Hoe leuk is een labrador pup?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Hoe leuk is een labrador pup?

Ongelezen berichtdoor EricaM » 05/03/10 23:23

Allereerst wil ik even aangeven dat ik ontzettend blij ben met onze Bram. Een Labrador pup is volgens mij de mooiste en vertederendste pup die je maar kunt voorstellen. Maar toch....het pad van een puppy houder gaat niet altijd over rozen.

Nadat onze Max na bijna 12 jaar te zijn geworden is overleden hebben wij er heel goed over nagedacht om weer een labrador in huis te nemen. Uiteindelijk dan toch de stap genomen en een prachtige pup uitgezocht.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat er momenten zijn geweest, dat ik er (bijna) spijt van heb gehad. Want je begint niet waar je met je oude hond bent geeindigd. Nee, zelf inmiddels 12 jaar ouder en nu een jonge pup in huis, in plaats van die rustige oude rakker waar je zo vertrouwd mee was. Echt wel even wennen...
Dat weet je als je er aan begint, maar in de praktijk is het toch moeilijker dan gedacht.

Wat ik denk ik het moeilijkste vond was om aan hem te wennen en de tijd die het kost voordat hij ook aan jou is gewend.

Het zindelijk maken met de daarbij behorende korte nachten heb ik nooit een bezwaar gevonden. De vele korte wandelingetjes waren ook goed te doen. Maar ik miste wel stiekem die lange wandelingen die we met Max deden.
Het vele bijten wist ik achteraf gezien ook nog wel van onze Max. Maar dat het zo fel kon zijn en continue maar door ging, dat was ik toch echt wel vergeten.

Bram is een echte ontdekkingsreiziger en is continue aan het onderzoeken wat en hoe hij zijn zin kan krijgen. Dus belangrijk om consequent te blijven, maar oh dat is toch echt makkelijker gezegd dan gedaan. Thuis lukt dat goed, maar buiten als er andere honden in het zicht zijn.... Nou vergeet het maar.

Bram is inmiddels al weer 8 maanden oud. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat het puppy tijdperk (bijna) achter de rug is. Hij laat nu echt blijken dat hij net zo gek met ons is, als dat wij met hem zijn. Want het is een schatje en ik zou geen dag meer zonder hem willen. Maar of ik over 12 jaar weer voor een pup zou gaan..... Nou waarschijnlijk wel, want het is alle pijn en moeite zeker waard. Zeker als je al die heerlijke puppy koppies ziet in alle andere topics :D

Maar hoe hebben jullie die puppy tijd ervaren????
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 05/03/10 23:30

Daar kan ik heel kort op antwoorden. Ik vind een pup heel vertederend om te zien, maar dat is dan ook alles.
Ben altijd dolblij als ze een jaar zijn, alles gezond is, en het leven weer zijn gewone gangetje gaat. Dat de hond mij heeft leren kennen en ik de hond.
Dat ze weten wat wel mag en wat niet en dat ik in mijn achterhoofd en aan de zijkant geen ogen meer hoef te hebben.
Want het is een hele vermoeiende tijd, niet dat het niet leuk is, maar je moet je zo aanpassen in zoveel dingen, altijd weer heerlijk als je gewoon met de hond je ding kunt doen en niet overal rekening mee moet houden. :)

Esther87

Ongelezen berichtdoor Esther87 » 05/03/10 23:46

Een erg mooi omschreven verhaal Erica!

Sammy was echt een heerlijke,makkelijke pup.
Hij heeft in zijn hele leven nog nooit wat gesloopt,hij at geen poep,hij heeft nog nooit eten van tafel gepakt,hij was met 2 weken zindelijk en kon al vrij snel een korte tijd alleen thuis blijven,en was vanaf dag 1 al de beste vriendjes met de katten,nooit erachter aan gerend ofzo.

Kortom: Sammy was echt dé ideale pup! :D

Een pup is heel veel werk,en ik weet dat de meeste pups niet zo'n ideale pup als Sammy zullen zijn.
Tosca is een herplaatser,ook een schat van een hond.
Tosca heeft heeeeel veel tijd nodig om iets te leren,en als ze iets goed weet,wil ze dan nog vaak treuzelen voor ze daadwerkelijk het commando uitvoert. :D
Nu weet ik dat Tosca een heel ander ras is.

Toch zou ik wel weer voor een pup gaan als er ooit weer een hond komt.
Een pup leert sneller,hoef je nog geen fout gedrag af te leren wat hij/zij nog niet kent,en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Daarintegen,een herplaatser een nieuwe kans geven is ook geweldig.

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 05/03/10 23:50

Nino&Toosje schreef:Daar kan ik heel kort op antwoorden. Ik vind een pup heel vertederend om te zien, maar dat is dan ook alles.
Ben altijd dolblij als ze een jaar zijn, alles gezond is, en het leven weer zijn gewone gangetje gaat. Dat de hond mij heeft leren kennen en ik de hond.
Dat ze weten wat wel mag en wat niet en dat ik in mijn achterhoofd en aan de zijkant geen ogen meer hoef te hebben.
Want het is een hele vermoeiende tijd, niet dat het niet leuk is, maar je moet je zo aanpassen in zoveel dingen, altijd weer heerlijk als je gewoon met de hond je ding kunt doen en niet overal rekening mee moet houden. :)


ik had het niet beter kunnen omschrijven!
Puppies, ik vind ze prachtig, schattig en aandoenlijk. Maar ik ben zóó blij dat Koda inmiddels een jaar oud is, en ik hem samen met Vesta mee kan nemen, weer kan gaan fietsen met beide jongens, eens boos kan worden zonder dat ik bang ben dat ik dat ik het tere puppyzieltje beschadig...
Ik wil de puppentijd voor geen goud missen, want dat is ook de tijd dat ik hem zo goed als mogelijk kan laten wennen aan de dingen die ik belangrijk vind, en de band die wij opbouwen is onverbrekelijk. Maar... nu we actiever bezig kunnen gaan ben ik nog blijer!

