echter .. De minst dominante hond, zal al gauw gewoonte's over nemen van een hond die dominanter uit de hoek komt, en dat kunnen dan de slechte en de goede gewoonte's zijn ;)

En over een hond met een allergie .. Tsja, weet niet hoe erg het is, maar medische kosten kunnen aardig in de papieren lopen lijkt me .. Maar als dat geen beslommering is, dan zou ik zelf niet inzien van waarom niet ?!

Vooral omdat jullie beiden er achter staan, in verhouding tot de aanschaf van een tweede hond .. Dus, goed over na denken .. En dan een goed besluit nemen .. Dan zul je zien, dat Roef zich ook gauw zal aanpassen aan de eventuele nieuw komer ;)

En mocht het zover komen dat je de spreekwoordelijke knoop door gehakt hebt, en dat hij mag komen .. Dan zou ik beide honden aan elkaar voorstellen op een neutraal terrein, dus op een veldje o.i.d. waar beiden zeker weten nog nooit geweest zijn ;)

Suc6! 8)

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 15/02/10 15:14

roef schreef:ik wil jullie allemaal bedanken voor de antwoorden hier :)
na een weekend overleggen en googelen op allergien hebben we besloten om het niet te doen.
we zijn bang dat de zorg voor een allergische hond in ons toch al hele drukke gezin(zie topic een dag uit het leven van een bijzonder gezin :wink: ) iets te veel van het goede zou zijn. net wat noa al schreef niet iedere hond reageert goed op een behandeling.
we moesten echt even ons hoofd laten spreken en niet ons hart(want ohh we vinden het een prachthond :( ) en we zijn blij met deze antwoorden hier en van een paar pbtjes :D die ons even met de beide voeten op de grond hebben gezet.
Verstandig! :) Een maatje (of maatinnetje) komt nog wel eens :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”