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 06/03/10 08:41

en dat schrijven dan mensen die jonger zijn als mij 8)
ik heb net als jullie dit ervaren met Shanna
ben blij met haar heel blij maar het was ook wennen en zeker als je wat ouder bent en nu is ze dan 16mnd en het wordt steeds makkelijker
maar Erica je hebt gelijk geen elke hond is het zelfde(gelukkig maar)
geniet straks maar weer van de lange wandelingen :wink:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/03/10 09:18

Erica; ik heb het denk ik een beetje hetzelfde ervaren als jij :D
Het begon al met het puppyknuffelen bij de fokker. Knuffelen? Nee, van knuffelen kwam er weinig, aan alle kanten hingen er deugnieten aan mijn broek. En Keo leek wel de scherpste tanden van het stel te hebben :D
Maar dat bijten was gelukkig snel voorbij. Ik vond het met 4/5 maanden al makkelijker worden. Daarvoor vooral heeeeel veel werk, continu opvoeden.
En ook hier zo'n zelfstandige die me helemaal niet nodig leek te hebben. Nu zijn hormonen beginnen te werken lijkt dat gedrag enigzins terug te komen, zij het in mindere mate :?
Maar ook ik zou het weer opnieuw doen en ook ik zou hem voor geen goud willen missen :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 06/03/10 09:39

Dit vind ik nou zo leuk aan dit forum. Ik vind het super om te lezen dat anderen (jullie in dit geval) dezelfde ervaringen hebben. En ik dus toch niet de enige blijk te zijn die een volwassen hond toch prettiger ervaart als een pup.

Maar Linda en Willem hadden ons gewaarschuwd hoor. :D Bram was niet de makkelijkste.... Maar voor ons wel de mooiste en de liefste :verliefd1:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 06/03/10 10:56

Chester was van pup af aan een gemakkelijke lieverd, Bolton daarintegen heeft alles gesloopt wat hij tegen kwam, meubels, telefoons, afstandsbedieningen, je kan het zo raar niet bedenken :twisted: :evil: maar ze willen missen, nee voor geen goud!! :applaus: :verliefd1:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 06/03/10 11:08

ik vind roef nu ook prettiger in de omgang zeg maar :D
idd een pup is schattig, lief, etc etc maar..... nouja dat is hier allemaal al en keer gezegt.
neemt niet weg dat ik met roef nu nog steeds af en toe flink aan de bak moet,maar ik weet tenminste wel wat ik aan hem heb.ik kan hem goed lezen inmiddels en heb een ontzettende band met die jongen :verliefd1:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 06/03/10 11:24

Ik vind deze leeftijd tot nu toe het fijnst. Aan de ene kant luistert hij fantastisch, hoeft nog maar 1x per dag ergens een Nee voor te krijgen, langere wandelingen etc. Maar aan de andere kant kan hij nog af en toe zo'n heerlijke kleine baby zijn. Ik vind het nu echt leuk.

Maar goed, ik vond de hele periode 'een band krijgen' ook wel heel geweldig. Dat je op een gegeven moment ontdekt dat je hem goed hebt gelezen, dat je maar hoeft te kijken en hem snapt... enne zo'n pup is super schattig :verliefd1:

Ach, van mij mogen er hier 4 rondlopen van 8 weken tot 8 jaar :verliefd1:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Dees en Floor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2896
Lid geworden op: 02/02/07 19:40

Ongelezen berichtdoor Dees en Floor » 06/03/10 12:24

Ja, zo'n pupperd is inderdaad schattig maar ik vond de puppytijd toch ook wel erg heftig. Leerzaam, dat zeker :D , maar ook ik was blij dat Floortje na een jaar wat meer Floor was!
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 06/03/10 13:27

hoi erica

ik denk dat wij hetzelfde over de puppietijd denken en ohhhhh wat ben ik blij dat we nu rchting een jaar lopen hhaahahha

pups zijn leuk en aandoenlijk maar tergelijkertijd moet je echt weten dat je hem wel strak houd en opvoed
ja het gaat niet altijd over rozen maar je weet wel waar je het voor doet toch?? :verliefd1:

ik kijk dan een keer naar die oogjes en ohhh wat ben ik weer trots na een goede training en een fijne show en dan vergeet je gewoon sommige dingen die minder leuk zijn :D

gr mariska

chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1524
Lid geworden op: 18/08/07 22:19
Locatie: Rotterdam

Ongelezen berichtdoor chrissy » 06/03/10 13:51

Kan leuk zijn :D maar ik weet ook heel heftig zeker de eerste maanden er blijft heel weinig vrije tijd voor jezelf over en het kost je heel veel energie ,maar wat je er voor terug krijg dan is het allemaal meer dan de moeite waard :verliefd1: Maar na Dempsey die echt heel erg lastig was als pup in vergelijking met m,n vorige honden ben ik wel wat gewend dus de aankomende pup word een makkie :lol: maar misschien valt het wel vies tegen maar dan is het even doorbijten die periode gaat ook weer over en dan heb ik er nog een wereldhond bij :)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 06/03/10 14:54

Schattig, maar ik "val" voor de volwassen wat oudere hond :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 06/03/10 15:43

We hebben zes jaar nagedacht, gelezen en informatie ingewonnen over alle voors en tegens van een 'hond', ik had nog nooit een hond gehad. Na een aantal bezoekjes aan de fokker hebben we gekozen voor een volwassen Labrador, en daar zijn we zeer blij mee.
Al smelt ik compleet weg van puppyfoto's..... :verliefd1:


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”